ADFORUM PŘEDSTAVUJE NEJOCEŇOVANĚJŠÍ KAMPANĚ ROKU 2023

26. 2. 2024
Podle sedmého ročníku studie Business Creative Report je nejoceňovanější kampaní loňského roku projekt McEnroe vs. McEnroe. Které další uspěly?

Už sedmé vydání studie Business Creative Report (BCR) shrnuje podle propočtů organizace AdForum ty nejoceňovanější kampaně na kreativních soutěžích v roce 2023. V potaz bere výsledky více než 40 soutěží, mezi něž počítá Cannes Lions, Epica Awards, The One Show a Golden Drum, nebo PHNX či FAB. Letos poprvé se zpráva zaměřila také na Ciclope Festival, který práce oceňuje z pohledu craftu a produkce.

Tou vůbec nejoceňovanější kampaní je podle BCR projekt McEnroe vs. McEnroe pro Michelob Ultra od agentury FCB. V ní se legendární tenista vrací na kurt, aby si díky AI mohl zahrát proti svému mladšímu já v souladu s claimem brandu „stojí to za to, jen když si to užiješ“.



Spot, jenž zároveň vede v kategorii jídlo a pití uspěl nejen díky využití tolik populární umělé inteligence. „Ačkoli se v projektu pracovalo s AI a robotikou, byl také skvělou ukázkou zábavy, do níž se zapojil charismatický sportovec. Lidský prvek pořád zůstává klíčový,“ komentuje Maud Largeaud, „chief information officer“ organizace AdForum.

Podle ní se také mezi kampaněmi s nejvíce trofejemi ze soutěží objevovalo méně AI, než by se dalo čekat, pravděpodobně protože agentury stále ještě spíše testovaly její potenciál. „Celkově se projevoval ale jeden jasný trend – filmu a tisku v přehledech nejoceňovanějších kampaní klesá a nahrazují je případové studie které se dají popsat jako inovativní, ať už v digitálních kanálech nebo alternativních,“ doplnila Largeaud.

Také střední Evropa zanechala v přehledech výraznou stopu, především díky projektu „Kde se usadit“ od McCann Poland pro Mastercard, který získal první místo mezi nejoceňovanějšími kampaněmi v oboru financí.



Společnost s agenturou vytvořily po útoku Ruska na Ukrajinu platformu, která pomáhá najít bydlení a uplatnění všem, kteří ho akutně potřebují. Projekt Gdziezamieszkac.com vznikl během pěti týdnů a využilo ho asi 300 tisíc ukrajinských uprchlíků. Projekt navíc podle CMO Mastercardu Jerzyho Holuba dál úspěšně pokračuje.

Jakým dalším kampaním se dařilo ve všech devíti sledovaných kategoriích – automotive, zábava, finance, jídlo a pití, zdraví a krása, luxus, retail, tech či turistika a doprava – se podívejte ve zprávě BCR od organizace AdForum, která je ke stažení zde.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...