NĚKOLIK VÝJIMEČNÝCH VELIKONOČNÍCH KAMPANÍ A PROČ FUNGUJÍ

29. 3. 2021
Blíží se nejkrálíkovatější období roku (omluvte tu špatnou slovní hříčku), a přestože si o velikonočním víkendu budeme užívat spoustu čokolády, Velikonoce jsou také významnou maloobchodní událostí a neocenitelnou příležitostí, jak dodat marketingové strategii další impuls. Předpokládá se, že letos Australané utratí za svátky, čokoládu, dárky a maloobchodní výdaje v období Velikonoc 8,6 miliardy dolarů.

I když nepodnikáte v oboru čokolády, je výhodné naskočit do velikonočního vlaku. Samozřejmě existuje spousta velikonočních kampaní přetékajících sladkostmi, čokoládou a zajíčky, ale některé marketingové týmy byly mimořádně kreativní a ukázaly, že nemusíte dávat všechna vejce do jednoho (marketingového) košíku.

Shromáždili jsme pět našich nejoblíbenějších velikonočních marketingových kampaní, které ukazují, jak můžete prostřednictvím kreativních kampaní přidat hodnotu svému podnikání. My mrkvičky už čekáme, tak se do toho pusťte!

The Co-Op: The #GoodEgg Hunt (Lov na dobré vejce)


Společnost The Co-Op, pátý největší maloobchodní prodejce potravin ve Velké Británii, zahájila v roce 2016 kampaň s novým pojetím tradičního lovu velikonočních vajíček. Jejich cílem bylo povzbudit lidi, aby vyšli vstříc ostatním. Za tímto účelem The Co-Op vytvořilo kampaň, jejímž cílem bylo najít v komunitě "dobrá vejce". V upřímném videu s hercem a sérií "vajíčkových experimentů" zachytili obyčejné lidi, kteří se snaží pomáhat, a odměnili je velikonočním vajíčkem!

Tato feel-good kampaň posílila pozici The Co-Op jako komunitní značky a úspěšně budovala povědomí o značce, přičemž video mělo více než 58 tisíc zhlédnutí. Navíc zvýšila návštěvnost jejich webových stránek, protože uživatelé nominovali svá vlastní "dobrá vejce". Podívejte se na video, které vám navodí vážně srdečné vibrace.


IKEA: Velikonoční zajíček v plochém balení


IKEA je známá svým snadno sestavitelným nábytkem z plochých obalů, a tak není divu, že i tento speciální velikonoční výrobek vyžaduje montáž!

Kampaň vybízí kupující, aby si zašpinili ruce, pohráli si s jídlem a sestavili si čokoládového velikonočního zajíčka z limitované edice. Tento zábavný předmět probouzí v zákaznících vnitřní dítě a vytváří zábavný zážitek pro všechny zúčastněné. Inovativní nápad pomáhá posílit odlišnost a image značky Ikea. Zajíc je navíc vyroben z plně udržitelné čokolády.


Cadbury: Creme Egg Golden Goobilee


Tato ikonická kampaň z roku 2021 oslavovala 50. narozeniny a návrat Cadbury Creme Egg do obchodů. Její hrdina ve videu oslavuje všechny různé způsoby, jak si lidé vajíčka vychutnávají, bez ohledu na to, jestli je lízáte, namáčíte, pečete, "vajíčkujete" nebo sdílíte. Video vzbudilo ohlas díky tomu, že se v něm objevil pár stejného pohlaví, který se dělí o krémová vajíčka, což vedlo k virálnímu rozšíření kampaně a podpoře tématiky rozmanitosti a inkluze.


Carlsberg: Čokoládová tyčinka


V roce 2016 položila společnost Carslberg v rámci zážitkové marketingové kampaně obyvatelům Shoreditche otázku: "Co kdyby Carlsberg dělal čokoládové tyčinky?". Carlsberg na tuto otázku odpověděl drzou slovní hříčkou (pozn. bar = v aj bar nebo tyčinka) a odhalil veřejnosti na míru vyrobený bar, co obsahoval vše, co byste očekávali v typickém baru - až na to, že byl vyroben z čokolády! Carlsberg vyzval kolemjdoucí, aby vstoupili a vychutnali si půllitr piva podávaný v čokoládové sklenici.

Dharmesh Rana, Senior Brand Manager společnosti Carlsberg UK, řekl: "Čokoláda je pro nás velmi důležitá: "Velikonoce jsou ale pro naše spotřebitele také velkou příležitostí k pití piva a letos jsme chtěli udělat něco trochu jiného. Jsme hrdí na to, že dokážeme z obyčejného udělat neobyčejné, a vytvořením prvního čoko baru na světě máme pocit, že se nám to podařilo."

Zážitkový marketing umožňuje zákazníkům zažít vaši značku na vlastní kůži. Zábavná kampaň, jako je čokoládová tyčinka Carlsberg, je velmi účinná, protože vytváří pozitivní asociace se značkou, dělá zákazníkům radost a je skvělým způsobem, jak generovat získaná média.


Haribo: Haribo: #HuntTheDoubleYolker


Společnost Haribo zahájila velikonoční kampaň pro rok 2019 vydáním speciální edice směsi lízátek Starmix. Dvacet balení obsahovalo speciální lízátko s dvojitým žloutkem a zákazníci, kteří měli to štěstí a jedno našli, vyhráli báječnou rodinnou dovolenou ve Velké Británii. Tato kampaň navazuje na paralelu se Zlatým lístkem Willyho Wonky a umožňuje zákazníkům zavzpomínat a obejmout své vnitřní dítě.



Kromě toho byla tato kampaň skvělým podnětem k tomu, aby si lidé koupili Starmix. Většina výherců navíc zveřejnila své dvojité žloutky na sociálních sítích, což vedlo k virální kampani a generování většího organického dosahu.

Těchto pět kampaní ukazuje, že existuje mnoho různých způsobů, jak mohou organizace kreativním způsobem vytvářet hodnotu. Ačkoli se jednotlivé kampaně a podniky lišily, všechny byly úspěšné ve vytváření pozitivních emocí a zábavy pro své zákazníky, přinesly i masy obsahu generovaného uživateli, organického virálního dosahu, nezapomenutelných zážitkových momentů a diskusí po celém světě.

Zdroj: twentytwodigital.com

Další tipy také v tomto článku zde.


Načítání dalších...