TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

Se začátkem prázdnin startují i letní programová schémata v českých televizích. Oblíbenou činností během léta je totiž i sledování televize, která tak zůstává efektivním médiem pro zásah širokého publika po celý rok. Přestože televizní sledovanost v letních měsících klesá na nejnižší hodnoty v roce, i tak tráví čeští televizní diváci ve věku 15 sledováním televize v průměru přes 3 hodiny denně*, což je stále velmi vysoké číslo. Vyplývá to z oficiálních výsledků TV sledovanosti za červenec a srpen v předešlých dvou letech. V průběhu léta diváci upřednostňují filmy a seriály více než během jiných měsíců roku, mezi oblíbenými žánry se objevují i sportovní přenosy, protože v průběhu letní sezóny se konají divácky atraktivní významné sportovní svátky (Letní olympijské hry, Wimbledon, Tour de France či zápasy UEFA).

Pro volnější chvíle doporučujeme oblíbené autorské série ScreenVoice Originals. Třeba tu, která přibližuje, jak vypadá televizní reklama v různých koutech světa. Pro inspiraci o tom, co skutečně funguje ve světě letní reklamy si pak nenechte ujít nejnovější sérii TV reklama s chutí léta.

Protože léto je stále hlavní dovolenkovou sezónou, přečtěte si také článek ze spolupráce s mPanel od GroupM, ve kterém jsme se podívali na cílovou skupinu bonitních Čechů a jejich zvyklosti spojené s cestováním. Sledují lidé, kteří rádi cestují s cestovními kancelářemi televizi více než lidé, kteří je nevyužívají? A jaká další nečekaná zjištění data odhalila? Dozvíte se zde.

*Zdroj: ATO – Nielsen, TSO Živě-7, 1.7.-31.8.2022 / 2023 / 2024, ATS / den, CS 15+

Přečtěte si k tématu



PRÁZDNINOVÝM POŘADEM POLICIE MODRAVA. JAK SI TELEVIZE V LÉTĚ VEDLY?

4. 9. 2025

Policie Modrava znovu potvrdila své silné postavení v letní nabídce a stala se nejsledovanějším pořadem letošních prázdnin. Nejsledovanějším pořadem letošní prázdninové televizní sezóny (1.7.-17.8. 2025) se stal reprízovaný seriál Policie Modrava (Nova). Jako jediný z hlavních večerních pořadů dokázal i o prázdninách přilákat více než milion diváků. Na dalších místech se objevily Televizní noviny, Počasí,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: REKLAMNÍ SPOTY VE ZNAMENÍ SLUNCE, MOŘE A ROZJAŘENÉ NÁLADY MOTIVUJÍ K NÁKUPU

2. 9. 2025

Konec letní sezóny neznamená, že mohou značky usnout na vavřínech. Shrňme si, co funguje v letní reklamě a které prvky budou fungovat v příští letní marketingové kampani.

V ZÁKULISÍ BLÁZNIVÉHO, ZTŘEŠTĚNÉHO NÁVRATU MCDONALDLANDU

31. 8. 2025

Nostalgická kampaň nadále sleduje strategii založenou na pravdách fanoušků, která se značce McDonald’s vyplácí. Na své cestě za opětovným navázáním spojení s mladším publikem se značka McDonald’s vydala do říše subkultur – včetně hip-hopu, K-popu, anime a streetwearu. Na celé roky ale jeden svět z mapy vypadl: kouzelná říše McDonaldland. McDonaldland, který byl poprvé představen… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

LETNÍ REKLAMNÍ LABORATOŘE NAJDEME NA STADIONECH. JAK SPORTOVNÍ MEGAUDÁLOSTI OVLIVŇUJÍ MARKETING ZNAČEK?

29. 8. 2025

Wimbledon, Tour de France, US Open, EURO a Formule 1 - největší letní sportovní události představují momenty, kdy se z reklamy stává popkulturní událost.

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJVOŇAVĚJŠÍ A NEJVTIPNĚJŠÍ GRILOVAČKY

15. 8. 2025

Obliba letních BBQ party neustále stoupá, což představuje příležitost pro výrobce potravin i vybavení na grilovačky. A jak jinak proniknout ke spotřebitelům, než prostřednictvím televizní reklamy, při níž se rodinám před televizními obrazovkami sbíhají sliny.

