10 HLAVNÍCH DŮVODŮ, PROČ JE TELEVIZE LEPŠÍ NEŽ YOUTUBE

25. 8. 2022
Rozhodujete se, jak investovat mediální rozpočet určený pro video? Zajímá vás, jaký je rozdíl mezi televizí a YouTube? Odborníci ze společnosti ThinkTV připravili praktický seznam, který pomáhá značkám rozhodnout se, co je právně pro konkrétní značku správné. 

Na jednom se shodneme všichni: videoreklama je vysoce efektivní způsob komunikace se spotřebiteli. Vyprávění příběhu vaší značky prostřednictvím emotivních pohyblivých obrázků a zvuku má něco do sebe.

Navzdory tomu, co jste mohli zaslechnout nebo si přečíst, ne všechna videa jsou stejná. Televize - nebo také kombinace lineárního vysílání a BVOD - má totiž náskok před svými konkurenty z mnoha důvodů.

Abychom vám ušetřili čas při přemýšlení, jak investovat do videoreklamy, shromáždili jsme 10 hlavních důvodů, proč je televize lepší než online video.




  1. Televize má bezkonkurenční dosah




Základní pravidlo reklamy: chcete-li budovat značku, musíte mít velký dosah. Tvrdí to profesor Byron Sharp ve své knize Jak rostou značky. To, co chcete, řečeno reklamní mluvou, je dosah. A právě v tom vám televize pomůže.

V první polovině roku 2022 sledovalo televizi každý měsíc neuvěřitelných 83,1 % australské populace. Zatímco YouTube (YT) se podle Roye Morgana dostane v průměrném měsíci jen k 77,1 procenta Australanů starších 14 let.


  1. Vysoce rychlý dosah versus fragmentované publikum




Nejenže televize oslovuje spoustu lidí, dělá to také bleskurychle.

Oproti tomu je Youtube příliš fragmentované na to, aby dosáhlo stejné úrovně dosahu v podobném čase. Důvodem je to, že televizní publikum se shromažďuje kolem kanálů a pořadů, zatímco na Youtube se díky obrovskému objemu obsahu dívá na stejnou věc v jednom okamžiku méně lidí.


  1. Televize je šampionem v času stráveném u videa




Jen v červnu letošního roku Australané sledovali více než 1,4 miliardy hodin lineární televize a dalších 117 milionů hodin BVOD každý týden. Čas strávený u BVOD nevykazuje žádné známky zpomalení s ročním tempem růstu 20,7 %. Podle údajů společnosti Roy Morgan se času strávený na Youtube pohybuje kolem 30 milionů hodin měsíčně.




  1. Televize přináší více prostoru pro reklamu




Na každou hodinu, kdy vaše publikum sleduje nějaké video, připadá reálně jen určité procento času, kdy bude vystaveno reklamám. V případě lineárního televizního vysílání je podle předpisů tento limit 12 až 15 minut reklam za hodinu. V případě BVOD nabízí 13 procent z každé hodiny. Srovnejte to s Youtube, kde je příležitost vidět reklamu jen nepatrných 4,5 procenta.


  1. BVOD přitahuje více pozornosti než YouTube




Pokud chcete srovnávat jablka s jablky, neexistuje lepší srovnání než pozornost věnovaná reklamám na BVOD a na Youtube.

Výzkumná laboratoř MediaScience zkoumala sledování očí, biometrické a galvanické reakce kůže diváků při konzumaci BVOD oproti Youtube a zjistila, že když jsou reklamy před divákem, je úroveň pozornosti mnohem vyšší u BVOD než u Youtube.

Ptáte se, o kolik je vyšší? No, v 86 procentech případů lidé věnují pozornost reklamám na BVOD, zatímco na Youtube je to jen 71 procent.


  1. Televize má větší sledovanost v domácnostech než Youtube




Podle údajů OzTAM je televize králem domácího sledování videí: ovládá 74,7 procenta domácího sledování, zatímco videa na sociálních sítích pouze 9,9 procenta.


  1. A je také pánem domácího sledování s reklamami




Pokud mluvíme o videu podporovaném reklamou v domácnostech - tedy o tom, na kterém inzerentům záleží nejvíce -, máme k dispozici 88,3 procenta pro televizi a pouze 8,4 procenta pro Youtube.


  1. Reklamy v televizi jsou účinnější




Když to všechno sečteme dohromady: možnost sledovat reklamu a pozornost, která je jí věnována, a dosah, v konečném důsledku jsou reklamy v televizi lépe zapamatovatelné ve srovnání s YouTube.

Výzkum společnosti MediaScience zjistil, že zapamatování reklam na BVOD se zvýšilo o 27 % oproti Youtube, přičemž BVOD dosahuje 52 % oproti pouhým 41 % na YouTube.

A pokud je video, které sledujete na YT, krátké (představte si méně než 10 minut), srovnání zapamatovatelnosti se ještě více vychýlí ve prospěch BVOD, kde se BVOD může pochlubit 52 procenty zapamatovatelnosti oproti 35 procentům na Youtube. To je nárůst o 49 procent.


  1. Lepší návratnost investic




Youtube se často používá pro krátkodobé aktivační kampaně, takže byste chtěli, aby přinášel lepší krátkodobou návratnost investic.

Na základě tříletých údajů o kampaních od společnosti GroupM Media Engine zjistil, jak si vede během tří měsíců. Zatímco Youtube vydělává 4,20 dolaru za každý utracený dolar, televize vydělává 4,30 dolaru. A pokud se podíváte na dlouhodobou návratnost investic, tedy na kampaně, které probíhají po dobu šesti a více měsíců, nemá televize konkurenci a za každý utracený dolar vrátí 18,30 dolaru oproti 13,20 dolaru u videa na sociálních sítích.




  1. Televize vám dává větší rozsah




Pokud spustíte úspěšnou videokampaň, budete chtít, aby byla ještě úspěšnější. Pokud jste vytvořili něco oblíbeného, držte se toho, ne? Ale v závislosti na platformě nemusí být možné rozsah zvětšit, pokud ji chcete posunout na další úroveň.

Důvodem je klesající návratnost. Naši přátelé z Media Engine si nechali zpracovat čísla i v tomto ohledu a zjistili, že pokud se budete snažit utratit více peněz na Youtube, abyste si vybudovali vyšší dosah, vyhodíte tím svou frekvenci a místo toho získáte klesající návratnost.

Naproti tomu televize nabízí mnohem větší rozsah, přičemž návratnost zůstává silná po delší dobu než u jakéhokoli jiného videoformátu.



Zdroj: mumbrella.com.au

Načítání dalších...