V průběhu třetího čtvrtletí roku 2025 vzrostl odhadovaný dosah lineární televizní reklamy na celostátní úrovni meziročně o 4,2 % na 8,77 miliardy dolarů. Stoupl rovněž počet minut reklamy, a to o 2,4 % na 5,3 milionu. Zajímavé však je, že počet zobrazení televizní reklamy v domácnostech poklesl o 2,7 % na 1,67 bilionu a počet odvysílaných reklam se snížil o 1 % na 12,2 milionu za čtvrtletí.
Rozdílný trend v závislosti na metrice nám říká hned několik věcí, mimo jiné i to že televize má jistou základnu.
Dosah televizní reklamy, délka vysílání a počet minut se meziročně zvýšily nebo snížily v rozumném rozsahu a tyto údaje jsou v souladu s trendy z posledních několika let. Počet minut lineární televizní reklamy v průběhu tohoto roku mírně vzrostl (z 5,13 milionu v 1. čtvrtletí na 5,30 milionu ve 3. čtvrtletí), ačkoliv i tento růst je celkem standardní, když se podíváme zpět na roky 2023 a 2024. Počet minut televizní reklamy stoupá s tím, jak fotbal a podzimní televizní programy začínají ovládat kalendář, a právě zde dochází k nárůstu výdajů do reklamy.
iSpot ukazuje o 10,7 % vyšší výdaje na reklamu během lineárního vysílání národních zápasů NFL ve třetím čtvrtletí tohoto roku (včetně předsezóny). Také dosah meziročně vzrostl o dvojciferné číslo. Podobně i v případě univerzitního fotbalu došlo k meziročnímu nárůstu výdajů do reklamy o působivých 22,5 %, přičemž počet impresí televizních reklam zaznamenal dvojciferný růst.
Takový nárůst u nejlepších televizních programů (zápasy NFL a univerzitního fotbalu se ve třetím čtvrtletí umístily na 1. a 2. místě) pomáhá vysvětlit růst výdajů, i když počet impresí mírně poklesl. Diváci se ve spoustě případů soustřeďují na tyto prémiové programy s živým vysíláním, což přispívá ke zvýšení nákladů na reklamu.
Data iSpot ukázala, že devět z 20 nejlepších programů podle počtu zobrazení bylo spojeno s (živým) zpravodajstvím, zatímco čtyři z 10 nejlepších programů byly spojeny se sportem (NFL, univerzitní fotbal, MLB a SportsCenter). Odliv peněz a dosahu u televize se tedy rozhodně netýká tohoto druhu programů, nýbrž některých méně významných televizních pořadů.
Avšak i sítě, které se méně soustředily na nové programy, v mnoha případech stále dosahovaly významného dosahu. Americká televizní síť ION se umístila na 7. místě podle počtu impresí televizních reklam, přestože se spoléhala spíše na syndikované pořady. HGTV, Hallmark, Game Show Network a Food Network se také více spoléhají na reprízy – a patří mezi 20 nejlepších sítí podle dosahu.
20 nejlepších sítí podle podílu na impresích televizních reklam v domácnostech ve 3. čtvrtletí 2025 (podle iSpot)Ačkoliv nárůst reklamních minut ve třetím čtvrtletí odpovídá nárůstům v předchozích čtvrtletích, stále se jedná o nejvyšší úroveň od začátku roku 2023. V kombinaci s celkovým poklesem vysílání existuje souvislost mezi větší přítomností farmaceutických společností v televizi (13 % výdajů oproti 11,6 % v loňském třetím čtvrtletí) a delší dobou v televizi.
Data iSpot ukazují, že průměrná délka reklam na léky na předpis se zvýšila z 48,4 sekundy ve třetím čtvrtletí 2024 a na 50,3 sekundy ve třetím čtvrtletí 2025. Vzhledem k 5% nárůstu vysílání farmaceutických reklam meziročně by to mohlo zčásti vysvětlovat, proč se celkový počet minut zvýšil; farmaceutické reklamy tvořily větší část televizního vysílání a byly delší.
To by mohl být trend i do budoucna.
Ačkoli mnoho farmaceutických společností omezilo reklamu v návaznosti na dopis, které jim Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) zaslal v září, dalším potenciálním krokem pro tyto značky by mohly být delší reklamy, které by obsahovaly více informací o bezpečnosti. Dalším krokem by mohlo být také jednoduše snížení počtu reklam. Každopádně tu zřejmě máme situaci, kdy farmaceutické společnosti snižují počet vysílání a zároveň zvyšují počet minut (na rozdíl od údajů za třetí čtvrtletí, které ukazují nárůst jak počtu vysílání, tak počtu minut).
Další nárůst minut v budoucnu by mohl také pocházet od sítí, které nemají tolik živého vysílání (sportovního obsahu a zpravodajství) a kde vidět výraznější přesun uživatelů ke streamování. Televizní síť ION, která kromě výběru živých zápasů WNBA a NWSL vysílá syndikovaný obsah, byla ve třetím čtvrtletí na 7. místě podle počtu impresí televizních reklam v domácnostech. Ale měla také téměř o tisíc reklamních minut více než v předchozím roce.
Různé kabelové sítě zaznamenaly podobný nárůst minut reklamy. Nejedná se o pokles hodnoty. Spíše se jedná o náznak současného stavu odvětví a toho, kolik kabelových sítí vyžaduje větší podporu reklamy než dříve, protože diváci se i nadále soustředí na lineární sledování prémiových programů a/nebo „komfortního obsahu“.
Zdroj: tvrev.com
