Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

BOHATŠÍ ZÁKAZNÍCI ČASTĚJI VRACÍ ZBOŽÍ

9. 9. 20259. 9. 2025
Podle analýzy údajů o kreditních a debetních kartách od Bank of America nakupující s vyššími příjmy častěji vracejí zboží.

  • U této skupiny zákazníků míra vrácení zboží činí 5,3 %, což je výrazně více než 3,7% míra u zákazníků s nízkými příjmy.

  • Průměr napříč příjmovými a demografickými kohortami činí 4,5 %.


Teorie: Několik faktorů pomáhá vysvětlit, proč nakupující s vyššími příjmy častěji posílají zboží zpět.

  • Jedním z nich je, že tito spotřebitelé mají tendenci utrácet více za diskrétní zboží, u kterého je míra vrácení vyšší než u ostatních kategorií.

  • Další teorií je, že bohatší zákazníci mají větší sklon ke spekulativním nákupům - riskují výrobek, kterým si nejsou jisti, nebo se zapojují do praktik, jako je šatník, aby našli dokonalý styl a střih.


Podle průzkumu společnosti Socure se každý čtvrtý nakupující s vyššími příjmy dopustil během svátků nějakého podvodu na první straně - například zpochybnil oprávněné poplatky za kreditní kartu nebo falešně tvrdil, že mu byly ukradeny balíčky - ve srovnání s pouhými 11 % spotřebitelů s nižšími příjmy.

Proč je to důležité: Jak ale naznačuje zvýšená míra vrácených peněz, pěstování těchto zákazníků může zvýšit náklady.

Zpřísnění pravidel pro vracení zboží není vhodnou volbou vzhledem k reálné možnosti odradit tyto zákazníky. Společnosti budou muset místo toho investovat do nástrojů, jako je vyzkoušení AR, aby snížily potřebu vrácení zboží, a do funkcí pro odhalování podvodů, které umožní identifikovat zneužití.

Zdroj: eMarketer.com

Načítání dalších...