Někdy to vypadá, že jediným dnešním úkolem reklamy je krátkodobě podpořit prodej: „Neprodává se to? Honem udělejte promo akci!“ „Přišla konkurence s nějakou novinkou? Okamžitě spusťte kampaň! Chceme stejné výsledky, ale efektivněji!“ V dnešní době se čím dál častěji setkáváme s mentalitou založenou na touze dosáhnout maxima s minimálními investicemi. Některé značky mají za to, že to není žádný problém. Ale co když to problém přece jen je?
Reklama toho může nabídnout mnohem víc. Tedy, pokud ji považujeme za investici, která vytváří hodnotu, a za předpokladu, že rozumíme svému řemeslu. Je načase, abychom se znovu hrdě podívali na hodnoty, které vytváříme. Reklama totiž dalece přesahuje barevné obrázky nebo chytré slogany. Formuje vnímání, vytváří význam a mění chování. Máme pro vás pět tipů, které se dlouhodobě vyplatí:
1. Cenová atraktivita díky důsledné práci na značce
Značka s emocionálním nábojem ospravedlňuje vyšší ceny, a to nezávisle na produktu. Jde o přidanou hodnotu: nekupujete hodinky, ale dědictví pro další generace. Nekupujete luxusní auto, ale potěšení z jízdy. Značky, které v lidech vyvolávají takové asociace, zůstávají silné, mohou si dovolit vyšší ceny a úspěšněji rozšiřovat své portfolio.
2. Kontinuita zvyšuje hodnotu značky
Značky potřebují rozpoznatelnost: kontinuita předávaného poselství, designu a hodnot přispívá k budování důvěry. Značky, které jsou stále na očích a konzistentním způsobem prezentují svůj charakter, se stávají společníky spotřebitelů v jejich každodenním životě. Důkazem je značka Aldi s jejími vánočními příběhy o „mrkvičce Kevinovi“, které jsou si pokaždé podobné, nicméně vždy jsou překvapivé.
3. Investice do reklamy budují viditelnost
Značky, které investují do své prezentace, rostou a rozšiřují svůj prostor. Ať už se jedná o reklamy, které diváci zhlédnou během společného sledování televize, rozsáhlé OOH kampaně nebo živé instalace: vysoká viditelnost zůstává klíčem k oslovení mnoha cílových skupin. Právě OOH dnes zajišťuje viditelnost u mladých i starších spotřebitelů. V mediálním prostředí, které je čím dál tím víc digitální a roztříštěné, je to nepřekonatelná výhoda.
4. Emoce vytvářejí asociace
Nejsilnější značky na nás mají emocionální vliv. Pocity, jako jsou radost, nostalgie, humor nebo inspirace, se nám vrývají do paměti a vytvářejí paměťové struktury. V určitých momentech si pak vybavíme tuto konkrétní značku. To je řemeslo, nikoli náhoda. A je to naše práce.
5. Zakotvení značek v kultuře
Značky, které se dlouhodobě kulturně integrují, vytvářejí skutečné vazby. Jsou aktivní v rámci komunit a nabízejí cennou přidanou hodnotu. Stávají se tak nejen součástí životního stylu, ale jeho nepostradatelnou součástí.
Závěr: Reklama byla, je a bude i nadále mocným nástrojem, který motivuje lidi k nákupu značek, řídí jejich nákupní chování a ovlivňuje kulturu. Je to nejspíš jediná legální „nekalá“ výhoda, kterou značky mohou budovat a používat ji v boji proti konkurenci. Pokud reklamu využíváme chytře, vytváříme dlouhodobé hodnoty, které obohacují nejen firmy, ale i společnost. A to se nám v současné době opravdu hodí!
Zdroj: absatzwirtschaft.de