Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

CTV JE NOVÉ COOKIE

1. 11. 2021
Společnost Google se rozhodla odložit odmítnutí souborů cookie do roku 2022. Toto rozhodnutí má alespoň částečně poskytnout celému odvětví více času na přípravu alternativních možností.

Alternativa už tu ale je - CTV.  CTV je nové cookie.

Soubory cookie jsou cenné. Fungují jako polotrvalé digitální identifikátory, které inzerentům říkají, kdy spotřebitelé reagovali na značku, kdy navštívili jejich stránky nebo kdy se jim zobrazila online reklama. Jsou žádoucí, protože jsou stálé a odolné, a tedy vysoce spolehlivé. Televize připojené k internetu jsou ústředním bodem grafu domácích zařízení podle IP. Obsahují identifikační prvky zařízení, které jsou rovněž stálé a odolné.

Soubory cookie poskytují cenné poznatky. Je možné je vyžívat k doplňování údajů o spotřebitelích k prvotním údajům inzerentů. Značka tím získává úplnější a podrobnější pohled na zvyklosti a činnosti. Cookie také pomáhá spojit zařízení se spotřebiteli a usnadňuje sestavování grafů zařízení.

Sledování televize je osobní chování, které také vytváří pravdy a poznatky o osobě před zařízením. Pokud s tím spotřebitel souhlasí, údaje automatického rozpoznávání obsahu (ACR) identifikují veškerý obsah, který se objeví na obrazovce CTV. Tím dochází k propojení chování u lineární televize, streamování a gamingu. Graf zařízení, který se poté kolem CTV vytvoří, propojuje veškerou videoreklamu v domácnosti, a to směrem dovnitř i ven.

Soubory cookie slouží k tomu, aby marketéři lépe pochopili, na koho jejich značka působí a kdo na ni reaguje. Mohou tak do budoucna optimalizovat marketing a porozumět návratnosti výdajů na reklamu.  Investice pak mohou využívat úsporněji a účelněji. Zároveň jsou v rámci celého procesu schopni zajistit relevantnější zážitek pro spotřebitele.

Analýza údajů z CTV dokáže totéž. A zároveň přináší informace o smýšlení a chování spotřebitelů.

Údaje ze souborů cookie a CTV samozřejmě nejsou plně srovnatelné. Na vývoji alternativních řešení k souborům cookie se již pracuje. S blížícím se rokem 2022 nepochybně nastane pokrok. Marketéři se spoléhali na cookies, ale mnoho poznatků a informací o atribuci je možné odvodit i z CTV. Televizory připojené k internetu tu samozřejmě nejsou jen v tuto chvíli, ale jejich využití rychle stoupá. Používají se ke sledování videoprogramů i k přístupu na internet.

Společnost eMarketer naposledy prognózovala, že nejméně jednou za měsíc bude v roce 2021 používat internet prostřednictvím CTV 213,7 milionu lidí. To je významné zvýšení oproti odhadu před pandemií, který hovořil o 208,1 milionu. Společnost také odhadovala, že reklama v CTV patří mezi nejrychleji rostoucí kanály internetové reklamy. Reklama v USA rostla v roce 2020 meziročně o více než 40 % na více než 9 miliard USD. Společnost eMarketer letos očekává zrychlení růstu. Výdaje by měly dosáhnout 13,41 miliardy USD. Do roku 2025 by se pak měly více než zdvojnásobit.

Krok k ukončení souborů cookie vychází z přání více chránit soukromí spotřebitelů.

Odvětví CTV mohutně investovalo nejen do plnění nařízení o ochraně soukromí, ale i do technologického pokroku a postupů. Pro spotřebitele by mělo být jednodušší pochopit podmínky dobrovolné účasti. A pokud si to budou přát, mělo by být snadné účast zrušit. Odvětví CTV už se spotřebiteli navázalo jedinečný vztah. Dokáže jim za jejich údaje nabídnout hodnotu ve formě doporučení programů. Zážitek ze sledování je osobnější, relevantnější a příjemnější. A také orientace je jednodušší.

Zanedlouho začne rok 2022 a cookie zmizí. Ale životaschopná alternativa už tu je. Stopa CTV je čím dál výraznější a její využívání pro připojení k internetu roste. Proto se z CTV stane nejlepší náhrada souborů cookie.

Zdroj: tvrev.com

Načítání dalších...