Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE NIELSEN: STREAMOVACÍ PLATFORMY NABÍZÍ SEDMKRÁT VÍCE PROGRAMŮ ZAHRNUJÍCÍCH LGBTQ+ NEŽ LINEÁRNÍ TELEVIZE

7. 7. 20237. 7. 2023
Podle nové globální zprávy společnosti Nielsen marketéři „stále plně nevyužívají příležitosti k budování kontaktu s genderově různorodým a LGBTQ+ publikem.“

Společnost Nielsen vydala novou zprávu o zastoupení LGBTQ+ diváků v globálních médiích, která zdůrazňuje důležitost obsahu při cílení na LGBTQ+ komunitu a zároveň upozorňuje na přetrvávající selhání při poskytování inkluzivního obsahu z řad inzerentů při jejich marketingových strategiích.

„The Push For Change: V této zprávě se uvádí, že v lineární televizi chybí zejména reprezentativní obsah, přičemž diváci mají na streamovacích platformách celosvětově na výběr téměř sedmkrát více reprezentativních pořadů (2 777 titulů) než v lineární televizi (416 titulů).“

Průzkum zjistil, že většina (46 %) dotázaných LGBTQ osob celosvětově uvedla, že nejlepším způsobem, jak zlepšit inkluzivitu LGBTQ+, je vyhnout se stereotypům.

„To potvrzuje názor, že autentické a realistické zobrazení LGBTQ+ osob je pro značky a inzerenty, jejichž cílem je oslovit a navázat kontakt prostřednictvím inkluzivního obsahu, ještě důležitější,“ vysvětlili výzkumníci.

Průzkum společnosti Nielsen zjistil, že 47 % lidí, kteří se identifikují jako gayové, a 49 % lidí, kteří se identifikují jako lesby, věří, že přidání většího počtu LGBTQ+ osob do obsahu by zvýšilo inkluzivitu programů a reklamy.

Zdroj: Nielsen


„Nadále pozorujeme nárůst úrovně komfortu spotřebitelů v souvislosti s genderově rozmanitými a na komunitu LGBTQ+ zaměřenými sděleními,“ uvedla Stacie de Armasová, senior viceprezidentka DEI, Diverse Insights, Intelligence and Initiatives ve společnosti Nielsen. „Dnešní mediální prostředí umožňuje inzerentům snadno zvýšit dosah reklamy zaměřené na konkrétní publikum, což je pro značky přesvědčivým argumentem pro rozšíření jejich marketingových strategií tak, aby více zahrnovaly LGBTQ+ publikum.“

Navzdory skutečnosti, že 42 % dospělých Američanů uvádí, že je pravděpodobnější, že nakoupí u značky, pokud je v kampani zastoupena, zpráva zjistila, že „marketéři stále nevyužívají příležitosti k navázání kontaktů s genderově různorodým a LGBTQ+ publikem.“

Většina diváků, kteří se neidentifikují se svým biologickým pohlavím (62 %), uvádí, že na ně reklamy nejsou cíleny, a mezi širší LGBTQ+ komunitou pouze 19 % uvádí, že jsou na ně reklamy cíleny.

Pokud jde o mediální obsah, 87 % obsahu souvisejícího s LGBTQ+ tvoří streamovací platformy. V dubnu 2023 měli diváci na streamovacích platformách na výběr téměř sedmkrát více reprezentativních pořadů (2 777 titulů) než v lineární televizi (416 titulů). Po celém světě zůstává lineární televize primární volbou televizního obsahu, což představuje příležitost pro více mediálního obsahu zahrnujícího LGBTQ+ tam, kde je nejvíce diváků, uvádí zpráva.

Zdroj: Nielsen


Mezi další zjištění patří:

  • Více než 25 % diváků se domnívá, že oslava inkluzivity a sdílení pozitivních příběhů by zlepšilo inkluzivitu LGBTQ+ v reklamách a obsahu.

  • Pokud se k divákům dostala cílená reklama na základě sexuální orientace a/nebo genderové identity, 64 % z nich uvedlo, že produkty a sdělení byly relevantní.

  • Na streamovací platformy připadá 87 % dostupného reprezentativního obsahu, přičemž černošský LGBTQ+ obsah je pro tuto komunitu nejvíce zastoupen.


Celá zpráva je k dispozici zde.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...