Přestože se léto v mediální terminologii řadí k tzv. low season období, podle výzkumu Nielsen Admosphere velká část diváků (66 %) média o prázdninách sleduje stejně často jako po zbytek roku. Více než pětina alespoň občasných letních konzumentů médií preferuje v létě živé televizní vysílání, dominuje zde nejstarší věková skupina 55 a více let (37 %) oproti všem ostatním. Takže i v létě má např. reklama v TV na vybrané segmenty možnost zasáhnout své publikum a je možné ji do media mixu značky zařadit.
V polovině srpna se léto neodvratně chýlí ke konci a především studentům a rodičům malých školáků se tedy přibližuje chvíle návratu do škol. Je tedy třeba zkontrolovat aktovku a ořezanost pastelek v penálu. Tzv. back to school reklama je jednou z těch specifických kategorií, které se v druhé polovině léta na obrazovce začínají objevovat. Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky svou back to school reklamu pojaly netradičně a které naopak patří ke stálicím tohoto období.
Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ZLATÁ MEDAILE ZA REKLAMU NEMUSÍ BÝT UTOPIE! SYSTEM1 RADÍ JAK NA TO A PODÁVÁ POMOCNOU RUKU
24. 7. 2024Nejen sportovci si zaslouží stát na bedně. Vyrobit olympijskou reklamu, která zaujme, je zapamatovatelná a generuje úžasné prodejní výsledky, také stojí za medaili, minimálně tu pomyslnou. „Získejte zlatou medaili s reklamami, které ctí sport, baví a inspirují diváky a přitahují pozornost k vaší značce,“ říká John Evans, Chief Customer Officer ze společnosti System1 Group, která… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
UMĚNÍ V REKLAMĚ: ALFONS MUCHA PROPAGOVAL PROSLULÉ ZNAČKY PROSTŘEDNICTVÍM NĚŽNÉ ŽENSKÉ KRÁSY
23. 7. 2024Kdyby se Alfons Mucha narodil do dnešní doby jako kreativec, mediální agentury by se o něj nejspíš popraly. Ostatně, i ve své době tvořil pro nejvýznamnější značky a propagoval nejrůznější výrobky, například sušenky, šampaňské, instantní polévky, rum, čokoládu, jízdní kola nebo třeba cigaretové papírky. I v dnešní době je vzorem pro řadu umělců. A značku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
BLÍŽÍ SE OLYMPIÁDA, PARTNEŘI SPOUŠTÍ SVÉ AKTIVACE
23. 7. 2024V pátek 26. července odstartuje letní olympiáda v Paříži. Partneři Českého olympijského týmu připravili tematické kampaně i další aktivity. Letní olympijské hry 2024, oficiálně Hry XXXIII. olympiády, zahájí v Paříži v pátek 26. července. Po dobu více než dvou týdnů se bude ve francouzské metropoli konat sportovní klání v 32 sportech a 329 disciplínách. Z… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
REKLAMA BĚHEM OLYMPIJSKÝCH HER: JAK ZÍSKAT ZLATO, ANIŽ BYSTE MUSELI ZABĚHNOUT STOVKU ZA 9,5
22. 7. 2024Olympijské hry jsou globální fenomén, který přitahuje pozornost diváků, značek a inzerentů z celého světa. Letní olympiádu v Tokiu sledovaly více než tři miliardy diváků, podobný počet diváků se očekává i u letošních letních olympijských her v Paříži. Značky tedy mají naprosto jedinečnou příležitost navázat kontakt s obrovským, velmi různorodým publikem. To, čím jsou olympijské… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
STUDIE USA A UK: 49 % SPOTŘEBITELŮ SE DOMNÍVÁ, ŽE DOKÁŽE ROZLIŠIT MEZI TRADIČNÍ A AI REKLAMOU
22. 7. 202449 % spotřebitelů je přesvědčeno, že dokáže rozlišit reklamy vytvořené pomocí umělé inteligence od těch, vytvořených klasicky, přičemž téměř polovina respondentů (49 %) uvedla, že je jim jedno, zda byla reklama vytvořena pomocí umělé inteligence nebo tradičními metodami, pokud vypadá autenticky. Vyplývá to z nových poznatků, které zveřejnila společnost LG Ad Solutions a které zjišťují,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
NEJLEPŠÍ REKLAMY VÝRAZNĚ HRAJÍ NA STRUNU EMOCÍ
19. 7. 2024Podle výzkumu DAIVID, platformy pro měření kreativní efektivity, a WARC, mají reklamy z těch nejúspěšnějších kampaní obvykle zřetelný emocionální profil. Ian Forrester, generální ředitel společnosti DAIVID, odhalil výsledky této analýzy v rámci sekce Creative Impact na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions. „Klíčovým faktorem účinnosti kampaní jsou emoce,“ vysvětlil. Jak byla studie koncipována? Měřící platforma společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
Z HUDEBNÍCH AKCÍ NEJVÍCE INZERUJÍ HRADY.CZ A LIVE NATION
19. 7. 2024V segmentu hudebních akcí patří k nejsilnějším inzerentům festivalová série Hrady CZ a pořadatel Live Nation. V prvním pololetí letošního roku patří k nejsilnějším inzerentům z řad pořadatelů hudebních akcí a samotných akcí společnost Live Nation a festivalové série Hrady CZ. Vyplývá to z dat monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen. Live Nation, jež stojí… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
PŘÍPRAVY JDOU DO FINÁLE. LETNÍ OLYMPIJSKÉ HRY JSOU OPAKOVANĚ VÝZVOU NEJEN PRO SPORTOVCE, ALE I PRO MARKETINGOVÁ ODDĚLENÍ PARTNERŮ
19. 7. 2024Letní olympijské hry 2024 v Paříži jsou za rohem a přípravy vrcholí na všech frontách. Marketingová oddělení se předhánějí v tom, kdo dá dohromady co nejkreativnější kampaň plnou naděje, motivace a pozitivního sportovního ducha. Jaké TV kampaně jsou pro ScreenVoice top 10?
VAN GOGH, DA VINCI I PICASSO BY SE ASI DIVILI ANEB SLAVNÁ SVĚTOVÁ DÍLA V REKLAMĚ
18. 7. 2024Díla slavných umělců kromě zajímavosti a originality dodají reklamnímu sdělení nádech prestiže a zabrnkají na pozitivní strunu vizuálně známým prvkem. Ve kterých reklamách se objevila například Mona Lisa nebo slavná díla od Van Gogha?
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
JAK MOHOU ZNAČKY ÚČINNĚ OSLOVIT OLYMPIJSKÉ PUBLIKUM POMOCÍ REKLAMY V TELEVIZI PŘIPOJENÉ K INTERNETU?
17. 7. 2024Paříž 2024 se blíží. Martin Wexler, senior viceprezident pro partnerství kanálů ve společnosti Acxiom, ukazuje, proč značky opírají své olympijské marketingové strategie o televizi připojenou k internetu (CTV). Vysvětluje také, co můžete udělat pro dosažení takové výkonnosti svých kampaní na CTV, která si zaslouží medaili. Olympijské hry jsou událost jako žádná jiná. A to nejen pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY