Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

GENERACE Z OČEKÁVÁ, ŽE LETOS VÝRAZNĚ OMEZÍ SVÉ VÁNOČNÍ ROZPOČTY

5. 9. 20255. 9. 2025
Američtí spotřebitelé celkově letos omezí své vánoční výdaje o přibližně 5 %, zatímco generace Z očekává snížení o 23 %, podle společnosti Inkl.

Jak jsme se sem dostali: Tento krok je způsoben posunem výdajů směrem k zážitkům a zábavě, což ponechává méně prostředků na vánoční nákupy.

Podle společnosti Inkl již maloobchodníci zaznamenávají, že zákazníci přecházejí k levnějším variantám.

Proč by to mělo být důležité pro banky: Tento trend jsme zaznamenali u generace Z i v jiných oblastech výdajů, například v upřednostňování dovolených před spořením, což znamená, že jejich návyky jsou konzistentní. V rámci přípravy na nadcházející sváteční období mohou finanční instituce (FI) tuto skutečnost využít k prokázání hlubšího porozumění své klientele z generace Z.

V loňském roce jsme navrhli marketing nástrojů pro plánování svátečního rozpočtu. To stále platí, ale FI by také měly přizpůsobit jazyk těchto nástrojů tak, aby odpovídal skutečným cílům zákazníků. Namísto řečí o spoření na budoucnost například nabídněte spoření na cíl, který si generace Z sama stanoví, jako je koncert nebo dovolená. FI by pak mohly následně poskytnout informace o tom, jak kontaktovat bankovního experta a prodiskutovat strategie k dosažení tohoto cíle.

Zdroj: eMarketer.com

Načítání dalších...