Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

ČEKÁ NÁS COMEBACK TRADIČNÍ REKLAMY?

13. 9. 202213. 9. 2022
Z 28. vydání průzkumu prováděného mezi marketingovými řediteli se dozvíme, že marketingové rozpočty na tradiční reklamu poprvé za deset let rostou. Zůstávají ale daleko pod očekávanou mírou růstu digitálního marketingu pro příští rok.

Výzkumní pracovníci pod vedením Fuque School of Business Dukeovy univerzity zveřejnili článek "Marketing in Post Covid Era v Harvard Business Review. V něm tvrdí, že za nově získané kouzlo tradičního marketingu částečně mohou potíže spojené s digitálním marketingem. Mezi ně patří nechuť k pop-up videům a dalším běžným metodám online reklamy. Svou roli hraje i blížící se konec sledování souborů cookie třetími stranami a rostoucí pochybnosti o účinnosti digitálního marketingu.

Podle výzkumníků se tradiční reklama dlouhodobě těší větší důvěře spotřebitelů. S klesajícími náklady vykazuje větší relativní zapojení spotřebitelů a může těžit ze spojení digitálních technologií, jako jsou URL a QR kódy.

Tradiční marketing v některých případech stále předává sdělení lépe než marketing digitální. Autoři píší: „Například televizní vysílání nadále nabízí ideální platformu pro emocionální narativní reklamy, jako je chytrá reklama na Guinness „Welcome Back“. Ta  připomněla znovuotevření hospod a restaurací po lockdownu během pandemie covidu-19.“



Řada článků sleduje vztah mezi potenciálním oživením tradiční reklamy a ztrátou důvěryhodnosti online influencerů. Poslední spotřebitelský průzkum, který provedla společnost Wakefield Research pro The Desire Company, zjistil, že pouze 11 procent Američanů věří, že influenceři poskytují důvěryhodné recenze.

Podle každoročního průzkumu společnosti Gartner o výdajích a strategii v marketingu („2022 CMO Spend and Strategy Survey“) se očekává, že online reklama bude i v roce 2022 zaujímat největší podíl (56 %) na výdajích marketérů. Na prvním místě z hlediska výdajů bude sociální reklama, za ní v těsném závěsu placené vyhledávání a online displejová reklama. Očekává se, že na offline kanály se vynaloží více prostředků než v posledních letech. Společnost Gartner zaznamenala posun od digitální reklamy k hybridním vícekanálovým strategiím.

„Hodně se diskutovalo o tom, že covid-19 posouvá spotřebitele k takovému způsobu uvažování, kde jsou na prvním místě online služby. Jak ale západní Evropa a Severní Amerika uvolňují pandemická nařízení, nově se kalibrovaly i cesty zákazníků,“ uvedl ve svém prohlášení Ewan McIntyre, vedoucí výzkumu a viceprezident analytik pro služby společnosti Gartner poskytované marketingovým manažerům (Gartner for Marketing Leaders). „Po lockdownu musí marketingoví ředitelé pozorně naslouchat svým zákazníkům a věnovat pozornost kanálům, které používají. Takový postup totiž více odpovídá hybridní realitě.“ Tradiční marketingový mix, v čele s televizí tak nabírá opět na důležitosti.

Zdroj: retailwire.com

Načítání dalších...