Zdroj: freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: ROZMANITOST A INKLUZE V REKLAMĚ ZVYŠUJE NÁKUPNÍ ZÁMĚR

27. 6. 2022
Podle nového průzkumu Diversity, Equity & Inclusion in advertising: a holistic approach, realizovaném mezi spotřebiteli v USA a Velké Británii, právě ta reklama, která zahrnuje rozmanitost a inkluzi, vede k větší pravděpodobnosti doporučení a nákupu produktu.

Diverzita a inkluze jsou eticky hlubokou otázkou, která roste na významu a zadavatelé reklamy k nim musí takto přistupovat. Další výhodou je, že dobré morální zásady, které se takto se značkou spojují, se zřejmě promítají i do hmatatelných obchodních výsledků.

Závěry studie


Společnost Matterkind, poskytovatel aktivačních informací patřící holdingu IPG, provedla průzkum mezi 3 000 spotřebiteli v USA a 1 000 respondenty ve Velké Británii. Podle zjištění studie, přesně polovina respondentů se shodla na tom, že doporučí produkt nebo službu s větší pravděpodobností svým přátelům nebo rodině, pokud je reklama rozmanitá. Pokud jde o samotný nákup zboží a služeb, tento podíl činil 45 %, ukázala analýza.

Dalších 44 % dotázaných uvedlo, že by "nejednali se značkou", která podle nich toto téma nemyslí vážně. Dokonce třicet šest procent respondentů v minulosti bojkotovalo nějakou značku kvůli problémům s jejím postojem k diverzitě a reprezentaci.

A dokonce více než 90 % inzerentů uvádí, že snižování předsudků a diskriminace v marketingu a reklamě je nyní prioritou.

Zdroj: Matterkind


Podívejte se na infografiku zde.

Značky, které si vedou dobře


Mezi značky, které zahájily diskuzy o otázkách diverzity a společenské rovnosti, patří kampaň Dove "Za skutečnou krásu", která se zabývala pozitivním vnímáním těla, a kampaň Nike If you let me play, která se zabývala problémy dívek a žen ve sportu.





Nike, sportovní značka s historií reklamních inovací, byla jednou ze značek, kterou respondenti spontánně zmiňovali, pokud jde o rozmanité reklamy.

Na tomto seznamu se objevila také Zara, maloobchodní prodejce rychlé módy, který byl oceněn za to, že ve svých reklamách představuje lidi z různých prostředí a s různými typy postav.

Podobně byla chválena i kosmetická značka Fenty Beauty, kterou založila zpěvačka Rihanna, a to za zastoupení různých ras, etnik a typů postavy a za podporu osob se zdravotním postižením.
"Včerejší zákazník není dnešní zákazník a je velmi důležité, aby značky a inzerenti udělali vše, co je v jejich silách, aby své publikum zapojili vědomě, relevantně a s respektem. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je autenticky investovat a jednat na základě strategií DE&I s dopadem, a to, co vidíme jak ve zjištěních zprávy, tak v obecném chování spotřebitelů, je, že publikum požaduje, aby otázky inkluze byly pro inzerenty klíčovými prioritami značky. Cílem společnosti Matterkind je pomáhat značkám podnikat realizovatelné a smysluplné kroky, aby se jejich cíle v oblasti DE&I staly skutečností,"

uvedla Erica Schmidt, globální generální ředitelka společnosti Matterkind.

"Důležitost zajištění toho, aby reklamy oslovovaly různorodé publikum, nebyla nikdy tak zřejmá, protože působivé reklamní kampaně mají potenciál formovat a řešit společenské problémy. V dnešní době již spotřebitelé požadují, aby se značky postavily proti nerovnosti a značky proto musí své strategie přizpůsobit tak, aby jejich kampaně upřednostňovaly rozmanitost, rovnost a inkluzi ve všech fázích vývoje kampaní, aby autenticky budovaly své publikum a dosah," doplnil Dr. Femi Olu-Lafe, SVP, Culture and Inclusion ve společnostech Acxiom, Kinesso a Matterkind.

Celý výzkum je dostupný zde.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...