"Je to opravdu drahé období roku a lidé neustále podceňují výši nákladů," říká Gillian MacPhersonová, viceprezidentka pro produkty a zákaznické poznatky ve společnosti Epsilon. "Školní prázdniny se staly mnohem širšími, pokud jde o kategorie, kterých se dotýkají."
Podle zprávy Back to School 2025 společnosti Epsilon se rodiče připravují na školní rok dříve a stanovují si rozpočty na nákupy, což je známkou napětí způsobeného tarify a zaměřením na hodnotu.
podle společnosti Epsilon si letos rozpočet stanovilo 69 % respondentů, což je o 10 % více než loni.
Nakupování je letos připraveno začít o něco dříve, 43 % respondentů plánuje začít koncem července nebo začátkem srpna, uvádí zpráva.
Oceňování kupónů, výprodejů a nabídek
Podle společnosti Epsilon plánuje 73 % spotřebitelů v období předškolního vzdělávání utrácet více. Rodiče očekávají, že budou více utrácet za oblečení a obuv (63 %), elektroniku (62 %) a sportovní vybavení (62 %), což vytváří příznivé prostředí pro prodejce, kteří chtějí rodinám ulehčit jejich finanční zátěž.
podle společnosti Epsilon 59 % rodičů souhlasí s tím, že možnost získat odměny ovlivňuje to, kde nakupují. Považovat tyto programy za rozhodující znamená pozoruhodný posun v nákupním chování, uvedl MacPherson.
Dále 70 % rodičů bude letos vyhledávat výprodeje a slevy a 45 % plánuje využívat kupony, uvádí zpráva.
"Když se podíváte na všechny ty programy odměn pro QSR a cestovatele, staly se tak všudypřítomnými," řekl MacPherson. "Spotřebitelé jsou zvyklí, že za to, že u vás nakupují, dostanou něco na oplátku."
Hledání kvality a výběru
Ačkoli na ceně záleží, 55 % spotřebitelů, kteří se vracejí do školy, dává přednost kvalitě a nakupuje včas, aby měli nejlepší výběr, před čekáním na slevy, podle společnosti Epsilon.
"Spotřebitelé budou vždy říkat, že chtějí slevy a výprodeje, ale existuje skupina spotřebitelů, která chce získat správnou věc a bude nakupovat včas, než dojde dostupnost," řekl MacPherson.
Maloobchodníci reagují na touhu po výběru. Například Abercrombie Kids přináší svou řadu do Macy's a umisťuje své výrobky na centrální nákupní místo zaplavené výběrem.
Rodiče si uvědomují náklady, ale jsou optimističtí, pokud jde o nákupy školních potřeb. 67 % z nich se shoduje na tom, že "za peníze, které utratím za školní potřeby, dostanu dobrou hodnotu"
Rozšíření hodnoty díky opětovnému použití a dalšímu prodeji
Zatímco 78 % rodičů obvykle zahrnuje do svého rozpočtu batohy a krabičky na svačinu, v tomto školním roce toto číslo kleslo na 67 %, což naznačuje, že možná znovu používají věci, aby snížili náklady, uvedl MacPherson.
Společnost Klarna spolupracuje se společností Poshmark, aby umožnila americkým zákazníkům přeprodávat zboží zakoupené u společnosti Klarna přímo prostřednictvím aplikace. Toto partnerství spojuje dvě současné priority spotřebitelů - úsporu peněz a nákup z druhé ruky.
Podle březnové zprávy společnosti ThredUp o maloobchodním prodeji zboží online zaznamená 13% složenou roční míru růstu (CAGR) a do roku 2029 dosáhne 40 miliard dolarů.
Společnosti Klarna a Poshmark v tiskové zprávě prezentují toto partnerství jako užitečnou pomůcku pro návrat do školy a podporují spotřebitele, aby si "osvěžili šatník a zároveň kompenzovali náklady na nákup v novém školním roce".
Zpříjemnění sezóny návratu do školy
Značky si uvědomují, že spotřebitelé potřebují v období návratu do školy hodnotu a pohodlí.
Walmart právě uvedl na trh Weekend Academy, privátní módní značku pro teenagery, která podle tiskové zprávy nabízí zákazníkům "vše, co potřebují na první školní den" za méně než 65 dolarů.
Když jsou spotřebitelé zaplaveni nabídkou, měly by značky zvážit, jak vyniknout tím, že jim pomohou v hektickém nákupním období, ať už jde o výhodnou nabídku nebo snazší cestu do obchodu, uvedl MacPherson.
"Vždycky začínám slovy 'pochopte svého spotřebitele', protože ten musí utratit hodně peněz a nakoupit hodně ve zkráceném čase," řekl MacPherson. "Ať už jde o kontrolní seznam, nebo o to, abyste se ujistili, že váš online-offline je integrovaný, co můžete udělat pro to, abyste rodičům usnadnili práci, když jdou do tohoto období?"
Zdroj: emarketer.com