Zdroj. Freepik.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

MARKETINGOVÍ ŘEDITELÉ SDÍLEJÍ ZKUŠENOSTI S REKLAMOU NA SUPER BOWLU

4. 2. 2022
Super Bowl a jeho příprava představují hlavní reklamní událost v reklamním odvětví. Podle společnosti Nielsen bylo 19 z 20 historicky nejsledovanějších vysílaných spotů uvedeno právě před zápasem šampionátu NFL.

Pokud však budeme upřímní, reklama během Super Bowlu je baštou jednoho procenta marketérů. Podle jednoho z nich „má reklama během Super Bowlu smysl, pokud chcete něco významného sdělit velkému množství lidí, kteří sledují fotbal - a váš tým je dostatečně chytrý a kreativní, aby to zvládl.“

Vzhledem k tomu, že všechny značky nemohou nebo nikdy nebudou inzerovat během Super Bowlu, existují z něj lekce platné pro všechny marketéry?

Požádali jsme exkluzivní síť CMO Exchange Network při ANA CMO Growth Council, aby se k tomu vyjádřila. Mezi výhody členství v Growth Council patří neomezený přístup k nástrojům a odborným znalostem, které jsou jinak k dispozici pouze jednomu procentu lidí, kteří během Super Bowlu inzerují. Díky jejich podpoře jsou tyto poznatky a strategie všeobecně dostupné, čímž se demokratizuje sdílení znalostí a odbornosti, které byly dříve omezeny pouze na několik vyvolených. Z tohoto důvodu mají tito lidé jedinečný přehled o výhodách a nevýhodách reklamy během Super Bowlu, i když se jimi vedené značky nezúčastní.

Jaké jsou tedy nejlepší poznatky, které si mohou všichni marketéři odnést z reklamy na Super Bowlu?

Pro marketingové ředitele z CMO jsou úspěšné reklamy ty, které spojují účel značky s hlubokým pochopením hodnot zákazníků a jejich vášní.
„Ať už během Super Bowlu nebo kdykoli jindy, vaše reklama nesmí být jen zapamatovatelná, musí vést ke skutečnému budování značky a vytváření hodnoty pro společnost. Pokud vás posune k maximalizaci hodnoty, ať už prostřednictvím prodeje, dlouhodobého vnímání nebo vytváření značky, pak uspěje.“

řekl jeden z členů CMO Growth Council.

Velké investice do kampaní by měly zahrnovat předdigitální a postdigitální rozšíření. Rada zní: „Nedělejte ze spotu na Super Bowl jednorázový zázrak.“ Příležitosti, jako je tato, jsou “360° události”. To znamená „maximalizovat výdaje daleko nad rámec 30 nebo 60sekundového spotu a udělat z něj vícedenní nebo několikatýdenní událost, která může zahrnovat propagační vazby spolu se zapojením zaměstnanců.“ Zásadními součástí reklam během Super Bowlu je také analytika a sledování návratnosti investic, které mají ukázat, že „data hrají roli ve všem.“

V ideálním případě byste měli být vždy schopni sledovat účinnost své reklamy. Pokud však jde o reklamy na Super Bowlu, je důležité si uvědomit, že vaše publikum není zacílené - oslovujete globální publikum najednou.

Členové CMO Growth Council, kteří se zaměřují na talentované pracovníky a marketingovou organizaci, poukázali na velké příležitosti, jako je Super Bowl, aby „byl marketing zase sexy.“ Vzhledem k tomu, že se válka o talenty vyostřuje, mohou skvělé reklamy přilákat do našeho odvětví ty nejinovativnější z nich, včetně těch, kteří by o kariéře v marketingu nikdy neuvažovali. To vyžaduje, abychom byli na svou chvíli připraveni a vytvářeli sdělení s širokým záběrem a sjednocujícími myšlenkami.

Pokud jde o tón, rada zní: „Roztáhněte náruč své značky kolem všech, zapomeňte na věci, které nás rozdělují, a bavte se. V mnoha ohledech už takoví úplně nejsme.“

Koncept “jednoho světa” posílily marketingoví ředitelé zaměření na společnost a udržitelnost, jejichž hlavním zájmem bylo, aby - v co největší míře - reklamy “odrážely celý svět”. Jeden z nich dodal: „Vyhněte se kázání, moralitám a pódiím a oslovte lidi na horizontální úrovni.“

Klíčové poznatky:


Mezi nejužitečnější rady týkající se výroby reklam na Super Bowl, které mohou marketéři aplikovat na své strategie, patří následující:

  • Vytvářejte spojení. Na těch největších platformách je účinná kreativa často humorná nebo srdceryvná.

  • Využijte kulturní atmosféru autenticky.

  • Sdílejte to, co chce vaše publikum slyšet, ne to, co chcete říct vy.


Bez ohledu na to, kdy a kde se vaše kampaně budou aktivovat, pokud začleníte tyto prvky, mají sdělení vaší značky větší šanci na úspěch. Mezitím si při sledování nedělního velkého zápasu všímejte, jak výše uvedené dělá horní jedno procento, a prozkoumejte způsoby, jak by to mohla dělat i vaše značka. A nezapomeňte si vychutnat křidélka a hranolky.



Rochelle Carter-Wilsonová je ředitelkou pro obsahový a digitální marketing ve společnosti ANA CMO Growth Council. Chcete-li se o této Radě dozvědět více, navštivte nás zde.

Zdroj: ana.net

Načítání dalších...