Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY INSPIRACE ZAHRANIČNÍ

9 VÝJIMEČNÝCH A EFEKTIVNÍCH VELIKONOČNÍCH REKLAMNÍCH INSPIRACÍ

14. 4. 202214. 4. 2022
Následující přehled neobvyklých marketingových velikonočních nápadů poskytuje inspiraci pro tuto sezónu. Velikonoční vajíčka tvoří 10 % ročních výdajů na čokoládu ve Velké Británii. To je pro potravinářské značky důležitá část příjmů. V tomto ročním období se navíc do aktivit zapojují i mladší generace. Mrkněte proto na některé z příkladů inspirujících k vytvoření skvělé velikonoční marketingové kampaně.

Výdaje na Velikonoce v loňském roce dosáhly ve Velké Británii 1,3 miliardy liber, je zřejmé, jak zásadní jsou tyto svátky pro značky. Ale najít zajímavé marketingové nápady, které zvýší prodeje, podpoří loajalitu zákazníků, zvýší návratnost investic a vyniknou na kanálech sociálních médií, je složitější. Jak tedy udělat skvělou velikonoční reklamu?

Různé komunikační kanály samozřejmě přitahují různé demografické skupiny a mají pro váš marketing o velikonočních svátcích specifické výhody. Existuje však jeden cílový trh, na který byste pravděpodobně měli pamatovat, protože o Velikonocích je silný. Velikonoce oslovují i mladší generace. Pokud jde o kupní sílu, jsou mileniálové a generace Z poměrně mocní. Generace Z má kupní sílu přes 140 miliard dolarů a nejstarší mileniál, kterému je letos 40 let, má největší kupní sílu ze všech. Mladší generace v tomto ročním období utrácejí stále více, rodiče mileniálů pohostí své děti a do akce se zapojí i generace Z.

Kde tedy tyto generace oslovit? Králem je rozhodně mobilní telefon. Pomocí chytrých telefonů nakupuje 65 % osob ve věku 18-24 let a 63 % osob ve věku 25-34 let. Pokud tedy vaše nápady na velikonoční propagaci nejsou uzpůsobeny mobilním zařízením, přicházíte o klíčové konverze velikonočních prodejů. Marketing na sociálních sítích je skvělou příležitostí, jak se na tyto demografické skupiny zaměřit. Instagram je u mileniálů na prvním místě, ale TikTok je těsně druhý (který je shodou okolností oblíbený u generace Z).

TikTok může mít o Velikonocích obzvlášť velký vliv na cestu kupujícího. Fenomén #tiktokmademebuyit ukazuje, jak silný může být na tomto kanálu správný obsah.

Než se však pustíte do akce, je nezbytné si uvědomit, co uživatelé na těchto kanálech sociálních médií milují. Mladší generace jsou obzvláště vnímavé ke značkám pouze tehdy, když je jejich sdělení na místě: originální, pravdivé, zábavné a aktuální. To znamená, že by značky měly u velikonočních marketingových nápadů přemýšlet netradičně.

Lola Randlesová, manažerka partnerství se značkami společnosti Fanbytes by Brainlabs, říká: "Buďte odvážní ve svém marketingovém přístupu. Zejména na sociálních sítích je tolik hluku, kterým se musíte prodrat, takže se ujistěte, že máte nekompromisně ostrou a zároveň rušivou kreativní strategii."

Jak o Velikonocích vyniknout? 9 odvážných velikonočních marketingových nápadů



Velikonoční lovy vajec:



Za těmito epickými lovy možná nestojí velikonoční zajíček, ale některé geniální značky ano.

1. Cadbury - celosvětový úkryt



Velikonoční lovy vajíček se mohou stát nudnými. Naštěstí Cadbury, největší značka čokolády ve Velké Británii, je inspirací pro každého, kdo chce své potenciální zákazníky nadchnout pro lov.

