TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

Se začátkem prázdnin startují i letní programová schémata v českých televizích. Oblíbenou činností během léta je totiž i sledování televize, která tak zůstává efektivním médiem pro zásah širokého publika po celý rok. Přestože televizní sledovanost v letních měsících klesá na nejnižší hodnoty v roce, i tak tráví čeští televizní diváci ve věku 15 sledováním televize v průměru přes 3 hodiny denně*, což je stále velmi vysoké číslo. Vyplývá to z oficiálních výsledků TV sledovanosti za červenec a srpen v předešlých dvou letech. V průběhu léta diváci upřednostňují filmy a seriály více než během jiných měsíců roku, mezi oblíbenými žánry se objevují i sportovní přenosy, protože v průběhu letní sezóny se konají divácky atraktivní významné sportovní svátky (Letní olympijské hry, Wimbledon, Tour de France či zápasy UEFA).

Pro volnější chvíle doporučujeme oblíbené autorské série ScreenVoice Originals. Třeba tu, která přibližuje, jak vypadá televizní reklama v různých koutech světa. Pro inspiraci o tom, co skutečně funguje ve světě letní reklamy si pak nenechte ujít nejnovější sérii TV reklama s chutí léta.

Protože léto je stále hlavní dovolenkovou sezónou, přečtěte si také článek ze spolupráce s mPanel od GroupM, ve kterém jsme se podívali na cílovou skupinu bonitních Čechů a jejich zvyklosti spojené s cestováním. Sledují lidé, kteří rádi cestují s cestovními kancelářemi televizi více než lidé, kteří je nevyužívají? A jaká další nečekaná zjištění data odhalila? Dozvíte se zde.

*Zdroj: ATO – Nielsen, TSO Živě-7, 1.7.-31.8.2022 / 2023 / 2024, ATS / den, CS 15+

Přečtěte si k tématu



TELEVIZNÍ REKLAMY S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJMOKŘEJŠÍ VODA A NEJŽHAVĚJŠÍ PÍSEK V REKLAMNÍCH SPOTECH

2. 7. 2025

Televizní reklama natočená u vody není jen o létě. Je to pečlivě zinscenovaný sen, v němž značka zazáří jako slunce na blankytně modrém nebi. V nejnvější sérii TV reklama s příchutí léta se dozvíte, jaký letní vibe skóruje u diváků nejlépe.

ČT, NOVA I PRIMA PŘEPÍNAJÍ NA LÉTO. OPRÁŠÍ SERIÁLY, FILMY I ZÁBAVU

30. 6. 2025

Hlavní televize spustily letní programová schémata. Večery patří reprízovaným seriálům, filmům, kriminálkám i zábavě. Nejsledovanější české televize ČT1, TV Nova a TV Prima vstoupily do letního vysílacího režimu. Programy se opírají o reprízy seriálů, letní filmy a zábavné formáty. ČT1 pokračuje v kombinaci svých původních kriminálek a klasických filmů, Nova přidává reality show Farma Česko… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

POKUD VAŠE REKLAMA NA CESTOVÁNÍ VYPADÁ PŘÍLIŠ DOKONALE, GENERACE Z JÍ NEBUDE VĚŘIT

28. 6. 2025

Co v reklamě zabere na generaci Z? Přečtěte si několik tipů, jak na reklamní obsah, který tuto cílovou skupinu zaujme.

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA ANEB KDYŽ ZNAČKY SURFUJÍ NA VLNĚ PRÁZDNINOVÉ LEHKOSTI A POHODY

26. 6. 2025

Léto je pro televizní reklamu jako stvořené. Proto se v našem letním seriálu zaměřeném na televizní reklamu s příchutí léta blíže podíváme na různá témata související s letní sezónou, ať už je to letní osvěžení, dovolená, letní móda, nebo grilovací party.

