Začátek univerzitní fotbalové sezóny a srpnový návrat velké skupiny diváků, kteří upřednostňují streamování, do škol zastavil několikaměsíční pokles sledovanosti kabelové televize a lineárního vysílání.
Ze zprávy Nielsen Gauge vyplývá, že streamování sice v daném měsíci předstihlo kombinovanou sledovanost kabelové a lineární televize, ale poprvé od dubna se podíl lineárních médií na sledovanosti zvýšil oproti předchozímu měsíci. Podíl streamovacích služeb na sledovanosti naopak poprvé od ledna zaznamenal pokles.
Podle dat z monitorování, které realizovala společnost Nielsen (od 28. července do 31. srpna), vykázala kabelová televize v srpnu 22,5% podíl na celkové sledovanosti televize ve Spojených státech, což představuje nárůst oproti červencovým 22,2 %. Televizní stanice měly dohromady 19,1 % podíl na sledovanosti oproti 18,4 % (což je historické minimum za čtyřletou historii zpráv Nielsen Gauge). Streamování kleslo z rekordních 47,3 % v červenci na 46,4 % v srpnu.
Návrat fotbalu na televizní obrazovky sehrál v nárůstu sledovanosti tradiční televize velkou roli, protože tento sport se stále převážně vysílá v lineární a kabelové televizi. Přenos Fox ze silně sledovaného zápasu Ohia proti Texasu dne 30. srpna byl nejsledovanějším lineárním televizním přenosem měsíce s 16,6 miliony diváků, zatímco tři další zápasy na ABC překročily hranici 10 milionů diváků. Sledovanost kabelových sportovních programů, podpořená mimo jiné i návratem univerzitního fotbalu, vzrostla oproti červenci o 30 %.
V srpnu, kdy miliony dětí a teenagerů vstoupily do nového školního roku, se jejich sledování televize podle očekávání snížilo, což částečně přispělo k mírnému poklesu sledovanosti streamování. Jedinci ve věku 6–17 let sledovali televizi o 9 % méně než v červenci, což je mnohem větší propad než celkový dvouprocentní pokles sledovanosti.
Podíl jednotlivých streamovacích služeb na celkové sledovanosti televize zůstal většinou stejný nebo se lehce snížil, přičemž dvě nejvýznamnější platformy – YouTube (13,1 % z celkové sledovanosti, -0,3 bodu) a Netflix (8,7 %, -0,1) – zaznamenaly mírný pokles.
Níže jsou uvedeny údaje ze zprávy Nielsen Gauge za srpen 2025.
Využití televize podle platforem
Žebříček Nielsen Gauge za srpen 2025
Zdroj: NielsenStreamovací služby podle podílu na sledovanosti televize
Žebříček Nielsen Gauge za srpen 2025
Zdroj: NielsenZdroj: hollywoodreporter.com