Worldwide Hide je virtuální hon na velikonoční vajíčka, který si může zahrát kdokoli na celém světě. Je interaktivní a umožňuje účastníkům schovat virtuální čokoládová vajíčka kdekoli na Google Earth a dát blízké osobě nápovědu, aby je našla. Společnost Cadbury sdílela svou videokampaň na YouTube (kde má 578 tisíc odběratelů) a položila otázku: "Co kdybyste mohli schovat velikonoční vajíčko kdekoli na světě?".



Proč to funguje:

Během pandemie se miliony lidí nemohly setkat s přáteli ani rodinou, což je pro mnohé Brity velká část velikonočních svátků. Tato marketingová inovace jim pomohla cítit se více ve spojení. Interaktivní obsah je vítězem, protože získává dvakrát větší angažovanost než statický obsah, a zejména mladší generace jsou k němu vnímavé. Virtuální dárky se také skvěle hodí pro nákupy na poslední chvíli.

2. Haribo Starmix - Hon na dvojitého Yolkera



Haribo představilo hon na velikonoční vajíčka, ale ne takový, jaký znáte. O Velikonocích obvykle vítězí čokoláda nad sladkostmi, ale Haribo vytvořila kampaň, které lidé nemohli odolat.

Společnost Haribo požádala své zákazníky, aby "ulovili dvojitého Yolkera". V některých baleních Haribo Starmix byly ukryta "dvojité žloutky" speciální verze jejich slavné vaječné sladkosti. Kdo ho našel, mohl získat velikonoční dárek: dovolenou ve Velké Británii s Forest Holidays.





Proč to funguje:

Jakékoli dárky nebo soutěže podporují obsah vytvářený uživateli (UGC). Když dáte lidem podnět ke sdílení online a používání relevantních hashtagů, je to skvělý způsob, jak vytvořit přirozený růst vaší marketingové strategie a podpořit povědomí o značce. 87 % podniků používá UGC, protože vzájemný vliv se čte jako autentičtější (zejména mezi mladším publikem).

3. Rituals - TikTok Easter Hunt Giveaway



Kosmetická společnost Rituals Cosmetics se vydala na TikTok, aby propagovala své velikonoční vajíčko plné dobrot. Nahráli krátké video, které ukazuje velikonoční vajíčka ukrytá v jedné z jejich prodejen a v jejím okolí. Poté požádali uživatele, aby okomentovali, kolik jich vidí (a proč by měli dostat cenu), a měli tak šanci jednu z nich vyhrát.

Proč to funguje:

Tento druh obsahu může vyvolat konverzaci online, a tím vytvořit rozruch kolem značky. Značky často nedostatečně využívají sekci komentářů, přitom to může být velmi silné místo. 77 % uživatelů služby TikTok uvádí, že čte komentáře k příspěvkům a videoobsahu na službě TikTok. Tím, že požádáte uživatele o zaslání odpovědí plus důvodu, proč chtějí vyhrát, vlastně bubnujete na reference a diskuse o vaší značce. To pak vede k ještě větší důvěře a objevování produktů.

Zejména TikTok je místem objevování. Tato platforma sociálních médií má efektivně marketingovou smyčku namísto marketingového trychtýře, což znamená, že objevování a prodej produktů může vést k dalšímu obsahu, který pak inspiruje k dalšímu objevování a prodeji.

Sezónní produkty



Velikonoce = ideální čas na vytvoření nebo úpravu produktu. Toto je několik geniálních nápadů na speciální velikonoční animaci značky.

4. Walkers - Sensations Easter Egg



Ačkoli je čokoláda obvykle hlavní položkou ve velikonočním koši zákazníků, je důležité si uvědomit, že se do nich mohou vejít i jiné potravinářské značky.

Společnost Walkers přinesla "slané" velikonoční vajíčko s balením svých chipsů Thai Sweet Chilli, bambusovou miskou, lahví vína, dvěma skleničkami na víno a poukazem na film na Amazon Prime.





