Zdroj: Tourism Australia
AKTUALITY MAGAZÍN SCREENVOICE ORIGINALS

REKLAMA, KTERÁ VÁS PŘINUTÍ VYDAT SE NA CESTY, JE TA PRAVÁ. PRIMÁRNÍM PŘEDPOKLADEM JE ORIGINALITA

6. 8. 20246. 8. 2024
Vytvořit reklamu, která člověka zvedne ze židle, přiměje ho zamířit do nejbližší cestovní kanceláře a objednat si zájezd, nebo jej připoutá k notebooku, u něhož stráví hodiny hledáním ubytování a výletů v inzerované destinaci, není vůbec snadné. Schopnost vyniknout mezi množstvím reklamních spotů hýřících nádhernými záběry snové krajiny, přehlídkou fantastických památek a nabídkou lákavých dobrodružství vyžaduje maximální kreativitu a originalitu.

Kreativní agentury naštěstí stále mají v kapse pár triků. Vlastně se zdá, že kreativních nápadů nijak zvlášť neubývá. Díky tomu se můžeme skvěle bavit u reklam, které překračují hranice naší představivosti.

Co dělá z reklamy na cestovní ruch dobrou reklamu?


Reklama v cestovním ruchu je o inspiraci a motivaci lidí k objevování světa. Efektivní televizní reklama dokáže nejen prezentovat destinaci a navnadit cestovatele, kteří hledají dobrodružství, odpočinek nebo nové atraktivní zážitky, ale dokáže i posilovat věrnost ke značce.

Jedním z hlavních faktorů, kterými se vyznačují kvalitní reklamy v oblasti cestovního ruchu, je využití kvalitních vizuálních materiálů. Reklama na turistické destinace se obvykle do značné míry opírá o vizuální stránku. Proto je vhodné používat vizuály ve vysokém rozlišení.

Neméně důležitá je emocionální rezonance. Reklama, která v nás vyvolává pocity vzrušení, klidu nebo naopak dobrodružství, může rozechvět naše vnitřní já. Představte si, jak se při sledování reklamy přenesete v duchu na pláž s bělostným pískem nebo do horské chaty, kde praská oheň v krbu.

Stejně jako u jiných typů reklam i v cestovních ruchu fungují poutavé příběhy. Lidé si nekupují jen zájezdy. Kupují si emoce, vzpomínky a dobrodružství.

Vzhledem k obrovskému množství destinací, které se přetahují o klienty, se kvalitní reklama neobejde bez originálního, vysoce kreativního zpracování. Pozvánka do vzdálené destinace nemusí být jen snůškou nádherných záběrů krajiny.

Pojďme se na některé z originálních reklam na turistické destinace podívat.

Austrálie a Krokodýl Dundee


Turistický portál Tourism Australia spustil během Super Bowlu 2018 kampaň „Dundee: The Son of a Legend Returns Home“. Kampaň s Chrisem Hemsworthem a Dannym McBridem v hlavních rolích si vtipně pohrávala s australskými stereotypy a myšlenkou pokračování filmu Krokodýl Dundee.

Reklama byla součástí marketingové kampaně zaměřené na podporu cestování po Austrálii. Efektivně prezentovala úchvatnou krajinu, divokou přírodu a pohodovou atmosféru země. Vyvolala široký zájem a diskusi a zůstala v kurzu i po skončení Super Bowlu. Je tedy zřejmé, že se vyplatí zkoušet neotřelé, kreativní taktiky a odchýlit se od zaběhnutých šablon.

Kreativcům se skvěle vyplatilo zapojení Chrise Hemswortha, který dodal kampani hvězdnou sílu. Danny McBride v roli Dundeeho byl opravdu vtipný. A epizodní výstup původního Dundeeho, Paula Hogana, byl dokonalý.


