VÁNOČNÍ VLNA VRCHOLÍ: ZNAČKY, KTERÉ VSADILY NA KVALITNÍ TELEVIZNÍ REKLAMU, MAJÍ DIVÁKY NA LOPATĚ

1. 12. 20251. 12. 2025
Příslovečný pytel se roztrhl nejen s vánočními reklamami, ale také se různými průzkumy a odhady, kolik peněz hodlají spotřebitelé v předvánočním období a během svátků utratit. Pravdou je, že ve světě i v Česku stoupá počet lidí, kteří se snaží ušetřit. Pro inzerenty to samozřejmě není úplně dobrá zpráva. Není divu, že se letos na vánoční reklamní tažení vydali mnohem dříve než obvykle. Díky tomu se nyní můžete podívat na třetí dávku vánočních emocí, které letos pronikají z televizních obrazovek do domácností na celém světě.

Vánoční období patří k nejkrásnějším v celém roce a obvykle se vine ve znamení rodinných setkání, lásky a obdarovávání. V každém případě jde ale o období, které každoročně podněcuje miliony lidí k nákupní horečce, tedy klíčový moment v roce, kdy mohou značky nejen těžit z přirozeného nárůstu výdajů na dárky a oslavy, ale také navázat trvalou emocionální vazbu se svými spotřebiteli. Jak? Prostřednictvím televizních kampaní prodchnutých tradicemi, nostalgií, působivou hudbou, kvalitními příběhy a atmosférou sounáležitosti.

Televize je nejmocnější reklamní médium


Televize totiž díky většímu formátu a kvalitnímu zvuku umožňuje hlubší ponoření do příběhu, má pověst nejdůvěryhodnějšího média, a navíc si dokáže získat a udržet plnou pozornost diváků. Faktem je, že sledování vánočních reklam je dnes již zažitým rituálem – diváci reklamy očekávají, sledují je společně a diskutují o nich. Jak si u diváků letos povedou vánoční reklamy různých značek?

Letošní kampaň značky Boots nabízí nové pojetí klasické pohádky Kocour v botách. Kocour shání na poslední chvíli dárky před plesem Sněhové královny a obrací se o radu ke svému věrnému zrcadlu. To ho zavede na cestu ze zasněžené pohádkové země do rušné britské ulice, kde se vydává na pátrání po těch nejkrásnějších vánočních dárcích pro své milované přátele. Juliana Paracencio, výkonná kreativní ředitelka agentury VML/The Pharm, se vyjádřila: „Tato kampaň je naší vlastní malou vánoční pohádkou. Příběh, ve kterém se magie setkává s významem. ‚Gift Happily Ever After‘ zve lidi, aby se na tuto sezónu dívali jinak, s vřelostí, radostí a spoustou zábavy, to vše vyprávěno očima naší pohádkové kočky, kterou si, jakmile ji uvidíte, nemůžete nespojit se značkou Boots.“


Video: Boots – Gift Happily Ever After

Ikonická britská značka Barbour se po dvou úspěšných letech spolupráce, jejímž výsledkem byla ovečka Shaun, opět spojila s agenturou Aardman. Hlavními postavami letošní vánoční reklamy ale není roztomilá ovečka, nýbrž dvojice Wallace a Gromit. Součástí vánoční kampaně je i limitovaná edice bund Barbour inspirovaných animovanými postavičkami Wallace a Gromita. Výtěžek ale nepoputuje na konto značky Barbour – je určen pro organizaci Oxfam. Krásně vánoční, že?


Video: Barbour – Wallace & Gromit

Značka Argos se naopak rozhodla pro stejné maskoty jako vloni – kreslené duo, které tvoří panenka Connie a dinosaurus Trevor. Kromě nich se ale v letošní sváteční, lehce hororové parodii objevila i hvězda seriálu Přizdis*áči, Simon Bird. Reklama si utahuje z předsudků, že se v Argos dají koupit „jen hračky“, a ukazuje otce, kterého Connie s Trevorem donutí podívat se do kouzelného showroomu. Podaří se mu tam samozřejmě sehnat vše, co potřebuje, a dokonce vkusnými dárky ohromí i svou ženu.


Video: Argos Thought we were just for toys?

Značka Morissons nazvala svou vánoční reklamu pro rok 2025 „Making More of Christmas“ a pojala ji jako oslavu farmářů a výrobců čerstvých potravin, díky nimž budou mít zákazníci na svátečním stole tu nejvyšší kvalitu. Reklamní film začíná v plném létě, kdy farmář vesele volá „Veselé Vánoce“ na lehce zmateného pejskaře. Poté se obraz přesune do pekárny Morrisons vyzdobené vánočními světýlky, přestože je teprve srpen. Od té chvíle kamera putuje po celé Velké Británii v průběhu ročních období a ukazuje rybářskou loď zářící vánočními světly na slunci, traktor ozdobený vánočními světýlky, který potěší koledníky na Halloween. Reklama končí siluetou Santa Clause klepajícího na dveře, než se objeví řidič Morrisons s vánočními nákupy a uzavře ji větou: „V Morrisons pěstujeme, vyrábíme, pečeme a tvoříme po celý rok.“ Reklamní spot vytvořila kreativní agentura Leo UK.


