Stáhněte si kompletní výsledky
- Celý žebříček WARC Creative 100 najdete zde.
- Členové WARC Creative si mohou přečíst souhrnnou zprávu zde.
- Vyhlášení vítězů žebříčku WARC Media 100 proběhne 18. března, vyhlášení k WARC Effective 100 se uskuteční 25. března.
Jděte hlouběji
Žebříček Creative 100, který každoročně sestavuje WARC Creative a který pomáhá firmám realizovat efektivní kreativní marketing, přináší přehled nejvýznamnějších globálních a regionálních ocenění za kreativitu za rok 2024. O tom, které kampaně budou sledovány a hodnoceny, se rozhoduje po konzultaci s poradním výborem WARC Rankings a na základě každoročního celosvětového panelového průzkumu.
Podcast WARC s reklamní agenturou Marcel Paris a společností Orange, které jsou tvůrci kampaně č. 1, „WoMen's Football“, bude k dispozici od 11. března. Živý webinář „The Winning Formula“ odhalující odvážné kroky, které stojí za vítězným dílem, proběhne ve středu 2. dubna.
Tři témata z žebříčku WARC Creative
- Využití sportu k propojení: Pět z deseti nejlepších kampaní se zaměřilo na sport. To platí i pro kampaně realizované pro značky Orange, Coors Light a Xbox. Sport může být mocným nástrojem pro zvýšení povědomí o značce a zasažení velkého množství diváků, zejména na roztříštěném mediálním trhu, kde je nepoměrně obtížnější dosáhnout masového dosahu.
- Řešení problémů s inkluzí: Využití emotivních příběhů a aktivního řešení problémů v kampaních značek, jako jsou Mastercard, Renault a Michelob ULTRA, podtrhuje přesvědčivý směr DEI, který přesahuje pouhou reprezentaci v reklamě.
- Síla online komunity: Setkávání s lidmi v jejich vlastním online prostoru s výzvami k akci ukazuje sílu a význam specifických komunit pro značky, jako jsou NHS, DoorDash a Calvin Klein.
Kdo obsadil první příčku na žebříčku?
#1 Nejkreativnější kampaň: „WoMen's Football“ – od Marcel Paris pro Orange
Nejlepší kampaní z hlediska kreativity se v roce 2024 stala kampaň „WoMen's Football“, kterou realizovala reklamní agentura Marcel Paris pro francouzskou nadnárodní telekomunikační společnost Orange. Kampaň inovativním a působivým způsobem využila videoefekty, aby ukázala, že ženský fotbal je stejně vzrušující jako ten mužský. Reklama vykázala více než 15 milionů zhlédnutí a na sociálních sítích ji sdíleli francouzský ministr sportu a sportovci, kteří vyhráli mistrovství světa.
Pascal Nessim, generální ředitel, Gaëtan Du Peloux, generální a kreativní ředitel, a Youri Guerassimov, generální a kreativní ředitel ze společnosti Marcel Paris, uvedli:
„Mít kampaň, kterou WARC v roce 2024 zařadil na první místo, je něco, na co se nikdy nemůžete skutečně připravit, i když jsme o tom jako konkurenti vždy tajně snili. A když si uvědomíte, že vaše kampaň právě vyhrála mistrovství světa v reklamě, napadne vás jediná myšlenka: Sakra, dokázali jsme to!“
#1 Nejkreativnější agentura: Publicis Conseil, Paříž
#1 Nejkreativnější nezávislá agentura: Rethink, Toronto
V posledních třech letech se pařížská kancelář Publicis Conseil postupně posunula z 25. místa na čtvrté – a letos dokonce na první místo. Stát se číslem jedna jí letos pomohla její spolupráce se společnostmi Renault, Orange a Solar Impulse Foundation.
„Poté, co jsme byli v červnu na festivalu Cannes Lions vyhlášeni agenturou roku, jsme hrdí na to, že jsme se s blížícím se stým výročím stali první agenturou v žebříčku WARC Creative 100,“
řekl Marco Venturelli, globální kreativní ředitel/CEO Leo a kreativní ředitel ve společnosti Publicis Conseil. „Svědčí to o našich kreativních ambicích u našich zavedených klientů a o našem odhodlání pracovat progresivně. Gratulujeme všem našim talentům a klientům!“
Agentura Rethink Toronto se umístila na prvním místě mezi nezávislými agenturami a celkově obsadila páté místo se třemi kampaněmi v první stovce.
#1 Nejkreativnější síť: Ogilvy
#1 Nejkreativnější nezávislá síť: Serviceplan
Nejlepší sítí se již pátým rokem po sobě stala Ogilvy, na jejímž umístění se podílelo šest kanceláří z celého světa: Ogilvy Londýn, New York, Bombaj a Toronto a DAVID Madrid a Bogota. Síť má na svém kontě 12 kampaní z letošní stovky nejlepších.
V kategorii nezávislých sítí vede Serviceplan se třemi kampaněmi v první stovce, přičemž mnichovská agentura se umístila na celkovém sedmém místě.
#1 Nejkreativnější holdingová společnost: WPP
WPP se již třetím rokem po sobě drží na prvním místě na žebříčku holdingových společností se třemi sítěmi v první padesátce: Ogilvy a VML se umístily na prvním, resp. druhém místě a AKQA na 11. místě.
#1 Nejkreativnější značka: .
Společnost Apple v posledních letech postupně stoupala na žebříčku a z 18. místa v roce 2022 se letos dostala až na první místo. Kampaně společnosti Apple z celého světa získaly řadu významných ocenění. Dvě z kampaní značky – „Fuzzy Feelings“ a „Shot on iPhone – Little Garlic“ – se umístily v první stovce.
Tor Myhren, viceprezident pro marketingovou komunikaci společnosti Apple, se k úspěchu vyjádřil: „Je mi ctí být na vrcholu žebříčku WARC Creative 100, protože Apple je společnost, která vždy věřila v sílu kreativity. Středobodem našeho marketingu je produkt a my se snažíme opříst jej poutavými příběhy.“
#1 Nejkreativnější inzerent: Anheuser-Busch InBev
Společnost AB InBev je již čtvrtým rokem v čele žebříčku inzerentů. Majitel značky alkoholických nápojů má v první stovce tři kampaně oceněné za kreativitu a čtyři značky – Michelob ULTRA, Cerveza Poker, Corona a Stella Artois – se umístily v první padesátce.
Marcel Marcondes, marketingový ředitel společnosti AB InBev, k tomu uvedl:
„Pro společnost AB InBev je ctí, že se opět umístila na prvním místě v žebříčku WARC Creative 100. Toto uznání odráží, jak využíváme kreativitu k řešení obchodních problémů a potřeb spotřebitelů, abychom podpořili růst. Naším cílem jako společnosti je vytvářet budoucnost s větším počtem veselých lidí, takže budeme i nadále využívat kreativitu jako způsob, jak spojit naše značky s chvílemi oslav po celém světě.“
#1 Nejkreativnější země: USA
Spojené státy si udržely první místo jako země s největším počtem ocenění za kreativitu. Tuto pozici drží USA od roku 2006 (kdy se žebříček Creative 100 ještě jmenoval Gunn Report). Třicet kampaní z první stovky pochází z USA, loni jich bylo 21. Na druhé místo se vrátila Velká Británie a na třetím místě je Francie.
Zdroj: warc.com