Proč to funguje:

Společnost Walkers viděla skvělou příležitost. 84 % příslušníků generace Z říká, že je důležité, aby společnost, u které nakupují, byla inovativní, a tato velikonoční pochoutka Sensations to pochopila. Odpoutejte se od pastelových barev a zajíčků a pronikněte do hlavy vaší mladé dospělé demografické skupiny. Koneckonců, svátek na Velký pátek je příležitost vyhodit si z kopýtka: výhra vstupenek na koncert nebo aktivitu s přáteli bude generaci Z vyhovovat.

5. M&S - Extrémně čokoládové mléčné čokoládové vejce



Někdy není od věci znovu vynalézt kolo. Mít oblíbený výrobek je skvělé - tak z něj udělejte něco sezónního! Využijte přitažlivost, kterou již výrobek má, k využití nové verze a budete mít vyhráno.

Společnost Marks & Spencer to udělala se svými "extrémně čokoládovými sušenkami" a vytvořila "velikonoční vajíčko" založené na těchto nejprodávanějších sušenkách, jen větší, chutnější a extravagantnější. Na TikToku ho propagovali a ukázali jednoduchý přechod ze starého výrobku na nový.

Proč to funguje:

Vezmeme-li populární produkty a změníme je v něco nového, může to vyvolat konverzaci. Sdílení podporuje organický růst, takže vytvořte neodolatelně sdílený obsah s novým sezónním produktem, který určitě zaujme.

6. Adidas a Bad Bunny - velikonoční vajíčko



Pokud chcete vytvořit nový produkt a těžit ze smíšeného publika, zvažte spolupráci s jinou značkou. A ještě lépe, posilněte toto partnerství marketingem s influencery, který je v souladu s hodnotami obou vašich společností. Limitovaná edice velikonočních vajíček od Adidas a Bad Bunny je něco úplně jiného - firmy ve spolupráci vytvořili exkluzivní růžové tenisky, které vypadají stejně roztomile, jako zní. Tato kolaborace značky, uzavřená v zářivě růžovém vajíčku, vyvolala zájem na všech sociálních sítích, kde tvůrci a uživatelé sdíleli své nákupy.



Proč to funguje:

Spolupráce s jinou značkou pomůže získat přístup k novým zákazníkům, zaujmout nové sledující a rozšířit síť odběratelů. Jen se musíte ujistit, že se k sobě hodí (a to nemluvíme o teniskách). Stejně jako u partnerství s influencery je třeba, aby se značky před spoluprací sladily. Obě musí mít podobné cíle a záměry a navíc odpovídající kreativu.

Hlavní událost



Jak značky podpořily angažovanost na samotný svátek? Zde jsou naše nejlepší tipy.

7. McDonald's Německo - Oster Countdown



Marketing s influencery funguje. O tom, jak je účinný, se můžete přesvědčit na marketingových aktivitách, jako je například kampaň TikTok Easter Countdown společnosti McDonald's Germany.

McDonald's požádal influencery, aby předvedli svůj talent pomocí na míru vytvořeného audia na TikToku. To pomohlo zrychlit odpočítávání do jejich velikonočního uvedení na trh. Vytvořili značkový hashtag (#ostercountdown), který povzbuzoval lidi k vytváření vlastního obsahu. Kampaň získala neuvěřitelných více než 1,8 miliardy zhlédnutí videí, což ilustruje obrovskou sílu marketingu vlivných osobností.

Proč to funguje:

V roce 2022 se odvětví influencer marketingu rozrostlo na 16,4 miliardy dolarů. Proč? Stále více značek vidí v kampaních vedených influencery hodnotu. Doporučením influencerů důvěřuje 61 % spotřebitelů.  TikTok je také místem, kde uživatelé nejčastěji pozitivně komunikují se značkami, - a záměr TikTokerů nakupovat převyšuje ostatní platformy. 37 % uživatelů TikToku patří do první třetiny těch, kteří utrácejí (+61 % oproti ostatním platformám). Pokud tedy na této platformě zveřejníte obsah, vaše návratnost investic se zvýší a vy budete skákat radostí.