Video: Tourism Australia – Dundee (Super Bowl)

Skvělých reklam má ale portál Tourism Australia v rukávu vícero. Určitě mezi ně patří i krátký animovaný film G’day z roku 2022, jehož hlavními hrdiny jsou klokan a jednorožec, kteří se potkají v obchodě se suvenýry na Velkém bariérovém útesu. Klokan vezme jednorožce na úžasné dobrodružství po Austrálii. Společně navštíví ikonická místa, včetně melbournských uliček a ohromujících přírodních scenérií, jako je Nitmiluk Gorge, a seznámí se s domorodými kulturami.

Oregon a oživlé dětské sny


Všechny reklamy tak trochu přehánějí. A právě tohoto prvku cíleně využila oregonská centrála pro cestovní ruch Travel Orgeon ve své kampani „Only Slightly Exaggerated“, aby vykreslila Oregon jako jedinečnou, snovou, kreslenou destinaci. Animovaná reklama ukazuje, že oregonské hory jsou kouzelnější než kdekoli jinde, řeky skrývají dosud nevídaná tajemství a ulice nabízejí zábavu jako nikde jinde. Dokonalé ztělesnění dětských dnů:


Video: Travel Oregon – Only Slightly (More) Exaggerated

Švýcarsko a herecké celebrity


Switzerland Tourism, oficiální švýcarská národní turistická centrála, tradičně vsází na celebrity. Tutéž praktiku samozřejmě využívá i řada dalších společností a značek. Přesto reklama „No Drama“ s tenistou Rogerem Federerem a oscarovým hercem Robertem De Nirem, kterou realizovala švýcarská reklamní agentura Wirz BBDO, vyniká. Federer ve spotu De Nira přesvědčuje, aby se podílel na jeho filmovém projektu ve Švýcarsku. De Niro odmítá účinkovat ve Federerově projektu, protože Švýcarsko je na něj moc „krotké“. Reklama končí vtipně. „Hele, třeba by to vzal Hanks,“ říká De Niro, který se definitivně rozhodl, že natáčet nebude. „Kdo?“ opáčí Federer nechápavě.


Video: Switzerland Tourism – No Drama

V podobném duchu se nesou i další reklamy švýcarské turistické centrály. Za zmínku stojí například reklama No one upstages the Grand Tour of Switzerland s hvězdnou Anne Hathaway a (opět) starým známým ambasadorem Rogerem Federerem v hlavní roli.

Švédsko a mystika


Pozvánka do turistické destinace se vůbec nemusí omezovat na záběry památek a krajiny, ačkoliv i tudy samozřejmě vede cesta. Fanoušci hororů a mystiky nad švédskou reklamou určitě zajásali. Reklamní kampaň Spellbound (2023) zve milovníky mystiky do Švédska, aby poznávali krásnou přírodu a zároveň si užili jedinečný zážitek z poslechu mrazivého audiopříběhu. Kampaň byla nastavena tak, že se playlist Spotify návštěvníkům zpřístupnil až po příjezdu na konkrétní místo. Museli tak danou lokalitu navštívit, aby získali nezapomenutelný a děsivý zážitek.


Video: Spellbound by Sweden

Vídeň a bezbřehá originalita


Kde jinde si může hladové, nešťastné břicho dopřát krásy života, než ve Vídni, že? V kreativním, surrealistickém spotu se osamělé, zklamané břicho prochází ulicemi Vídně a snaží se zapomenout na drahého člověka, který o něj vůbec nestál, a ukazuje, co mohou turisté vidět a užít si při své další návštěvě města. Opravdu originální!


Video: Co dělá břicho ve Vídni?

Oslo a suchý humor


Vtipná nová „antireklama“ popisující město očima nevrlého Nora je označována za snad vůbec nejlepší reklamu z odvětví cestovního ruchu. Suchý humor je opravdu odzbrojující. Dozvíte se, že Oslo je spíš vesnice, na restaurace se nečeká žádná fronta. „Upřímně řečeno, sem bych nejel,“ říká ve spotu Halfdan, třicátník z Osla, který se prochází po svém rodném městě a snaží se odhalit jeho přitažlivost. „Je to vůbec město?“ Všechny výhody města popisuje zklamaným, doslova otráveným tónem. Před nejslavnějším norským obrazem „Výkřik“ od malíře Edvarda Muncha, pokrčí rameny a poznamená, že to „není zrovna Mona Lisa“. Nahlas přemítá, jestli má vůbec cenu chodit do galerie, když člověk nemusí čekat několik hodin, než se dostane dovnitř.

