Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

UK – STUDIE: DOPORUČENÍ PRO CHYTRÉ TELEVIZE: KLÍČEM JE OBJEVOVÁNÍ NOVÉHO OBSAHU

18. 11. 2021
Spotřebitelská studie, kterou ve Velké Británii zadala společnost Samsung Ads Europe a provedla agentura Ipsos ukazuje, že více než polovina (56 %) dospělých s chytrou televizí (CTV) dotázaných v EU5 a 59 % ve Velké Británii uvedla, že jsou ochotni sledovat reklamy v televizi výměnou za bezplatný obsah v reakci na rostoucí náklady na předplatné streamovacích služeb.

Zpráva společnosti Samsung Ads Europe nazvaná The 2021 Connected TV Viewer (Divák chytré televize 2021, pozn. překl.) vychází ze zcela nového výzkumu, který provedla agentura Ipsos na základě průzkumu mezi více než 5 000 spotřebiteli s chytrým televizorem v zemích EU5 (Velká Británie, Německo, Španělsko, Itálie a Francie) s cílem dále prozkoumat kontext trhu a pochopit kulturní vlivy, které utvářejí roli chytré TV v domácnosti.

Vstřícnost k reklamám

Publikum chytrých televizí mělo v porovnání s ostatními zařízeními převážně pozitivnější vztah k reklamám v televizi a nejméně dvakrát častěji je považovalo za kvalitnější, zábavnější a poutavější než reklamy na jiných zařízeních v domácnosti. 39 % respondentů považovalo reklamy na chytrých TV za kvalitní oproti 11 % na mobilních zařízeních nebo 8 % na notebooku/stolním počítači. 37 % respondentů považovalo reklamy na chytrých televizích za zábavné oproti 15 % na mobilních zařízeních a 8 % na stolních počítačích.

Sledování streamovacích služeb jako sdílený zážitek

Téměř tři čtvrtiny (72 procent) diváků chytrých televizí uvedly, že se na streamovací služby obrátí většinou tehdy, když se chtějí sejít se svými blízkými a společně si vychutnat nějaký pořad (oproti pouhým 18 procentům, kteří se v těchto případech většinou obracejí na klasickou televizi); 73 procent se zase většinou rozhodne pro streamování, když chtějí televizi sledovat celý večer (oproti 19 procentům, kteří by se obrátili na klasické televizní vysílání). 78 procent uživatelů chytrých televizí v EU většinou zapnou streamovací službu, pokud budou hledat nový pořad ke sledování, oproti tomu pouze 14 procent diváků považuje klasickou televizi za kanál pro objevování nových pořadů. Živé vysílání, jako je zpravodajství a sport, jsou však stále z velké části součástí hlavně klasického televizního vysílání.

Podle zjištění studie rodiny s dětmi sledují chytrou televizi a streamovací služby častěji a déle než rodiny bez dětí.

Filtrování nadměrného obsahu

Dvě třetiny diváků chytrých televizí (67 %) souhlasí s tím, že mají více než dostatečný výběr, pokud jde o obsah, který mohou sledovat v rámci služeb, k nimž mají přístup. Průzkum však zdůraznil roli, kterou mohou chytré TV hrát v tom, že divákům umožní rychle najít obsah, který se jim líbí. Dvě třetiny (66 %) diváků chytrých televizorů naznačily, že by uvítaly doporučení na domovské obrazovce jejich televize na základě pořadů, které oni nebo jejich domácnost sledovali napříč různými streamovacími službami. V okamžicích, kdy si diváci chytrých televizí nejsou zcela jisti, co sledovat, by pouze 21 procent z nich pravděpodobně přešlo přímo k aplikaci, přičemž 64 procent by se nejspíš podívalo na informace na domovské obrazovce chytré televize, které by jim pomohly při rozhodování. To ukazuje, že chytrá TV může fungovat jako filtr, který snižuje zahlcení diváků obsahem a funguje jako klíčový portál k tomu nejlepšímu obsahu.

Víc než jen televize

Na rozdíl od tradičních televizorů, které slouží primárně jen k přístupu ke klasickému televiznímu vysílání, plní chytré televize řadu funkcí a vybízí k rozmanitému využití, které přesahuje klasickou zábavu.

Studie také zjistila, že YouTube a jeho konkurenta Dailymotion sledovalo na chytrých TV v posledních třech měsících 38 % diváků, zatímco 27 % používalo svou chytrou televizi k přehrávání hudby a 19 % k surfování na internetu. Mnohostranné funkce chytrých televizí se odrážejí v emocionálních potřebách, které podle jejich diváků naplňuje: 9 procent dotázaných nejlépe identifikuje svou chytrou televizi jako zdroj vzdělávání nebo výuky, 12 procent diváků na ní sledovalo v posledních třech měsících videa o vaření a 10 procent sledovalo prostřednictvím své chytré TV jiné typy výukových programů.
"S tím, jak se role televize rozšiřuje, pomáhá tento průzkum ukázat probíhající změny v jejích používání: jak se chytrá televize používá v domácnosti a jak diváci využívají streamovací služby ve svém každodenním životě,"

říká Alex Hole, viceprezident společnosti Samsung Ads Europe.
"Vidíme, že se chytrá TV stává víceúčelovým médiem sloužícím k zábavě, socializaci, vzdělávání a dalšímu. Ochota diváků sledovat reklamy výměnou za bezplatný obsah v kombinaci s vnímáním reklam v televizi je zajímavou příležitostí pro inzerenty, kteří se snaží oslovit diváky prostřednictvím streamovacích platforem financovaných reklamou."

"Vzhledem k tomu, že spotřebitelé vyhledávají bezplatný televizní obsah podporovaný reklamou, očekává koncový spotřebitel, že bude nabízený obsah na největší obrazovce v jeho domácnosti vysoce kvalitní, a to samé očekává i od reklamy. To tak potvrzuje to, co jsme instinktivně věděli; aby reklama pasovala do prémiového kanálu, musí být prémiová i samotná reklama.”



Zdroj: advanced-television.com


Načítání dalších...