
Nezisková obchodní asociace pro televizní průmysl podporovaný reklamou uvádí, že červnový podíl streamingu dlouhého obsahu s reklamou činí 32,6 % (bez YouTube) - oproti 31,4 % v květnu.
U lineární televize podporované reklamou u diváků starších 18 let došlo k poklesu z květnových 68,6 % v roce 2024.
Pokud se podíváme šířeji, u diváků ve věku od dvou let pro platformy podporované reklamou má lineární televize menší -- ale stále vedoucí -- podíl na úrovni 53,3 % za červen, zatímco podíl streamingu činí 46,7 %.
Podíl lineární televize poklesl z 55,1 % v květnu 2025, zatímco podíl streamingu vzrostl ze 44,9 %.
TVB uvádí, že zdroje dat pocházejí od společností Nielsen NPower a Arianna, Comscore, SRDS a Vivvix.
Podle průzkumu společnosti Dynata mezi diváky staršími 50 let, z těch, kteří si pořídili nebo plánují pořídit bydlení pro aktivní dospělé/důchodce, se televize stále těší 53% povědomí. Sociální média jsou na úrovni 6 % a po 2 % mají placené streamování, volně dostupné streamování a streamování videa, které není televizní/filmové.
Pokud se podíváme pouze na lineární televizi, průzkum také ukazuje, že 69 % respondentů považuje televizní vysílání za "nejdůležitější", zatímco kabelovou televizi za nejdůležitější považuje 31 %.
Podle společnosti eMarketer činily výdaje na reklamu v lineární televizi v roce 2024 60,6 miliardy dolarů - do roku 2027 se předpokládá pokles na 56,8 miliardy dolarů.
V letošním roce se podle odhadů připojená televize dostane na 26,6 milionu dolarů -- z 23,6 miliardy dolarů v roce 2024.
Zdroj: mediapost.com