PRIMA V LÉTĚ: EINSTEIN, LUDWIG NEBO FILMY. NA PODZIM NOVÍ ZRÁDCI

24. 6. 2025

Televizní vysílání hlavního kanálu Primy stojí letos v létě na filmech a reprízované seriálové nabídce. Hlavní kanál skupiny Prima přinese v červenci v hlavním vysílacím čase reprízu seriálů Einstein – Příběhy nesnesitelného génia (úterý, čtvrtek) a Polda (sobota), premiérové díly seriálu Ludwig: Šifra zločinu (středa), reprízy pořadu Máme rádi Česko (pátek) a opře se také… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

NOVA V LÉTĚ: FARMA, MALÝ PITAVAL, HOSPODA ČI SPECIALISTÉ

12. 6. 2025

TV Nova nasazuje v létě ověřené seriály, filmy i novou reality show Farma Česko. Letní vysílací schéma TV Nova pro červenec 2025 sází především na kombinaci osvědčených repríz kriminálních seriálů a premiérového uvedení reality show Farma Česko. Vyplývá to z programových plánů televize pro první polovinu letošních prázdnin. Od pondělí do soboty nabídne v podvečerním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

CESTOVNÍ HOREČKA: JAKÉ JSOU NEJOBLÍBENĚJŠÍ DESTINACE TOHOTO LÉTA?

9. 6. 2025

Navzdory globální nejistotě lidé cestují s větší chutí než kdy jindy, což potvrzuje fakt, že 79 % Evropanů a 71 % Američanů má v plánu vyrazit v létě na dovolenou. Překvapením letošního roku je u cíl destinace Čechů – místo tradičního Chorvatska vyhrává Itálie a Slovensko. Hlavní zjištění Navzdory světové nejistotě lidé cestují s větší chutí… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

PÁN PRSTENŮ: KULTOVNÍ SNÍMKY PODLE TOLKIENA JSOU „MILÁŠKEM“ INZERENTŮ

28. 12. 2024

V prosinci zažila česká kina premiéru nového zpracování kultovního příběhu, který našel hlubokou odezvu u diváků napříč generacemi. Nejen fanouškovská základna slavné knihy má nyní možnost zhlédnout americko-japonský snímek Pán prstenů: Válka Rohirů. Od dob, kdy v roce 2001 spatřila světlo světa první filmová adaptace Tolkienova díla v podobě výpravného snímku „Společenstvo prstenu“, patří filmy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

ANIMOVANÉ TELEVIZNÍ REKLAMY DODÁVAJÍ CESTOVNÍMU RUCHU JINÝ ROZMĚR

30. 8. 2024

V oblasti cestovního ruchu jsou animace skutečně nedocenitelné. Umožňují cestovním agenturám, leteckým společnostem i online platformám oprostit se od reklam, které jsou jako přes kopírák, dokážou přenést diváky u televizních obrazovek do magického světa představ a emocí a vzbudit u nich chuť sednout k počítači a okamžitě si zarezervovat zájezd nebo letenky. Ještě na počátku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

UMĚNÍ V REKLAMĚ: PÁR TÓNŮ MŮŽE ZMĚNIT VŠE A KLASICKÁ HUDBA JE OSVĚDČENÁ VOLBA

15. 8. 2024

Mozart a Wágner, Strauss nebo Vivaldi. Inzerenti, potažmo oslovené kreativní agentury v touze uchvátit publikum a vyvolat v něm emoce se vůbec nerozpakují sáhnout do osvědčené hudební historie. Reklama bez hudby je totiž jako nebe bez hvězd. A proč se nepřiživit na slávě dávných autorů? Hudba a emoce Využití hudby v reklamě má své dobré… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

BONITNÍ ČEŠI RÁDI DOVOLENKUJÍ S CESTOVKOU. PODÍVEJTE SE, ČÍM JE V TELEVIZNÍ REKLAMĚ OSLOVÍTE!

12. 8. 2024

ScreenVoice exkluzivně ve spolupráci s GroupM a jejich datovým zdrojem mPanel přináší článek o skrytých souvislostech, které staví televizní diváky a jejich zvyklosti do nečekaného světla. Tentokrát se těšte na zajímavosti o cestovatelích a dovolenkářích.

KONKURENCE V CESTOVNÍM RUCHU JE NELÍTOSTNÁ. CESTOVNÍ AGENTURY MUSÍ VE SVÉ TELEVIZNÍ REKLAMĚ ZVEDNOUT POTENCIÁLNÍ KLIENTY ZE ŽIDLE A VTÁHNOUT DO DĚJE

11. 8. 2024

Maximální personalizace, moderní technologie, vytváření cestovních balíčků na míru, ty nejexotičtější destinace, unikátní zážitky… Dnešní cestovní agentury, online platformy a tour-operátoři platformy mají široký zbrojní arzenál, kterým mohou zaútočit na publikum, aby je nalákali k nákupu jejich služeb. Vyniknout v nepřeberném množství nabídek ale není jednoduché. Podle serveru statista.com sice velikost celosvětového trhu služeb cestovních… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI