PROČ JE TELEVIZNÍ REKLAMA STÁLE NEJEFEKTIVNĚJŠÍ NA SVĚTĚ

18. 11. 2020
Globální údaje neustále ukazují nezdolnou sílu televizní reklamy.

„The Global TV Deck“ přináší údaje z 26 zemí. Vzorek s údaji uvedenými níže si můžete bezplatně stáhnout zde. Je navržený tak, aby splnil potřeby inzerentů, kteří touží po transparentních a spolehlivých údajích a čerstvých poznatcích. Přední hráči v televizním průmyslu si vyměňují údaje a odborné zkušenosti, aby pro inzerenty každoročně vytvořili tuto hodnotnou databanku a připomněli jim trvalý význam televize.

Mezi oblasti začleněné do celosvětové databanky patří zásah, popularita, odolnost, důvěryhodnost, vliv a účinnost televize.

Zásah: Na základě shromážděných údajů oslovuje televize denně přibližně 70,1 % evropské populace. Průměrná doba sledování je 3 hodiny a 39 minut denně. Sílu reklamě v televizi dodává jedinečná kombinace zásahu a obrovského objemu času stráveného sledováním televize. Například:

  • Ve Finsku televize během měsíce osloví 95,6 % populace.

  • V Portugalsku televize stále ještě oslovuje 99,2 % populace za týden.


Popularita: Televize ve všech svých podobách je ve světě oblíbenou formou videa. Na základě dostupných údajů připadá na televizi v průměru 90 % času, který diváci průměrně stráví sledováním videa. U mladší generace mileniálů tvoří největší podíl času věnovaného videu. Mileniálové jsou nejnáruživějšími experimentátory se všemi formami videa a televizi věnují přibližně 73 % z celkového času. Například:

  • Ve Švýcarsku tvoří televize z celkové populace 86 % veškerého času věnovaného videu.

  • V Irsku na televizi připadá 69,4 % celkového času stráveného sledováním videa ve věkové skupině 15-34 let.


Odolnost: Za posledních deset let se televize v éře obrovských revolučních změn projevila jako pozoruhodně odolná. I přes vznik nových služeb předplaceného videa na vyžádání, jako je Netflix, a příchod online videoplatforem jako YouTube zůstala konzumace televize po celém světě neotřesitelná. Významným stimulem pro sledování televize je i nadále fáze života. Například:

  • V Rakousku vzrostla průměrná doba sledování televize na televizoru z 2 hodin 33 minut v roce 2009 na 3 hodiny 16 minut v roce 2019.


Důvěryhodnost a vliv: Televize představuje nejdůvěryhodnější formu reklamy a nadále je u ní nejvyšší pravděpodobnost, že spotřebitele rozesměje, dožene k slzám nebo v nich vzbudí emoce. Například:

Televize je zdaleka nejdůvěryhodnější formou videoreklamy v Kanadě. 70 % diváků ve věku 18-34 let označilo televizi za nejdůvěryhodnější ve srovnání s 12 % hlasů pro online video.

Ve Velké Británii uvedlo 42 % diváků, že reklamu, které důvěřují, najdou nespíše v televizi. 6 % získala platforma YouTube a 5 % sociální média.

Účinnost: Inzerenti investují do televizní reklamy, protože funguje. Studie po celém světě dokazují, jak moc je televize účinná - a jaký má pozitivní vliv na ostatní média. Například:

  • Ve Francii televizní kampaň v průměru dosáhne výnosů z prodeje (ROI) 4,9 eura na 1 investované euro.

  • V Itálii si díky televizi vybaví značku třikrát více lidí, než je tomu u internetové reklamy (60 % vs. 18 %).

  • V USA televize přináší nejvyšší návratnost investice ze všech médií. Její ROI činí 14,34 dolaru na každý investovaný dolar.

  • Ve Francii roste návštěvnost internetových stránek inzerenta během televizní kampaně o 61 %.

  • Televize je médium, které v Mexiku generuje nejvyšší vlastní jmění značky. Její podíl činí 28 % vkladu.


Ian Hampton, senior manažer kampaní, NHS Anglie:

„Úspěch závisí na plně integrované kampani... Existuje doba a místo, kdy a kde cílit pomocí zřejmých kanálů, internetu a CRM. Je ale také doba, kdy promlouvat k lidem. A naše televizní kampaně to dělají skvěle a úspěšně.“

Sharry Cramond, marketingová ředitelka, M&S Food:

„Jak se lépe dostat do srdce a mysli britských rodin než se spojit s největším rodinným pořadem v televizi. Takové partnerství nás každý týden přivádí do domácností více než osmi milionů diváků a vypráví ještě většímu počtu rodin než dřív o naší vynikající hodnotě - o skvělých kvalitních potravinách.“

Sarah Koppens, marketingová ředitelka pro Velkou Británii, Birds Eye:

„Televize je základem pro transformaci a vzkříšení naší značky. Je oporou naší komunikační strategie a hraje základní roli při budování povědomosti o klíčových přednostech naší značky. Je to nejdůležitější médium pro řízení dlouhodobého emocionálního propojení s naší značkou.“



KONTAKTY PRO TISK / ZÁKLADNÍ INFORMACE:

The Global TV Group je neformální uskupení televizních asociací a mediazastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Latinské Americe, jehož společným cílem je propagovat televizi. http://www.theglobaltvgroup.com/

egta je sdružení televizních a rozhlasových mediálních zastupitelství, a to jak nezávislých, tak interních, které nabízí reklamní prostor soukromých i veřejných televizních a rozhlasových stanic v celé Evropě i jinde ve světě. egta pro své členy plní různé funkce v nejrůznějších oblastech, jako jsou regulatorní otázky, měření sledovanosti, metody prodeje, interaktivita, cross-mediální služby, technické standardy, nová média atd. Během své více než čtyřicetileté existence se egta stala referenčním centrem pro televizní a rozhlasovou reklamu v Evropě. egta má více než 140 členů ve 40 zemích. www.egta.com.

  • Alain Beerens – manažer pro marketing a komunikaci, egta

  • Tel.: +32 2 290 31 38 - E-mail: alain.beerens@egta.com


Asociace komerčních televizí (AKTV) vznikla v roce 2017 jako sdružení provozovatelů pozemního televizního vysílání s cílem hájit, podporovat a prosazovat společné zájmy komerčních vysílatelů v České republice. Zakládajícími členy Asociace jsou televizní skupiny Nova, Prima a Óčko. www.aktv.cz.

  • Marie Fianová – tajemnice, AKTV

  • Tel. : +420 724 442 935 - E-mail: Marie.Fianova@aktv.cz.


Zdroj: thinkbox.tv

Načítání dalších...