VÝZNAM HBBTV PRO EVROPSKÉ PROVOZOVATELE PLACENÉ TELEVIZE

28. 4. 202428. 4. 2024
V rychle se vyvíjejícím prostředí televizního vysílání a digitální zábavy využívají evropští provozovatelé televizního vysílání stále častěji hybridní širokopásmovou televizi (HbbTV), aby si udrželi svou relevanci a konkurenceschopnost. Téměř všechny televizní přijímače prodávané v evropských maloobchodních řetězcích podporují HbbTV a provozovatelé vysílání toho využívají k poskytování rozšířeného obsahu a k dosažení lepší monetizace napříč svou diváckou základnou.

Významným důsledkem tohoto vývoje je ale potenciální znevýhodnění provozovatelů placené televize. HbbTV jako technologie vytváří přímé spojení mezi divákem a vysílatelem, což vede k oslabení kontroly provozovatelů nad předplatiteli a přenáší určité příležitosti z provozovatele na vysílatele.

Aby tomu dokázali čelit, musí se provozovatelé placené televize rozhodnout pro vlastní strategii v oblasti HbbTV. Mohou se rozhodnout, že ji „přijmou a vylepší“, nebo mohou HbbTV nadále ignorovat.

Mezi hlavní důvody pro implementaci HbbTV na zařízeních řízených provozovatelem patří:

1. Zlepšení zapojení diváků


Jedním z hlavních důvodů, proč by evropští provozovatelé placené televize měli přijmout HbbTV, je její schopnost zvýšit zapojení diváků. Tradiční lineární televize může být statická a pasivní, zatímco HbbTV vnáší do hry interaktivitu a personalizaci. Díky HbbTV mohou diváci přistupovat k aplikacím provozovatele, které se skrývají pod červeným tlačítkem, a získat při sledování svých oblíbených pořadů přístup k dalšímu obsahu, jako jsou související články, videa a interaktivní služby. Tento dynamický zážitek ze sledování nejenže udržuje pozornost diváků, ale navíc je i podněcuje k tomu, aby na platformě placené televize trávili více času, což může vést k dosažení vyšší míry udržení diváků a vyšších příjmů.

2. Rozšíření nabídky obsahu o služby Catch-up a On Demand


HbbTV umožňuje vysílatelům rozšířit nabídku obsahu nad rámec tradičních vysílacích kanálů. Prostřednictvím integrace obsahu vysílatelů mohou provozovatelé poskytovat rozmanitější a komplexnější nabídku programů pro širší publikum. To zahrnuje přístup ke streamům, které mají lepší kvalitu než vysílání (UHD, HDR), knihovny obsahu na vyžádání a služby catch-up. Provozovatelé, jako je Swisscom, využívají produkty, jako je Vewd Core od společnosti TiVo, k usnadnění poskytování takových služeb, čímž zajišťují zachování relevance vysílání v éře, které dominují streamovací giganti, jako jsou Netflix a Amazon Prime. Tento přístup nabízí divákům komplexní řešení všech jejich potřeb v oblasti zábavy „pod jednou střechou“.

3. Cílená reklama


Evropští vysílatelé jsou na pokraji zavedení cílené reklamy na svůj vlastní obsah v maloobchodních televizích. Díky tomu bude televizní reklama relevantnější a může výrazně zvýšit hodnotu jejich inventáře. Nicméně, evropské televizní trhy jsou roztříštěné – kulturní, národní a technologické hranice rozdělují diváky do menších a méně ziskových skupin.

Aby tomu mohli vysílatelé a výrobci čelit, plánují využívat automatické rozpoznávání obsahu (ACR), aby na televizorech připojených k vysílatelům přes set-top box kontrolovaný provozovatelem mohli spouštět cílenou reklamu. To, stručně řečeno, znamená, že aplikace HbbTV spuštěné na maloobchodní televizi, objeví reklamní sloty a přehrají videoreklamu, přičemž vysílanou reklamu skryjí.