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJROMANTIČTĚJŠÍ POBYTY, NEJDIVOČEJŠÍ ZÁBAVA. CESTOVKY A AEROLINKY SVÁDĚJÍ BOJ O ZÁKAZNÍKY POMOCÍ TELEVIZNÍCH SPOTŮ

8. 8. 2025

Koncem jara, když už se vzpomínky na zimní pobyt na horách rozplynuly jako sněhová vločka na slunci, dny po měsících usilovné práce nám připadají jeden jako druhý a energie povážlivě ubývá, stává se představa dovolené pomyslným světlem na konci tunelu. Léto je mnohem víc než jen roční období – je to stav mysli, kdy máme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: SPOTY MÓDNÍCH ZNAČEK JSOU VE ZNAMENÍ ROZEVLÁTÝCH SUKNÍ A ROMANTIKY

31. 7. 2025

Teplé počasí, slunce, cestování a uvolněnější rytmus života přímo vybízejí k experimentování s módou. Právě v tomto období vzniká silná emoční vazba ke značkám, které dokážou spojit módu s atmosférou volnosti, radosti a letní estetiky. Na co sází módní značky ve svých letních kampaních?

NADA: NEJZNÁMĚJŠÍ CK JE ČEDOK, NEJVÍC INVESTUJE DO REKLAMY TUI

30. 7. 2025

Nejvyšší investice do reklamy v médiích v loňském roce měla mezi cestovními kancelářemi podle monitoringu značka TUI. Nejznámější je podle výzkumu NADA Čedok, na druhé místo se posunula Invia. V segmentu cestovních kanceláří (CK) v roce 2024 nejvíce inzerovala značka TUI, která na český trh vstoupila v létě 2023 a těmito výdaji se snaží o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

PRIMA CHYSTÁ NOVOU CESTOVATELSKOU REALITY SHOW, SHÁNÍ DVOJICE

28. 7. 2025

Televize Prima chystá novou cestovatelskou reality show. Startuje casting , ve kterém vyzývá k účasti odvážné dvojice. Televizní skupina Prima připravuje novou cestovatelskou reality show, která zavede soutěžící na tisíce kilometrů dlouhou cestu napříč světem. Do formátu s důrazem na dobrodružství a cestování aktuálně hledá dvojice. Casting právě odstartoval. Natáčení je plánováno na přelom podzimu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: ROMANTICKÁ LOVE STORY OBMĚKČÍ PENĚŽENKY I TĚCH NEJVĚTŠÍCH TVRĎÁKŮ

19. 7. 2025

Láska a léto jsou univerzální témata, s nimiž se dokáže ztotožnit úplně každý. První polibek při západu slunce, společný drink na pláži nebo hravé laškování v bazénu se v reklamních spotech stávají přirozenou součástí příběhu značky. Horké dny, zapadající slunce, slaná vůně moře a první nesmělé doteky – to jsou obrazy, které okamžitě vyvolají vzpomínky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJPERLIVĚJŠÍ OSVĚŽENÍ DO TĚCH NEJVĚTŠÍCH VEDER

10. 7. 2025

Horké léto je jako stvořené pro reklamy na nejrůznější nápoje a jiné druhy osvěžení. Jakou reklamní strategii volí nejznámější značky a které letní reklamy zaujmou nejvíc? Když vlna letních veder zaplaví krajinu a vzduch se tetelí horkem, sluneční výheň nás nutí vyhledat stinné útočiště, chladivou vodu na koupání – a hlavně osvěžení v podobě orosené… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: LÉTO V TELEVIZI

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJMOKŘEJŠÍ VODA A NEJŽHAVĚJŠÍ PÍSEK V REKLAMNÍCH SPOTECH

2. 7. 2025

Televizní reklama natočená u vody není jen o létě. Je to pečlivě zinscenovaný sen, v němž značka zazáří jako slunce na blankytně modrém nebi. V nejnvější sérii TV reklama s příchutí léta se dozvíte, jaký letní vibe skóruje u diváků nejlépe.