TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

Léto se sice v mediální terminologii řadí k tzv. low season období, podle výzkumu Nielsen Admosphere ale velká část diváků (66 %) média o prázdninách sleduje stejně často jako po zbytek roku. Více než pětina alespoň občasných letních konzumentů médií preferuje v létě živé televizní vysílání, dominuje zde nejstarší věková skupina 55 a více let (37 %). Právě letní prázdniny jsou milníkem pro start nabídek sezóny „back to school“ a „back to work“, dominují školní potřeby a pomůcky nebo oblečení do školy i kanceláře. I v létě má tedy reklama v TV na tyto segmenty možnost zasáhnout své publikum. Navíc právě rodiče školáků jsou k nabídkám v TV reklamě velmi senzitivní a dle výzkumu LG Ad Solutions se ukazuje, že přes 85 % z nich je televizní reklamou při svých nákupech ovlivněno.

Když se pak čas prázdnin neodvratně nachýlí ke konci a studentům a rodičům malých školáků se přibližuje chvíle návratu do škol, je třeba zkontrolovat aktovku a ořezanost pastelek v penálu. Tzv. back to school reklama je jednou z těch specifických kategorií o které můžete více číst v aktuálním tématu a pod štítkem back to school. Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky svou back to school reklamu pojaly netradičně a které naopak patří ke stálicím tohoto období.

 

Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.

Přečtěte si k tématu



BACK-TO-SCHOOL KAMPANĚ JSOU TU, ZNAČKY CÍLÍ NA RODIČE I ŽÁKY

22. 8. 2025

S blížícím se začátkem školního roku odstartovaly i hlavní marketingové kampaně značek zaměřené na studenty a rodiče. S blížícím se začátkem nového školního roku se rozbíhají i hlavní back-to-school marketingové kampaně, které cílí na rodiče i studenty. V reklamním prostoru se tak objevují nabídky školních batohů, sešitů, výtvarných potřeb i dalších pomůcek. Podle analýzy České… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

BUDOUCNOST UŽ ZAČALA. AR A VR TECHNOLOGIE MĚNÍ SLEDOVÁNÍ REKLAMY V TELEVIZI NA INTERAKTIVNÍ ZÁŽITEK

21. 8. 2025

Chytré televize, rozšířená realita i nástup nových zařízení typu Apple Vision Pro zásadně proměňují způsob, jakým značky komunikují se zákazníky. Televizní a venkovní reklama už není jen jednostranné sdělení – stává se interaktivní, personalizovanou zkušeností.

CO ŽENE PRODEJE PŘED ZAČÁTKEM ŠKOLNÍHO ROKU? VČASNÉ NABÍDKY, NÁSTROJE UMĚLÉ INTELIGENCE A HYBRIDNÍ NAKUPOVÁNÍ

15. 8. 2025

Výdaje na nákupy před začátkem školního roku jsou v roce 2025 stabilní, chování nakupujících se ovšem liší. Rodiče nakupují hlavně techniku a oblečení, to jsou ale současně položky, na nichž se v případě napjatého rozpočtu šetří na prvním místě. Spotřebitelé nakupují dříve, vyhledávají výhodné nabídky a využívají umělou inteligenci, aby snížili náklady. Vzhledem k rozdělení… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

PODLE STUDIE IAB BUDE UŽ BRZY TÉMĚŘ 90 % INZERENTŮ POUŽÍVAT GEN AI K TVORBĚ VIDEOREKLAMY

14. 8. 2025

Nejnovější zpráva mimo jiné podrobně popisuje, co inzerenti očekávají od CTV. Budoucnost videa je tady. Jak vyplývá ze zprávy IAB „2025 Digital Video Ad Spend & Strategy Full Report“, již celá polovina inzerentů v současné době využívá k tvorbě videoreklamy generativní umělou inteligenci. Druhá část zprávy, která vznikla ve spolupráci se společnostmi Advertiser Perceptions a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

STUDIE „THE BEAUTY OF TV“ PROKÁZALA MYLNOST PŘEDSUDKŮ O TELEVIZI. PRO DIVÁKY I INZERENTY JE TELEVIZE NEPOSTRADATELNÁ

13. 8. 2025

Výsledky studie Beauty of TV ukazují, že předsudky vůči televizi sice zřejmě existují, nicméně realita je jiná.