To může být na jednu stranu pro provozovatele hrozbou, na druhou stranu by to měli vnímat i jako příležitost. Pokud by provozovatel a vysílatel mohli spolupracovat za komerčních podmínek na provozování těchto reklam na set-top boxu, zlepšila by se uživatelská zkušenost (pouze jeden dálkový ovladač) a provozovatel by si zachoval kontrolu nad předplatiteli.

4. Vlastníci obsahu v přímém vztahu se spotřebiteli


Hlavním trendem je, že jak vysílatelé, tak jiní vlastníci obsahu chtějí mít přímý vztah se spotřebiteli, tj. chtějí obejít agregaci provozovatele, a chtějí mít kontrolu nad předplatiteli. Pro provozovatele je klíčové, aby spotřebitelé viděli, že provozovatel má nejlepší celkový zážitek, protože agreguje kompletní nabídku provozovatelů vysílání, a nikoli jen soubor kanálů. Technickým základem bude často HbbTV, a pokud ji set-top box pod kontrolou provozovatele nebude podporovat, může se stát, že se spotřebitelé zaměří na maloobchodní televize.

5. Zbavte se set-top zařízení a naplánujte doručování přes IP


Někteří provozovatelé zvolili komplexní přístup a přijali aplikaci HbbTV Operator Application (OpApp) v souladu s nejnovější specifikací HbbTV OpApp 1.2.1. Prostřednictvím této implementace mohou provozovatelé bez problémů poskytovat aplikaci prostřednictvím širokopásmového připojení, což umožňuje:

  • převzít u televizního diváckého zážitku (lineární) část vysílání,

  • prezentovat lineární a katalogový obsah provozovatele pod plnou kontrolou provozovatele,

  • poskytovat data týkající se diváků a sledování zpět provozovateli bez přístupu dalších stran,

  • nová verze standardu kombinuje vysílání a kanály poskytované prostřednictvím IP a připravuje se na budoucnost, kdy bude čím dál více obsahu poskytováno prostřednictvím IP.


6. Soulad s regulačními požadavky


Evropské předpisy týkající se vysílání často vyžadují, aby provozovatelé placené televize poskytovali přístup k veřejnoprávnímu obsahu a dodržovali určité standardy kvality. HbbTV zjednodušuje dodržování těchto předpisů, neboť nabízí standardizovanou platformu, která usnadňuje integraci veřejnoprávního obsahu a funkcí přístupnosti. Použití produktu, jako je Vewd Core společnosti TiVo, je pro provozovatele placené televize dobrým způsobem, jak splnit své zákonné povinnosti a současně zachovat bezproblémový, uživatelsky přívětivý zážitek ze sledování pro všechny diváky.

7. Podpora inovací a spolupráce


Přijetí HbbTV podporuje inovace a spolupráci v rámci televizního odvětví. Podporuje partnerství mezi provozovateli placené televize, vysílateli, tvůrci obsahu, vývojáři aplikací a inzerenty. Tato spolupráce vede k vývoji inovativních interaktivních aplikací, formátů obsahu a reklamních řešení. Komunita HbbTV navíc neustále pracuje na zdokonalování standardu a zajišťuje, aby všechny strany měly přístup k nejnovějším funkcím a možnostem, které mohou potěšit jejich diváky.

Závěr


Právě nyní je ta správná chvíle, kdy by měli evropští provozovatelé přehodnotit své strategie v oblasti HbbTV. Možná je to také ideální doba pro zvážení začlenění podpory pro HbbTV vzhledem k její schopnosti zvýšit zapojení diváků, rozšířit možnosti v oblasti obsahu, usnadnit cílenou reklamu, zajistit dodržování předpisů a podnítit inovace. Vzhledem k tomu, že mediální prostředí prochází trvalou transformací, musí provozovatelé placené televize bezvýhradně přijmout technologie, jako je HbbTV, aby si udrželi konkurenceschopnost a byli schopni splnit stále se rozšiřující požadavky a dostát očekávání svých diváků. Tento aktivní přístup nejenže posílí jejich postavení v odvětví digitální zábavy, ale umožní jim rovněž trvale poskytovat divákům kvalitní, poutavý a personalizovaný obsah.

Zdroj: blog.tivo.com

Načítání dalších...