Výzkum společnosti Parks Associates poukazuje na zájem o sportovní obsah ve streamovacích službách a dokumentuje jejich význam pro mediální odvětví, přičemž údaje z průzkumu ukazují, že sportovní diváci nejvíce utrácejí za předplacené služby.
Nově zveřejněný průzkum s názvem "Streaming Live Sports: Kde se příležitost setkává se složitostí", který byl proveden ve spolupráci s InterDigital, zkoumá obchodní a technické výzvy spojené se streamováním živých sportovních přenosů a nastiňuje strategické poznatky pro orientaci v tomto rychle se vyvíjejícím prostředí.
Průzkum zjistil, že jedna třetina (33 %) amerických internetových domácností si předplácí službu přímého přenosu sportovních událostí. Čtyřicet tři procent spotřebitelů v amerických internetových domácnostech se klasifikuje jako "sportovní diváci" a 40 % z nich sleduje sport pouze prostřednictvím streamovacích služeb.
"Sportovní mediální prostředí se proměňuje, protože sportovní programy přecházejí z tradičního vysílání a kabelových sítí na streamování,"
řekl Michael Goodman, senior analytik společnosti Parks Associates. "Sportovní fanoušci mají nyní více možností, jak se zapojit do dění kolem svých oblíbených týmů nebo sportů, než kdykoli předtím. Mnoho dříve nedostupných specializovaných sportů a zápasů mimo trh je nyní snadno dostupných, což může rozšířit sportovní publikum, a poskytovatelé mají nové možnosti, jak zapojit diváky do interaktivních aktivit, jako jsou multicasty, živé chaty a sázky během hry, pokud je tato zkušenost snadná a bezproblémová."

Studie rovněž zdůraznila, že s přesunem her a událostí na internet se musí streamovací služby pohybovat ve složité síti technických problémů, které mohou ovlivnit zážitek ze sledování a z nichž se mnohé překrývají. Mezi ně patří mimo jiné omezení šířky pásma, latence, vyrovnávací paměť, škálovatelnost a kompatibilita zařízení/platforem, uvedli výzkumníci.
"Sportovní diváci by se při sledování svých oblíbených sportovních týmů neměli potýkat s technickými problémy. Vysílací a streamovací ekosystém musí spolupracovat na zmírnění bolestivých bodů, jinak riskuje poškození své pověsti pro budoucí události," řekl Lionel Oisel, vedoucí video laboratoří společnosti InterDigital. "Zatímco streamovací služby musí komplexně přemýšlet o problémech, které s sebou přinášejí živé videostreamy, pokročilejší videokodeky mohou výrazně snížit vyrovnávací paměť a latenci a zlepšit celkový uživatelský zážitek."
Studie zahrnovala také tato zjištění:
- Mezi "sportovními diváky" sleduje 40 % sportovní přenosy pouze prostřednictvím streamovacích služeb, včetně obecných služeb SVOD (subscription video on demand), služeb D2C zaměřených na sport, placených streamovacích televizních služeb a sociálních sítí. Dalších 30 % sleduje sportovní obsah jak prostřednictvím streamingu, tak i vysílání/antény nebo tradičních placených televizních služeb.
- 89 % amerických internetových domácností si předplácí streamovací platformy a 33 % si předplácí streamovací služby D2C zaměřené na sport, jako jsou NFL, NBA Leage Pass, MLB TV, ESPN, UFC Fight Pass, DAZN, Willow a F1 TV.
- Diváci sportovních služeb D2C nejvíce utrácejí za služby streamování videa; za všechna předplatná streamování utratí v průměru 111 USD měsíčně.
"Vzhledem k tomu, že tradiční placené televizní služby stále ztrácejí předplatitele, mění se ekonomika sportovního vysílání. Streamování vytváří nové příležitosti pro příjmy sportovních lig i streamovacích služeb," řekl Goodman.
Výzkum je k dispozici ke stažení zde.
Zdroj: tvtechnology.com