STUDIE USA: SPOTŘEBITELÉ SPATŘUJÍ VE STREAMOVÁNÍ „VELKOU HODNOTU“, ALE JSOU „SILNĚ ZNEPOKOJENI“ STAVEM EKONOMIKY

12. 8. 2025

Nejnovější průzkum organizace Hub Entertainment Research, upozorňuje na dopad, který by mohla mít ekonomická nejistota na odvětví streamování. Nová studie ukazuje, že ekonomická zátěž, která je důsledkem pandemie koronaviru, a rovněž rostoucí ceny nadále zneklidňují americké spotřebitele, kteří si hlídají své výdaje a jsou citliví na zvyšování cen streamovaného videa. Přesto výsledky pololetní studie společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

TELEVIZNÍ REKLAMY S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJROMANTIČTĚJŠÍ POBYTY, NEJDIVOČEJŠÍ ZÁBAVA. CESTOVKY A AEROLINKY SVÁDĚJÍ BOJ O ZÁKAZNÍKY POMOCÍ TELEVIZNÍCH SPOTŮ

8. 8. 2025

Koncem jara, když už se vzpomínky na zimní pobyt na horách rozplynuly jako sněhová vločka na slunci, dny po měsících usilovné práce nám připadají jeden jako druhý a energie povážlivě ubývá, stává se představa dovolené pomyslným světlem na konci tunelu. Léto je mnohem víc než jen roční období – je to stav mysli, kdy máme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

ZPŮSOB, JAK ZÍSKAT POZORNOST GENERACE Z: HUMOR A HUDBA

8. 8. 2025

Podle červnové zprávy společností Edison Research a SiriusXM Media věnuje téměř polovina (49 %) příslušníků generace Z mnohem větší pozornost reklamám, které je rozesmějí nebo v nichž je použita hudba, která se jim líbí. Co říkají data: podle Edison Research a SiriusXM Media 85 % lidí z generace Z poslouchá hudbu, aby si zlepšili náladu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

SKORO AŽ ZVÍŘECÍ INSTINKT. JAK TO VYPADÁ, KDYŽ SE ZVÍŘATA CÍTÍ V TELEVIZNÍ REKLAMĚ LÉPE NEŽ LIDÉ?

8. 8. 2025

Zpívající kočky, dojemné psí příběhy nebo roztomilé příšerky schované pod gaučem – domácí mazlíčci zkrátka patří mezi stálice televizní reklamy.  Reklamy s nimi dokážou budovat silné narativy, vyvolat emoce a nenápadně budovat vztah ke značce. V době, kdy marketing často spoléhá jen na data a výkon, připomínají sílu autenticity, citu a nápaditého vyprávění. Podívejme se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

STUDIE USA: PODÍL LINEÁRNÍCH STANIC NA SLEDOVANOSTI PRO DOSPĚLÉ SE STÁLE BLÍŽÍ 70 %

7. 8. 2025

Tradiční sledování dlouhých pořadů (půlhodinových a hodinových televizních show) je podle TVB stále v popředí zájmu dospělých ve věku 18 let a starších, kteří v červnu sledovali 67,4 % lineárních televizních stanic podporovaných reklamou. Nezisková obchodní asociace pro televizní průmysl podporovaný reklamou uvádí, že červnový podíl streamingu dlouhého obsahu s reklamou činí 32,6 % (bez… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

JAK OPTIMÁLNĚ ZASÁHNOUT NEJBOHATŠÍ ČESKOU VĚKOVOU SKUPINU, ČECHY VE VĚKU 45–64 LET?

5. 8. 2025

Součástí projektu WPP Media nazvaného Češi 45+ (= Češi ve věku 45–64 let), jehož cílem je zaměření větší pozornosti na nejbohatší českou věkovou skupinu, je přirozeně i téma mediálního chování těchto Čechů. Vzhledem k tematickému zaměření této stránky se dnes zaměříme především na roli televize. Jen poznámka na úvod – v projektu se WPP Media soustředí… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

SIR JOHN HEGARTY PRO GTVG O SÍLE KREATIVITY

4. 8. 2025

Málo osobností formovalo moderní reklamu tak výrazně jako sir John Hegarty. Proč je podle něho kreativita silou, která hýbe lidmi i trhy? Jaký vliv mají na úspěch reklamního sdělení emoce a humor? A jaký je jeho pohled na AI?