Mediální zastupitelství Media Club představilo v minulém týdnu rysy své obchodní politiky pro rok 2026. Průměrné navýšení cen reklamy v jednotlivých mediatypech obchodovaných společností Media Club ve srovnání s rokem 2025 je následující:
- TV reklama: +17,5 až +19,5 %
- Online video: +6 až +8 %
- Rádiová reklama: +3 % (národní ceník)
- Internetová reklama: +10 %
Televize
Cena CPP za 30vteřinový televizní spot se v porovnání s letošním rokem zvyšuje v průměru o 12 až 14 %. O další navýšení, které v souhrnu i s růstem cen CPP představuje 17,5 % až 19,5 %, se promítá například příplatek za super break z 25 % na 35 %, koeficienty pro delší stopáže a off prime time koeficienty pro vyprodané sezóny. Novinkou je 10% příplatek za prémiové inventory u původních pořadů Primy označované jako Prima Premium program.
Media Club motivuje klienty k včasnému nákupu reklamy zvýhodněnými daypart koeficienty: při uzavření smlouvy do 1. prosince 2025 se koeficient pro off prime-time snižuje na 0,95 a pro prime-time na 1,05. Při podpisu do 12. ledna 2026 je pak off prime-time na úrovni 1 a prime-time na 1,05 (ceníkově off prime-time 1 a prime-time 1,1).
Video
Od roku 2026 Media Club zavádí formát prémiového online videa, který má představovat nový standard digitální reklamy. Chce inzerentům nabídnout kvalitní prostředí s profesionálním obsahem dlouhých videí či nepřeskočitelnými 30vteřinovými spoty. Zároveň dojde ke snížení množství reklamy na 6 minut za hodinu. Ceny reklamního prostoru se budou pohybovat mezi 530 a 730 Kč CPT a v roce 2026 porostou o 6 až 8 %. Cílem je posílit vnímání značek v prémiovém obsahu a navázat na strategii „totálního videa“ skupiny Prima.
Internet
Online reklama skupiny Prima se meziročně zvyšuje díky přibývajícímu počtu diváků na platformě Prima+, díky čemuž se navýšilo objem inventory o 19 %. Klíčovými produkty jsou Prima Premium Pack, zaměřený na prémiové video v prostředí Smart TV a IPTV, a Prima Add Up Pack, který umožňuje inzerentům dosáhnout až 6,4 milionu reálných uživatelů napříč českým internetem. Tento balíček kombinuje zásah na webech skupiny Prima včetně CNN Prima News, Prima Play a dalších platforem, které Media club zastupuje.
Rádio
Pro rok 2026 Media Club zvyšuje ceny v národním ceníku rádiové reklamy o 3 %, což má odrážet rekordní výsledky rádiového portfolia. Skupina dosáhla podílu 47,8 % na poslechu. Media Club i pro příští rok zastupuje čtyři z pěti nejposlouchanějších stanic a balíček „total" má týdenní zásah 5,61 mil.posluchačů. Významně roste i digitální poslech, který se meziročně zvýšil o 45 % a v srpnu 2025 dosáhl 1,53 milionu unikátních uživatelů měsíčně.
Více o obchodní politice Media Clubu, zejména v televizním prostředí a online videu, můžete číst v rozhovoru s obchodním ředitelem Janem Čadkem zde.
Media Club je české obchodní zastupitelství prodejce reklamních formátů, které využívá své propojení s mediální skupinou Prima. Zastupuje více než čtyři desítky médií napříč televizí, rozhlasem a internetem – například televizní kanály skupiny Primy, Barrandov, Óčko, stanice Nickelodeon, Nick,jr., Retro, Paramount Network, rádia Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Kiss, Country, Signál, Beat nebo Radio 1 a weby skupiny Prima či zastupitelství Impression Media.
Zdroj: mediaguru.cz