To jsou některé z hlavních závěrů studie Media Reactions 2025 od analytické a konzultační společnosti, která zkoumá názory marketérů i spotřebitelů a vytváří žebříčky jejich preferencí.
Proč jsou mediální preference důležité
Výzkum společnosti Kantar zjistil, že spotřebitelé preferují rozmanitost reklamních zážitků na platformě Amazon a různých jejích kanálech.
Spotřebitelé také obecně upřednostňují prohlížení reklam na platformách, kterým důvěřují. Dominance Amazonu u spotřebitelů naznačuje vysokou úroveň důvěry. „ Dobrým příkladem je Twitch [akvizice Amazonu v roce 2014],“ říká Gonca Bubani, globální ředitelka pro média ve společnosti Kantar. „Spotřebitelé důvěřují reklamám na této platformě více než kdekoli jinde, jenže mnoho marketérů předpokládá, že nadšení a početní diváci her a živých přenosů jsou jen úzkou skupinou.“
Na opačném konci spektra je síť X. „Vzhledem k tomu, že se nepodařilo dosáhnout pokroku v moderování obsahu, marketéři již třetí rok po sobě zařadili X na poslední místo mezi všemi globálními značkami z hlediska důvěryhodnosti,“ dodává Bubani.
Pokud není důvěra v platformu, je čím dál obtížnější ospravedlnit výdaje na média.
Závěry
- Platforma Amazon se již podruhé umístila na prvním místě mezi spotřebiteli, kteří byli požádáni, aby jmenovali své oblíbené reklamní platformy, zatímco dvě z jejích značek – Twitch a Prime Video – jsou na žebříčku novinkami a umístily se na čtvrtém a pátém místě.
- Prvních pět míst mezi spotřebiteli doplňuje Snapchat na druhém místě a TikTok na třetím místě, přičemž někteří spotřebitelé tvrdí, že reklamy na těchto platformách jsou zábavné a zajímavé.
- Mezi pět nejoblíbenějších reklamních platforem mezi marketéry patří (podle pořadí): YouTube, Instagram, Google, Netflix a Spotify, stejně jako v roce 2024.
- Síť X dál ztrácí půdu pod nohama: 29 % marketérů plánuje v příštím roce snížit své výdaje do reklamy na síti X, téměř jeden z osmi plánuje své investice zcela stáhnout.
- 61 % marketérů plánuje v příštím roce zvýšit své výdaje na obsah influencerů, což se shoduje s předpokládaným nárůstem investic do sociálních sítí, kde 53 % marketérů plánuje zvýšit výdaje.
- 54 % marketérů plánuje zvýšit své investice do televizního streamování a 19 % uvedlo, že bude více utrácet za umístění produktů v televizi a online videích; to kompenzuje 26 % marketérů, kteří naopak plánují snížení výdajů na lineární televizi.
*Studie je založena na rozhovorech s více než 21 tisíci spotřebiteli (ve věku 16–65 let) na 30 trzích a s téměř jedním tisícem zkušených marketérů. Zdroj: Kantar
Zdroj: warc.com