TELEVIZNÍ SLEDOVANOST BYLA LONI NEJVYŠŠÍ ZA 24 LET MĚŘENÍ

7. 2. 20217. 2. 2021
Průměrná délka denního času věnovaného sledování televize se loni zvýšila na téměř čtyři hodiny. Za rok dvojnásobně narostla i tzv. odložená sledovanost.

V roce 2020 strávili diváci sledováním televize rekordní dobu za 24let existence peoplemetrového měření. V divácké skupině 15+ věnovali diváci televizi téměř 4 hodiny denně (3 hodiny 59 minut). Od ledna do prosince narostl průměrný čas strávený u televize o 43 min (na 4 hodiny 47 minut), což odpovídá průměrné délce hlavní zpravodajské relace. Trend vyšší sledovanosti potvrdil i letošní leden, kdy průměrný čas u televize byl 4 hodiny 45 minut. Odložená sledovanost za posledních dvanáct měsíců dvojnásobně rostla. Uvedla to televizní asociace ATO, která je zadavatelem měření TV sledovanosti na českém trhu.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

„Konec roku je již tradičně spojený s pestřejší nabídkou televizních pořadů i vánočních premiér. Dalo by se říct, že v mnohých rodinách patří společné sledování pohádek i filmů mezi vánoční rituály. Loňský prosinec nás přesto překvapil vysokou hodnotou ukazatele ATS ve výši 4 hodin a 47 minut u osob starších 15 let. Průměrná odsledovaná doba se meziročně zvýšila téměř o půl hodiny,“ uvedla Hana Havlíčková, analytička ATO.

Diváci sledovali pořady v průběhu celého dne. Během hlavního vysílacího času od 19.00 do 23.00 se diváci průměrně denně dívali 1 hodinu 51 minut, od ledna do prosince 2020 tak tato hodnota narostla o 14 minut.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Do popředí se dostává i odložené sledování televize, tedy sledování pořadů v časech, které si zvolí sám divák podle své nálady a časových možností. Ta se zvýšila dvojnásobně a v letošním lednu představovala více než 34 minut (34:25 min). „Růst odložené sledovanosti se stává trendem poslední doby. Nárůst hodnot je zcela jistě ovlivněn i větším množstvím času stráveným doma vlivem pandemie, nicméně věříme, že divák si vytvoří návyk, který nahraje televizi v jejím budoucím soupeření s internetem,“ říká Vlasta Roškotová, jednatelka ATO.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Pravidelná televizní data přináší trhu Projekt měření televizní sledovanosti PCEM, organizovaný Asociací televizních organizací (ATO) ve spolupráci s výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...