VÝZKUM ODHALUJE ROZDÍL MEZI HOSPODÁRNOU A ÚČINNOU NÁVRATNOSTÍ INVESTIC

1. 10. 2021
Poslední vydání seriálu o návratnosti The Payback Series zkoumá možnost médií optimalizovat návratnost investic (ROI) do kampaní.

Se začátkem nového finančního roku si chtějí být marketéři jistější než dřív, že své rozpočty na kampaně směřují do správných kanálů. Jejich cílem je dosáhnout silného růstu tržeb.

V Austrálii probíhala první studie, která analyzovala výkonnost 60 značek. Jejich celkový roční obrat činil 23 miliard dolarů a roční výdaje 450 milionů dolarů. Výsledky vyšly v nejnovějším vydání seriálu o návratnosti The Payback Series. Studie zjistila, že se návratnost investic (ROI) do médií zlepší, když značky při plánování zohlední časový rámec návratnosti investic do svých kampaní. V případě značek, které tak nepostupují, vypočítává promarněné potenciální prodeje, které by média mohla přinést.

Návratnost investic je pro marketéry důležitá, protože dokazuje, že investice přináší výsledky. Páté vydání studie zdůrazňuje návratnost v čase. Většina médií přináší kladné ROI. Některé kanály ale generují prodeje po delší období, a proto je návratnost investice cennější. Kanál tak podporuje větší a udržitelný obchodní růst.

Poslední díl výzkumu o návratnost probíhal ve spolupráci se společností GroupM a globální konzultační společností pro efektivitu marketingu Gain Theory. Do dnešního dne má studie pět dílů.

Průzkum přinesl následující zjištění:

  • Mediální kanály se znatelně liší v tom, jaký objem prodeje jsou schopné dodat

  • Škálovatelnost mediálních kanálů z hlediska jejich schopnosti generovat prodejní poptávku je různá

  • Mediální kanály mezi sebou spolupracují, a tím násobí vliv na prodejní poptávku, ale ne stejnou měrou

  • Riziko, neboli variabilita, dosahování ROI a objemů prodeje se u jednotlivých kanálů liší




Zdroj: thinktv.com.au

Načítání dalších...