8. Emma Sleep - Velikonoční výprodej



Dobrá e-mailová marketingová kampaň může zvýšit prodeje, ale pouze pokud je provedena správně. Použití FOMO a exkluzivních kupónů může pomoci zapojit vaše spotřebitele a nadchnout je pro velikonoční víkend. Rozlouskněte tedy seznam e-mailů a vytvořte kampaň, která zaujme poutavými vizuály a neodolatelnou kopií, stejně jako to udělala Emma Sleep.

Tato e-mailová kampaň od společnosti Emma Sleep splňuje všechny požadavky. Jejich nabídkou byl velikonoční výprodej po omezenou dobu. Aby zvýšili nadšení, zahrnuli do ní odpočítávací hodiny a exkluzivní kuponový kód, který přispěl k úsporám. Vizuální stránka je jednoduchá, s odkazy na jejich prodejní cílovou stránku, ale sdělení je jasné a srozumitelné



Proč to funguje:

E-mailové kampaně mají u mladšího publika úspěch. 25 % lidí ve věku 18-24 let kontroluje svůj e-mail jako první věc ráno, takže je důležité mít předmět, který upoutá jejich pozornost, a kampaň, která funguje. Přidáním dalšího exkluzivního slevového kódu k velikonočnímu výprodeji můžete zvýšit motivaci a dovést kupující dále v trychtýři (a potenciálně až k pokladně). Použijte šablony e-mailů s odpočítáváním, abyste skutečně dodali pocit naléhavosti, jako to udělala Emma Sleep, a optimalizujte své webové stránky pro novou návštěvnost pomocí účinných vyskakovacích oken se slevovými kódy. E-mailový marketing však nepoužívejte jen k podpoře prodeje, ale také k péči o věrné zákazníky prostřednictvím online blahopřání, děkovných e-mailů a vzkazů s přáním hezkých Velikonoc.

9. Cadbury Creme Egg - Golden Goobilee



Kvůli této videoreklamě si napsalo 25 000 lidí, aby si stěžovali. Ne že by to společnosti Cadbury vadilo; chtěli v rámci jedné reklamy podpořit rovnost a zábavu, a to se jim přesně povedlo.

Jejich akce Golden Goobilee oslavovala 50 let od uvedení krémového vajíčka na trh a samotné Velikonoce! Reklama, kterou vytvořili, ukazovala mnoho lidí, kteří si čokoládové vajíčko užívali různými způsoby, včetně mužského páru, který se o něj dělil polibkem. Tisíce lidí naštěstí považovaly rozmanitost reklamy za fantastickou (včetně nás). Reklamy zahrnující LGBTQ+ jsou na vzestupu a stěžovatelé nakonec budou sedět s vajíčkem na tváři.



Proč to funguje:

Pokud chcete zaujmout dnešní mladou generaci, je klíčová inkluzivita. 75 % spotřebitelů z generace Z bude bojkotovat společnosti, které v reklamních kampaních diskriminují rasu a sexualitu - a rychle si vytvářejí loajalitu ke značkám, které jsou v souladu s jejich přesvědčením. Cadbury svou kampaní ukázalo rozmanitost; jak to uděláte vy?

Dejte se do toho



Velikonoce jsou o šíření smíchu, nadšení a štěstí mezi vaše zákazníky prostřednictvím nápadů na dárky, inovativních produktů, překvapivých zážitků a chutných dobrot. Pokud se vám to podaří dotáhnout do konce prostřednictvím kreativních kampaní s výrazným sdělením, uvidíte, že návratnost investic poskočí výše, než jste očekávali.

Zdroj: fanbytes.co.uk

Načítání dalších...