Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

AMPERE ANALYSIS: INVESTICE DO MEDIÁLNÍHO OBSAHU VZROSTOU V ROCE 2024 O 2 %

5. 2. 2024
Společnost Ampere Analysis předpovídá, že globální výdaje na obsah se po roce 2023, kdy dosáhly svého vrcholu, meziročně zvýší o 2 %.

Hollywoodské stávky vedené organizacemi WGA a SAG-AFTRA sice vedly k poklesu o dva procentní body, v roce 2024 se ale v souvislosti s obsahem vztahujícím se k volbám spolu s návratem produkce po hollywoodských stávkách očekává návrat růstové trajektorie.

Vzhledem k tomu, že vysílací společnosti a streamovací služby oživují odložené produkce, očekává se, že globálně obsah dosáhne do mírného růstu. Podle prognóz společnosti Ampere dosáhne průmysl v roce 2024 hodnoty 247 miliard dolarů, což je více než v roce 2023, kdy činila 243 miliard dolarů.

Zdroj: Ampere Analysis

"Rok 2023 byl z hlediska výdajů na obsah horší, než se očekávalo, a to téměř výhradně kvůli hollywoodským stávkám. Dobrou zprávou je, že se můžeme těšit na mírné oživení o 2 % s obnovením produkce a blížícími se volbami v USA"

uvedla Hannah Walshová, hlavní analytička společnosti Ampere Analysis.

Přestože se produkce ve Spojených státech téměř zastavila, globální streamovací služby dokázaly přečkat bouři a pokračovaly ve stabilním přísunu nového obsahu i v době stávek v průběhu celého loňského roku s pomocí neamerických produkcí. Větší investice do původních pořadů a filmů (z trhů včetně Německa, Indie a Jižní Koreje) pomohly zvýšit výdaje globálních streamovacích služeb na původní obsah na více než 27 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 13 %.

Prezidentské volby v roce 2024 by měly posílit příjmy z reklamy a výdaje na obsah, a zabránit tak dalšímu poklesu v nadcházejícím roce.

"Globální streamovací služby podle prognóz zvýší v roce 2024 celkové investice do obsahu o 7 %, a zůstanou tak klíčové pro růst výdajů na obsah. Nicméně není vše růžové, protože mnoho studií se snaží omezit uvádění filmů v kinech a vysílací společnosti snižují výdaje kvůli pokračujícímu poklesu televizní reklamy," dodává Walsh.

Vzhledem k pokračujícímu zaměření na mezinárodní produkci, opožděnému vydávání původních titulů v USA a zvýšené poptávce po sportovních právech by měly globální streamovací služby v roce 2024 zvýšit své celkové výdaje na obsah o 7 % na 46 miliard dolarů.

Zdroj: broadbandtvnews.com

Načítání dalších...