Video: Morissons – A Year In The Making

Značka Home Instead povolala do vánočního boje hvězdu filmové série Sám doma Macaulaye Culkina. Ten se vrací jako Kevin McCallister, ale tentokrát nebezpečí nepředstavují zloději, ale každodenní rizika, kterým čelí jeho stárnoucí matka. V reklamním filmu „Home But Not Alone“, který je součástí vánoční kampaně společnosti Home Instead poskytující domácí péči seniorům, Kevin posedle balí předzahrádku své matky do bublinkové fólie a vypracovává „bezpečnostní plán“. Je to dojemný pohled na chvíle, které spousta lidí, kteří se starají o své staré rodiče, dobře zná. Kampaň, kterou vytvořila agentura FCB Chicago, využívá nostalgii k upozornění na aktuální problém.


Video: Home Instead – Home But Not Alone

Proslulý prodejce šperků, značka Cartier, nasadila těžký vánoční kalibr – panteří koťata a jejich magické dobrodružství při hledání těch nejkrásnějších dárků v luxusním butiku na adrese 12 rue de la Paix. Skupina panteřích koťat uniká pohledu vrátného, vyskakuje z obrazu a vydává se za lumpárnami mezi vystavenými kousky, mezi nimiž jsou i hodinky Panthère de Cartier nebo náramek Love. Reklama „A Magical Night“ připomíná, že u Cartiera se tomu, kdo věří v zázraky, může splnit každý sen.


Video: Cartier – A Magical Night in 13 Paix

Česká streetwarová značka Footshop vsadila – stejně jako vloni – na charisma oblíbeného herce Tomáše Hanáka. V letošní kampani nazvané „Tvoje Vánoce. Tvoje pravidla“ oslavuje individualitu a vypráví příběh rodičů, které dcera pozvala k sobě domů na vánoční svátky. „Mezi rodiči a dětmi budou vždycky existovat rozdíly. Každá generace má své představy o životě, ale to neznamená, že nemůžou najít společnou řeč,“ okomentoval téma reklamy Miloš Kočí, kreativní ředitel agentury YYY agency, jež za kampaní stojí.


Video: Footshop – Tvoje Vánoce. Tvoje pravidla

Značka Lego připomíná ve své vánoční kampani význam společně strávených chvil a kreativního hraní během vánočních svátků. Reklamní spot vznikl ve spolupráci interní Lego Agentury, studia beEpic a hudebního studia Walker Studios. Hlavními hrdiny reklamy je sourozenecký pár. Mladší sestra se snaží svého staršího bratra, který už si nechce hrát a raději tráví čas o samotě, vrátit do rodinného dění a probudí k životu figurky Lego, aby ho vtáhla zpět do hry. Jako soundtrack posloužila verze proslulého hitu „Hello“ od Lionela Richieho.


Video: Lego – Is it play you’re looking for?

Značka Pilsner Urquell letos vytáhla do boje s kampaní „Neměnná chuť Vánoc“, za níž stojí kreativní agentura B&T. Jde u o čtvrtou kampaň realizovanou v rámci komunikačního konceptu „Umění neměnit“. Pilsner Urquell k Vánocům prostě patří. „Každý rok opakujeme stejné rituály, jíme stejná jídla a smějeme se stejným rodinným vtipům. A právě v tom spočívá jejich kouzlo. Nechtěli jsme dělat další kampaň, která se točí okolo pouštění skořápek, zpívání koled nebo kolem stromečku. Pro lidi je na Vánoce nejdůležitější něco úplně jiného. Lidi kolem nich – a ty malé, ale hluboké lidské momenty, které všichni zažíváme znovu a znovu každý rok a na které se těšíme. Ať už je to hádka o bramborový salát, nebo o to, co si pustíme v televizi,” vysvětlil záměr kampaně Ondřej Peša, executive creative director v agentuře B&T.


Video: Pilsner Urquell – Neměnná chuť Vánoc

A to zdaleka není vše. Některé značky si to „nejlepší“ nechávají na poslední chvíli. Vánoční vlna rozhodně nekončí, naopak teprve nabývá na síle. Nechme se tedy překvapit vánočními kampaněmi, které ještě přijdou.

Načítání dalších...