Zdroj: Nielsen / ATO
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

PEOPLEMETRY SLAVÍ. KRABIČKY UŽ SKORO 25 LET MĚŘÍ, NA CO ČEŠI DÍVAJÍ!

23. 6. 2020
Měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů slaví v Česku 23 let. Díky malému zařízení připojenému k televizi mají diváci možnost dát televizím najevo, na jaké pořady se chtějí dívat.

Nejsledovanějším českým pořadem jsou Televizní noviny na Nově. K tomuto a dalším výsledkům dospělo nezávislé měření sledovanosti pomocí peoplemetrů.
"Peoplemetr je elektronické zařízení, které je přihlášené ke každé televizi v domácnosti a sleduje, na co je ta televize naladěna, podle zvukového výstupu,“

vysvětluje Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva společnosti Nielsen Admosphere.

Jediné, co musí divák po zapnutí televize udělat, je nastavit, kdo se na ni právě dívá. Peoplemetry má v Česku tisíc devět set domácností, tedy zhruba čtyři tisíce diváků. Ty výzkumníci vybírají náhodně, ale zároveň tak, aby přesně reprezentovali složení populace.

"My samotného diváka, jako tu konkrétní domácnost, absolutně nezkoumáme. Data zpracováváme jenom hromadně. Potom se dozvíme, jak byl který pořad sledovaný," přibližuje Šimečková.

"Pro nás, pro televizi Nova, je důležité vědět, jak úspěšné jsou pořady, které vysíláme. Proto každý den analyzujeme sledovanost pořadů a na základě těchto výsledků připravujeme novinky do vysílání," říká vedoucí oddělení výzkumu TV Nova Václav Gregor.

Právě možnost dát televizím najevo, na co se chtějí dívat, diváky k účasti na měření motivuje nejvíce. Za spolupráci ale dostávají od výzkumníků i drobné dárky.

"Průměrně divák sleduje televizi čtyři hodiny denně a nás těší, že velká část této sledovanosti patří stanicím skupiny Nova," má radost Gregor.

V březnu dokonce stoupla sledovanost televize na v průměru pět hodin denně a potvrdilo se, že je stále nejdůležitějším médiem.

Zdroj: tn.nova.cz

Načítání dalších...