ATO: SLEDOVÁNÍ TV PŘEVYŠUJE V DENNÍ AKTIVITĚ ČECHŮ SOCIÁLNÍ SÍTĚ

2. 6. 2023
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA
Sledování lineárního televizního vysílání je stále nejčastější denní mediální aktivitou Čechů, ukazuje výzkum životního stylu z projektu oficiálního měření televize a videoobsahu.

Živému televiznímu sledování se v rámci denních mediálních aktivit stále věnuje více Čechů než návštěvnosti sociálních sítí. Jak ukazuje LifeStyle Survey (LSS), který do oficiálního měření sledovanosti TV a videoobsahu (PCEM) dodává data o životním stylu, mezi denními mediálními aktivitami u Čechů stále vede sledování živého TV vysílání (69 %). Na druhém místě je prohlížení webu, vyhledávání a psaní/čtení e-mailů, kterým se denně zaobírá 59 % lidí, a třetí místo patří sociálním sítím, které denně využívá 47 %. Data se vztahují k roku 2022.

Zdroj: ATO-Nielsen, LifestyleSurvey 2022


Celkově průměrný český divák starší 15 let trávil v roce 2022 sledováním televizního vysílání v loňském roce 3 hodiny a 44 minut denně. Týdně pak televizi sleduje na 83 % Čechů starších 15 let.

V posledním roce (od června 2022 do června 2023) bylo na českých televizních stanicích odvysíláno bezmála 769 tisíc pořadů delších než 2 minuty. Změřeno a reportováno bylo v tomto období na 90 samostatných TV kanálů.

Data digitální části projektu PCEM dále ukazují, že na webech a v aplikacích zapojených médií uživatelé celkově odsledovali dohromady v posledním roce čas odpovídající téměř 20 tisícům let, což je 249 průměrných lidských životů (uvažujeme-li o průměrném věku dožití 80 let). Nejvíce času uživatelé věnovali online sledování na počítači, na druhém místě na smart TV. Třetí nejdelší dobu strávili sledováním videoobsahu zapojených médií na smartphonech a nejkratší pak na tabletu.

Kontinuální výzkum (KV), který má za úkol mapovat změny v charakteristikách TV populace a realizuje se na vzorku 12 tisíc domácností, potvrzuje, že převládajícím způsobem příjmu TV stanic je v Česku pozemní digitální vysílání. Podle výsledků z roku 2022 ho využívá 56 % televizních domácností (některé v kombinaci s dalšími typy příjmu). Příjem kabelového nebo IPTV („internetového“) vysílání aktuálně deklaruje 37 % českých domácností. Třetí místo pak patří satelitnímu vysílání (18 %).

Zdroj: ATO-Nielsen, Kontinuální výzkum 2022


Den peoplemetrů si Asociace televizních organizací (ATO) připomíná každoročně 2. června, kdy v roce 1997 v Česku zahájilo elektronické měření sledovanosti televize. Projekt doznal za 26 let své existence řadu změn. Ve své dnešní podobě nese oficiální název Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM). Kromě tradičního lineárního vysílání televize přináší také data o odložené sledovanosti, sledovanosti videoobsahu na digitálních platformách i řadu dat z podpůrných výzkumů o chování české populace – Kontinuálního/Zaváděcího výzkumu (KV/ZV) a LifeStyle Survey (LSS). Projekt v celé šíři realizuje pro Asociaci televizních organizací 21. rokem společnost Nielsen (od roku 2002 jako Mediaresearch a později jako Nielsen Admosphere).

Peoplemetrové části (tzv. PEM TV, tedy měření sledovanosti na televizorech) se účastní reprezentativní vzorek 1 900 českých domácností, což odpovídá 4 350 jednotlivcům starším 4 let. V digitální části (tzv. PEM D) projekt přináší data o sledovanosti videoobsahu na webech a v aplikacích zapojených médií, a to na počítači, tabletu, mobilním telefonu i přes HbbTV v chytré televizi (přes „červené tlačítko“). Jednatelem Asociace televizních organizací se od 1. června 2023 stal Michal Jordan. Ve funkci střídá Vlastu Roškotovou, která v čele ATO působila 12 let.

Oficiální tisková zpráva společnosti Nielsen - ATO je k dispozici zde.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...