SEZÓNA VÁNOČNÍCH KAMPANÍ ZAČÍNÁ!

3. 11. 20253. 11. 2025
Značky a prodejci na obou stranách Atlantiku zahajují své vánoční reklamní kampaně čím dál dříve, částečně v reakci na to, že spotřebitelé mění své plány na utrácení.

Co se děje



  • Ve Velké Británii sotva skončil Halloween, několik supermarketů, včetně Sainsbury's a Asda, už ale o víkendu poprvé odvysílalo své vánoční reklamy.

  • Obchodní dům John Lewis, který se stal "symbolem" Vánoc ve Spojeném království, spustil svou každoroční očekávanou kampaň už 4. listopadu, tedy o deset dní dříve než loni.

  • V USA se některé výdaje na reklamu přesunuly již na začátek 4. čtvrtletí v reakci na měnící se vzorce spotřebitelských výdajů.

  • Nedávný průzkum společnosti McKinsey ukázal, že více Američanů pod tlakem inflace a vysokých cen přemýšlí o nákupech dopředu: dvě třetiny z nich plánují začít s vánočními nákupy mnohem dříve než na Černý pátek, který byl tradičním startem vánočního utrácení.

  • Z neoficiálních údajů vyplývá, že celkové výdaje se nezvýší, ale že rozpočty budou jednoduše rozvrženy na delší období. "Začínáme s náběhem na momenty zaměřené na značku o něco dříve..." řekl Digiday Dan Rolli, investiční ředitel OMD US.


Proč je to důležité


Spotřebitelé si sice mohou stěžovat na to, že sváteční zboží vidí na pultech a sváteční reklamy v televizi každý rok o něco dříve, ale stále více se ukazuje, že je to dané jejich vlastní poptávkou.

V minulých letech se značky a prodejci možná snažili ukrást náskok konkurentům, stále více zákazníků však aktivně vyhledává zboží o týdny či měsíce dříve. V takovém případě u toho ale nesmí chybět ani značky, pokud chtějí plně využít takzvaného zlatého čtvrtletí na maximum.

Pokud však inzerenti nezvyšují své rozpočty, může nastat problém s načasováním výdajů - spotřebitelé sice tvrdí, že nakupují dříve, ale můžete si být jisti, že mnozí budou na trhu ještě v prosinci.

Co mohou značky dělat


Nedávná zpráva WARC Co funguje ve festivalovém marketingu zdůraznila:

  • jak nejefektivnější sváteční marketing dělají značky, které se staly součástí rituálu;

  • jak mohou značky využít zážitky poháněné umělou inteligencí, interaktivní OOH a zapojení založené na platformách, aby našly nové způsoby, jak se ukázat, maximalizovat zapojení a zvýšit ochotu spotřebitelů navázat kontakt.


Zdroj: YouTube, Digiday, McKinsey, WARC


Zdroj: warc.com

Načítání dalších...