Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

PROČ JE V ROCE 2021 NEJLEPŠÍ VSADIT NA TELEVIZI

17. 1. 2021
Kolik času strávíte u televize? A žádné podvádění. Sami víte, že víc než obvykle. Není kam jít ani co dělat. Naopak máme tisíc důvodů zůstat doma. A televizi jsme nikdy dřív nevěnovali tolik pozornosti. V nepřehledné a bláznivé době podnikatelé neustále hledají nové příležitosti. A někteří k tomu plně využívají prudkého nárůstu sledovanosti televize.

Dostat nějaký segment do hlavního vysílacího času není jen tak. A nováčkům v PR se to zdá skoro nemožné. Ve skutečnosti to ale tak těžké není. Současná doba dokonce nahrává umístění spotu v hlavním vysílacím čase, kdy bude sledovanost vysoká. Podle deníku The Wall Street Journal sledování televize během dne mohutně narostlo, hlavně mezi první a čtvrtou odpoledne. Za obvyklé situace by totiž diváci byli v práci, a ne doma s ovladačem v ruce. Televize potřebují lákavý obsah a je třeba toho využít. Nikdy na to nebyla vhodnější chvíle než teď. Jak se dostat do televize, nám poradil Randy Alvarez. Sám moderuje pořad Wellness Hour, který má na kontě více než 4 350 dílů a další průběžné přibývají. Alvarez také vysvětlil, proč je tak důležité chopit se příležitosti právě teď.

Síla televizního marketingu

Rozšířila se fáma, že tisk je mrtvý. A mnoho lidí má strach, že totéž platí o televizi. Streamovací služby jako Netflix nabízejí televizi bez reklam za méně než deset dolarů měsíčně. Aplikace sociálních médií přinášejí hodiny lákavé zábavy. Sedět před televizí proto vypadá jako přežitek. Přesto si Američané televizi pouštět chtějí. Teď dokonce ještě víc než dřív. Někdy ji mají zapnutou a při tom jsou na telefonu. Pro podnikatele s notebooky není problém připojit se k mnoha různým médiím.

Malá vsuvka: Generace Z a mladší dává přednost smartphonům před velkými obrazovkami. Statistika společnosti Marketing Charts uvádí, že lidé od 18 do 34 let používají aplikace a web jen na svých chytrých telefonech třikrát déle, než se dívají na klasickou televizi. Televizní marketing působí hlavně na diváky starší 34 let. Ale ani na mladší generaci bychom neměli zapomínat. I oni se na televizi dívají, i když ne v tak hojném počtu.
„Důkazem je návratnost investic a neuvěřitelné výsledky,“

říká Alvarez. „Poprvé jsme se zabývali myšlenkou televizního marketingu v mém pořadu v souvislosti s jedním z hostů, který byl lékař. Cena byla 150 dolarů za třicetiminutový segment. Nejprve to neprošlo,“ říká Alvarez. „Panovala obava, že by to oslabilo jeho dobrou pověst. To je vždycky potřeba zvážit, když promýšlíte formu PR a způsob budování vlastní značky. Jeho tým vsadil na jiná média, ale ta očekávané výsledky nepřinesla. Proto následně souhlasili.“

„Nakonec z toho byl jeden z nejlukrativnějších tahů v jeho kariéře. Investice se vyplatila a výnosy byly vyšší než 200 000 dolarů,“ vysvětluje Alvarez.
„Od té doby ještě víc věřím v sílu televizního marketingu. Současná návratnost je vysoká a investice do hlavního vysílacího času v Los Angeles je nízká. A vaši tvář uvidí přibližně 5,7 milionu domácností.“

Příběhy, které v televizi fungují nejlépe

Ujasněme si to. Televizní segment musí být vzdělávací, zábavný anebo informativní. A také musí fungovat jako reklamní plocha. Získat televizní segment ještě neznamená, že budete prodávat milionům zákazníků. Od toho je reklama. „Když se ucházíte o nějaký segment, musí být jasné, že se obsah netočí kolem prodeje,“ upozorňuje Alvarez. „I když segment získáte, pokud se hned vrhnete na prodej, je to k ničemu. Diváci vypnou zvuk nebo přepnou na jiný kanál. Nic takového vidět nechtějí.“
„Můžete ale prodávat nepřímo. Stačí se přizpůsobit emocím diváků. Zjistili jsme, že nejlépe funguje, když se propojí vzdělávací a emocionální hledisko. V našich pořadech vystupují především lékaři a stomatologové. Proto je efektivní, když diváky informujeme o postupech a přidáme příběhy pacientů. Chceme je vzdělávat a zároveň se je snažíme vtáhnout do děje.“

Někdo se obává, že diváci už všechno jednou slyšeli. Hlavně když už u nás odborníci na jejich odvětví byli. Alvarez říká, že někdy jsou nejlepší takové segmenty, které jsou nejkonkrétnější. „Když se chcete prezentovat, musíte mít naprosto přesný cíl. Když jste například fyzioterapeut, zaměřte se na to, jak ulevit od bolesti kolene nebo jiné části těla. Možná nejste ze zdravotnictví, ale působíte například v odvětví péče o pleť. Pak se zaměřte na nejlepší péči během dne, která pleť ochrání před stárnutím. Čím přesněji cílíte a čím jste konkrétnější, tím budete zapamatovatelnější. A to jak pro sítě, kde se chcete prosadit, tak pro diváky.

Zdroj: forbes.com

Načítání dalších...