Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

AI PRONIKÁ DO REKLAMY A MARKETINGU. SNIŽUJE NÁKLADY, ZVYŠUJE PRODUKTIVITU

24. 8. 202324. 8. 2023
Největší světové firmy začínají čím dál víc experimentovat s využíváním umělé inteligence. Řadí se mezi ně třeba i potravinářští giganti Nestlé a Unilever, kteří užívají přednosti AI k redukci firemních nákladů i ke zvýšení produktivity práce. Velkou výzvou jsou ale pro firmy bezpečnostní otázky i rizika související s autorskými právy.

Nejvíce se umělá inteligence u potravinářských firem prozatím uchytila ve sféře marketingu. Firmy doufají, že její užívání povede k levným, rychlým a k prakticky neomezeným způsobům řešení propagace firemních výrobků či služeb. Informovala o tom agentura Reuters.

Umělá inteligence je hitem posledních měsíců. Investice do jejího vývoje dosahují až neuvěřitelně vysokých sum. Firmy si totiž uvědomují, že umělá inteligence může navždy změnit způsob, jak společnosti dlouhou dobu fungovaly. Může jít o přelomový krok na cestě k redukci nákladů i k navýšení produktivity.

Ve firmách se začíná umělá inteligence stále častěji využívat k vytváření originálních textů, obrázků nebo třeba počítačových kódů. Zvlášť velké užití našla umělá inteligence ale také v marketingu a reklamě. Generální ředitel světové reklamní agentury WPP Mark Read uvedl, že u něj ve firmě využívají přednosti AI ke snadnějšímu uvedení produktu na trh i propagaci.
„Už nemusíme vzít filmový štáb a letět někam do Afriky. Stačí reklamy připravovat virtuálně. Úspory oproti předešlým létům jsou až dvacetinásobné,“

uvedl pro agenturu Reuters Mark Read.

Vznikají i nové obory


Reklamní agentura WPP má ve svém hlavním londýnském centru momentálně zaměstnaných asi dvacet mladých lidí, který se snaží s AI co nejvíce sžít. Firma zároveň spolupracuje s Oxfordskou univerzitou na kurzech, které jsou zaměřené na budoucnost marketingu a jeho ideální propojení právě s umělou inteligencí. Web WPP uvádí, že absolventi školení si mohou odnést diplom „AI pro podnikání“.

„Je mnohem jednodušší přemýšlet o všech pracovních místech, která budou zrušena, než o těch, která se nově vytvoří,“ řekl agentuře Reuters Mark Read.

Ačkoliv zákonodárci v mnoha státech po celém světě momentálně ještě diskutují nad tím, zda výstupy umělé inteligence jsou výdobytkem lidské kreativity, v mnohých firmách se už AI stala každodenní součástí probíhajících propagačních kampaní.

AI využívají už i v Nestlé


Bývalý výkonný ředitel Google Aude Gandon se domnívá, že systémy jako ChatGPT 4.0 a Dall-E 2 jsou skvělým pomocníkem pro zvýšení prodeje a pracují s nimi proto i ve firmě Nestlé.

„AI má skvělé nápady. Může být v mnohých případech velkou inspirací. Tvůrčí týmy ve firmě tyto nápady mohou dále rozvíjet. Jen tak se z nich totiž stane obsah, který může skutečně zamířit na sítě či na firemní webové stránky,“ uvedl pro Reuters Aude Gandon.

Pro konkurenční Nestlé vytvořila společnost WPP díky systému umělé inteligence Dall-E 2 reklamní video s mediální hodnotou 700 tisíc dolarů, což je v přepočtu zhruba 16,8 milionu korun. Vedení WPP k tomu řeklo, že video je však reálně díky umělé inteligenci skoro nic nestálo.

Ve společnosti Unilever, která stojí třeba za značkou Dove nebo Ben & Jerry’s, začínají umělou inteligenci ve velkém používat pro sestavení vhodných prodejních popisků. Ve firmě se zároveň snaží vyhnout tomu, aby umělá inteligence stavěla příspěvky na rasových či genderových stereotypech.

Ačkoliv ale řada potravinářských gigantů postupně svou cestu k AI hledá, jiné a často menší firmy se k ní zatím ani nepřiblížily. Často se obávají bezpečnostních rizik nebo možných důsledků porušení autorských práv.

Zdroj: idnes.cz

Načítání dalších...