Američtí spotřebitelé celkově letos omezí své vánoční výdaje o přibližně 5 %, zatímco generace Z očekává snížení o 23 %, podle společnosti Inkl.
Jak jsme se sem dostali: Tento krok je způsoben posunem výdajů směrem k zážitkům a zábavě, což ponechává méně prostředků na vánoční nákupy.
Podle společnosti Inkl již maloobchodníci zaznamenávají, že zákazníci přecházejí k levnějším variantám.
Proč by to mělo být důležité pro banky: Tento trend jsme zaznamenali u generace Z i v jiných oblastech výdajů, například v upřednostňování dovolených před spořením, což znamená, že jejich návyky jsou konzistentní. V rámci přípravy na nadcházející sváteční období mohou finanční instituce (FI) tuto skutečnost využít k prokázání hlubšího porozumění své klientele z generace Z.
V loňském roce jsme navrhli marketing nástrojů pro plánování svátečního rozpočtu. To stále platí, ale FI by také měly přizpůsobit jazyk těchto nástrojů tak, aby odpovídal skutečným cílům zákazníků. Namísto řečí o spoření na budoucnost například nabídněte spoření na cíl, který si generace Z sama stanoví, jako je koncert nebo dovolená. FI by pak mohly následně poskytnout informace o tom, jak kontaktovat bankovního experta a prodiskutovat strategie k dosažení tohoto cíle.
Zdroj: eMarketer.com