Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: UŽIVATELÉ VIDEA NA VYŽÁDÁNÍ ČÍM DÁL VÍCE TOLERUJÍ REKLAMU

17. 8. 202217. 8. 2022
Pokračování studie TV Advertising: Fact vs. Fiction společnosti Hub Entertainment Research z druhého čtvrtletí 2022 ukazuje spokojenost se streamovacími platformami podporovanými reklamou. Klíčová zjištění letošní studie:

1) Počet spotřebitelů využívajících streamovací platformy bez reklam se za posledních několik let výrazně zvýšil.

  • Ve druhém čtvrtletí 2022 uvádí 55 procent spotřebitelů, že používá nejméně jednu bezplatnou televizní streamovací službu podporovanou z reklamy, např. Pluto TV, bezplatnou verzi služby Peacock, Roku Channel, TubiTV, Freevee atd. Toto číslo je téměř o deset procentních bodů vyšší než na konci roku 2021.

  • Další čtyři lidé z deseti (42 procent) si předplácejí reklamou podporovanou verzi streamovací služby na vyžádání: Hulu, Discovery+, Paramount+, Peacock nebo HBO Max. Předplatné těchto reklamou podporovaných verzí se od konce roku 2021 zvýšilo o 4 body.


2) Většina konzumentů televize raději ušetří každý měsíc peníze a sleduje reklamy, než aby si připlatila a reklamám se vyhnula.

  • 56 procent uvádí, že by raději sledovali reklamy a zaplatili za streamovací sužbu o 4-5 dolarů měsíčně méně. Preference levnějších, reklamou podporovaných verzí oproti dražším variantám bez reklam zůstává za poslední rok relativně stabilní.


3) Ti, kteří využívají reklamou podporované služby, mají pocit, že od nich dostávají stejnou hodnotu jako ti, kdo si předplácejí služby bez reklam.

  • Předplatitelé reklamou podporovaných variant streamovacích služeb mají většinou stejný pocit, že od služby dostávají „vynikající“ nebo „dobrou“ hodnotu, jako předplatitelé verzí bez reklam.


Předplatitelé služeb Discovery+ a Paramount+ s reklamami mají o pět procentních bodů častěji pocit, že služby nabízejí vynikající nebo dobrou hodnotu, než předplatitelé služeb bez reklam.

  • Velká většina uživatelů bezplatné, reklamou podporované streamované televize uvádí, že tyto služby poskytují hodnotu - a to u všech takových služeb, které společnost Hub testovala.


4) Relativně velká nálož reklamy nemusí nutně vést k nižší spokojenosti diváků.

  • Například předplatitelé Discovery+ a Hulu s reklamami nejčastěji souhlasí, že na těchto platformách vidí „více reklam“ než na jiných streamovacích platformách.

  • Předplatitelé právě těchto platforem však mají také nejčastěji pocit, že počet reklam, které vidí, je „přiměřený“ - a to přestože pociťují, že samotný počet je vyšší.

  • Tyto dvě platformy jsou také na prvních místech seznamu, pokud spotřebitelé odpovídají na otázku, kolik „pozornosti“ věnovali reklamám během pořadu, na který se na dané službě v poslední době dívali. 51 procent diváků Discovery+ dalo pozornosti věnované reklamě nejvyšší ohodnocení (8-10 na stupnici 0-10), totéž platí pro 45 procent diváků Hulu.


5)  Klíč k udržení spokojenosti diváků přes relativně vyšší reklamní zátěž: relevantní reklamy.

  • Společnost Hub se dotazovala současných diváků reklamou podporované platformy, zda si vybavují, že viděli reklamy, které odpovídají jejich zájmům. Z těch, kteří si takové reklamy vybavili, 69 procent uvedlo, že se jim celkové sledování pořadu líbilo. Z těch, kteří relevantní reklamy neviděli, si pořad užilo jen 48 procent.

  • Podobně mělo požitek z pořadu 61 procent diváků, kteří si vybavili reklamy na produkty, jež zřejmě vycházely z jejich minulých nákupů. Mezi diváky, kteří takové reklamy neviděli, byl požitek nižší, a to 49 procent.


6)  To vše neznamená, že pokud jde o zatížení reklamou nebo délku reklamních přestávek, všechno je povoleno.

  • Společnost Hub požádala diváky reklamou podporovaných služeb o odhad, kolik reklam viděli během posledního sledovaného pořadu. Jakmile počet reklam dosáhne 6-10 za půl hodiny, začne dramaticky narůstat podíl diváků, kteří považují reklamní zátěž za nepřiměřenou - od 25 procent u těch, kteří si vybavili 5 nebo méně reklam, přes 36 procent u těch, kteří si jich vybavili 6-10, až po 46 procent u diváků, kteří viděli 11 nebo více reklam.

  • Stejný jev se vyskytuje u délky reklamní přestávky: jakmile přestávka dosáhne jedné minuty, vnímaná nepřiměřenost její délky stabilně roste: 33 procent u těch, kteří tvrdili, že přestávky byly minutové, přes 41 procent u těch, kteří délku odhadli na 90 sekund, až po 48 procent u těch, kteří odhadli délku jedné přestávky na více než dvě minuty.


„Vzpomínka na konec prvního desetiletí 21. století: vzpomeňme si na rychlý úspěch streamovacích služeb bez reklam jako Netflix. K tomu přidejme postupný úbytek předplatitelů tradiční televize. Mnoho odborníků v odvětví tehdy začalo předpovídat, že se reklamou podporovaná televize vydá stejnou cestou jako dinosauři,“ poznamenává Peter Fondulas, ředitel ve společnosti Hub a spoluautor studie.
„Ukazuje se, že spotřebitelům na platformách podporovaných reklamami nevadí samotné reklamy, ale způsob jejich dodávání. S přiměřenou reklamní zátěží, relevantnějším cílením a dohodou něco za něco (dívej se na reklamy, plať méně) už odvětví zřejmě našlo odpověď na otázku, která ho pronásledovala celé roky: jak přimět spotřebitele, aby přijali televizní reklamu.”

Studii lze nalézt zde.

Zdroj: advanced-television.com

Načítání dalších...