Za skvělou reklamou, která byla zveřejněna v červenci 2024, stojí marketingová ředitelka Visit Oslo Anne-Signe Fagerengová, která chtěla reklamu pojmout trochu jinak. „Chtěli jsme se pokusit využít naší pozice outsidera, pokud jde o pobyty v evropských městech,“ řekla. „Oslo je méně známým bratrem Stockholmu a Kodaně a my jsme se chtěli zajistit, aby svět zjistil, kam se město vyvinulo za posledních 20 let.


Video: Visit Oslo – Is it even a city?

Fidži a atmosféra štěstí


Cítili jste se někdy tak šťastní, že jste měli chuť začít zpívat? To je hlavní myšlenka krásné kampaně, kterou pro Tourism Fiji vytvořila agentura Saatchi & Saatchi, Nový Zéland. Marketingové sdělení zní: „Budete, když navštívíte Fidži. Všude, kam se na Fidži vydáte, na všech ostrovech, uslyšíte zvuky čirého štěstí.


Video: Fiji Singing Bula

Milán a Santa Claus ve smokingu v opeře


Milano & Partners, oficiální propagační agentura města Milána, přišla v roce 2021 s vánoční reklamou s poselstvím „Letos o Vánocích přiletíte se Santa Clausem do Milána a prožijete všechny kouzelné zážitky města“. Reklamní spot představuje charakteristické prvky města Milán, které se prezentuje jako destinace, jež nabízí jedinečný přístup do světa stylu a vkusu. Santa Claus má možnost navštívit nejstarší „obchodní dům“ na světě – galerii Viktora Emanuela II., může objevit galerii Pinacoteca di Brera, ochutnat italský sladký chléb panettone v typické milánské trattorii, pobavit se v klubu a poté se obléknout do smokingu a zhlédnout Macbetha v milánské La Scale. Ve finále se Santa Claus vydá milánskou tramvají vzhůru k oblakům směrem na severní pól, právě včas, aby doručil dárky dětem celého světa.


Video: Milan. It changes more than just your look.

Dubaj a akční film


Zpracovat reklamu jako akční film se rozhodla společnost Dubai Tourism. Hlavní roli v reklamním spotu „A Riveting Mystery“ hrají Zac Efron a Jessica Laba, kteří se vydávají na adrenalinovou cestu po Dubaji.


Video: Dubai – A Riveting Mystery

Česko a vánoční kouzlo


Není lepší místo pro strávení vánočních svátků, než Česko. To je hlavní sdělení reklamy, která oslavuje naši krásnou zemi a magické kouzlo, které během svátků nabízí. Krásný důkaz, že i česká reklama se může zařadit mezi působivé reklamy z oblasti cestovního ruchu:


Video: Christmas season in the Czech Republic

Leavenworth a Oktoberfest v rytmu hip-hopu


Náš výběr zajímavých pozvánek do turistických destinací zakončíme reklamou, která si zaslouží označení „nejdivnější“. A i to je možná slabé slovo. Připravte se na tanečnice v mírně upraveném bavorském kroji, tančící v rytmu hip-hopu břišní tance, na tradičního německého Louskáčka a samozřejmě pivo tekoucí proudem. Město Leavenworth, které je předmětem pozvánky, se ale nenachází v Bavorsku, nýbrž ve státě Washington v USA. Celé centrum města je ovšem vybudováno po vzoru německé bavorské vesnice, což je výsledek občanské iniciativy, která započala v 60. letech minulého století. Reklama by tomu odpovídala. Kdoví ale, co by si o tomto spotu pomysleli obyvatelé Bavorska.


Video: Visit Leavenworth



Zdroje: thedrum.com, tvscientific.com, dailycommercials.com, filestage.io

Načítání dalších...