FOTBAL POMOHL V SRPNU KABELOVÉ A LINEÁRNÍ TELEVIZI ZÍSKAT ZPĚT NĚKTERÉ DIVÁKY

16. 9. 202516. 9. 2025
Streamování si sice stále udržuje náskok před tradiční televizi, nicméně měsíční data společnosti Nielsen naznačují nárůst lineárních médií za poslední čtyři měsíce.

Začátek univerzitní fotbalové sezóny a srpnový návrat velké skupiny diváků, kteří upřednostňují streamování, do škol zastavil několikaměsíční pokles sledovanosti kabelové televize a lineárního vysílání.

Ze zprávy Nielsen Gauge vyplývá, že streamování sice v daném měsíci předstihlo kombinovanou sledovanost kabelové a lineární televize, ale poprvé od dubna se podíl lineárních médií na sledovanosti zvýšil oproti předchozímu měsíci. Podíl streamovacích služeb na sledovanosti naopak poprvé od ledna zaznamenal pokles.

Podle dat z monitorování, které realizovala společnost Nielsen (od 28. července do 31. srpna), vykázala kabelová televize v srpnu 22,5% podíl na celkové sledovanosti televize ve Spojených státech, což představuje nárůst oproti červencovým 22,2 %. Televizní stanice měly dohromady 19,1 % podíl na sledovanosti oproti 18,4 % (což je historické minimum za čtyřletou historii zpráv Nielsen Gauge). Streamování kleslo z rekordních 47,3 % v červenci na 46,4 % v srpnu.

Návrat fotbalu na televizní obrazovky sehrál v nárůstu sledovanosti tradiční televize velkou roli, protože tento sport se stále převážně vysílá v lineární a kabelové televizi. Přenos Fox ze silně sledovaného zápasu Ohia proti Texasu dne 30. srpna byl nejsledovanějším lineárním televizním přenosem měsíce s 16,6 miliony diváků, zatímco tři další zápasy na ABC překročily hranici 10 milionů diváků. Sledovanost kabelových sportovních programů, podpořená mimo jiné i návratem univerzitního fotbalu, vzrostla oproti červenci o 30 %.

V srpnu, kdy miliony dětí a teenagerů vstoupily do nového školního roku, se jejich sledování televize podle očekávání snížilo, což částečně přispělo k mírnému poklesu sledovanosti streamování. Jedinci ve věku 6–17 let sledovali televizi o 9 % méně než v červenci, což je mnohem větší propad než celkový dvouprocentní pokles sledovanosti.

Podíl jednotlivých streamovacích služeb na celkové sledovanosti televize zůstal většinou stejný nebo se lehce snížil, přičemž dvě nejvýznamnější platformy – YouTube (13,1 % z celkové sledovanosti, -0,3 bodu) a Netflix (8,7 %, -0,1) – zaznamenaly mírný pokles.

Níže jsou uvedeny údaje ze zprávy Nielsen Gauge za srpen 2025.

Využití televize podle platforem


Žebříček Nielsen Gauge za srpen 2025

Zdroj: Nielsen

Streamovací služby podle podílu na sledovanosti televize


Žebříček Nielsen Gauge za srpen 2025

Zdroj: Nielsen


Zdroj: hollywoodreporter.com

Načítání dalších...