PĚT HOLLYWOODSKÝCH MOMENTŮ, DÍKY NIMŽ SE ZNAČKY STALY NEZAPOMENUTELNÝMI

17. 4. 202517. 4. 2025
Hollywood píše nejen filmové dějiny, ale i historii značek. Těchto pět ikonických okamžiků pomohlo značkám dosáhnout rekordních prodejů.

Většina z nás si s Hollywoodem spojuje herecké hvězdy, luxus a úspěch. Tato čtvrť Los Angeles však není jen továrnou na sny a příběhy o životním štěstí. Americký filmový průmysl udává kulturní trendy, formuje světový názor a staví výrobky různých firem do centra pozornosti.

Filmy mají moc vtisknout značkám punc nezaměnitelnosti, zvýšit tržby a trvale ovlivnit názory veřejnosti. Často se tak děje prostřednictvím cíleného product placementu, kdy jsou produkty začleněny do děje filmu. Někdy k tomu ale dojde naprosto neplánovaně, když se nějaký produkt stane součástí nečekaně ikonické scény.

Hollywood a značky: emoce vedou k vyšší prodejům


Dopad takového umístění nelze podceňovat. Lidé mají při sledování filmů silné emoce. Obdivují postavy, fandí jim a vnímají prostředí, ve kterém se děj odehrává. Pokud se v obzvláště napínavé scéně objeví určitý produkt, automaticky se propojí s těmito emocemi. Výsledek? Nárůst poptávky po daném produktu.

Od slunečních brýlí přes cukrovinky až po auta: řada známých značek vděčí za svůj úspěch – alespoň částečně – kouzlu Hollywoodu. A nejde o nahodilou souvislost. Společnosti investují miliony do strategického product placementu, protože vědí, že dosah filmového díla vzbuzujícího masový zájem je nepřekonatelný. Ale i neplánované scény se mohou stát nečekaným marketingovým triumfem.

Níže představujeme pět pozoruhodných příkladů, kdy Hollywood nejenže dostal značky do centra pozornosti, ale také významně ovlivnil jejich tržní hodnotu a výši prodejů. Tyto příběhy jasně ukazují, jak silně mohou filmy ovlivnit nákupní chování, a proč společnosti neustále hledají v „továrně na sny“ nové příležitosti pro své produkty.

1. Reese's Pieces ve filmu „E.T. – Mimozemšťan“ (1982)


Scéna: V nadčasové klasice Stevena Spielberga použije mladý Elliott bonbony Reese's Pieces, aby vylákal mimozemšťana E.T. z úkrytu. Použití této cukrovinky je nedílnou součástí děje a emocionální kotvou v jedné z nejznámějších filmových scén historie. Zajímavé je, že původně bylo v plánu použití M&Ms, ale společnost Mars Inc. product placement odmítla.



Dopad: Společnost Hershey, výrobce Reese's Pieces, z product placementu vytěžila maximum. V prvních dvou týdnech po premiéře filmu stouply prodeje o 65 % a povědomí o značce raketově vzrostlo. Odhaduje se, že Hershey to vyneslo reklamní hodnotu 20 milionů dolarů – při investici pouhého jednoho milionu dolarů.

2. Ray-Ban Aviator ve filmu „Top Gun“ (1986)


Scéna: Tom Cruise alias Maverick má na sobě ikonické sluneční brýle Ray-Ban Aviator téměř v každé scéně filmu. Tento vzhled symbolizuje nejen touhu po dobrodružství a osobním stylu, ale stal se také synonymem pro atmosféru Top Gunu.



Dopad: V době předcházející uvedení filmu Top Gun do kin byly brýle Ray-Ban Aviator klasickým modelem, který však pomalu ztrácel na popularitě. Film vyvolal skutečnou vlnu poptávky: prodej vzrostl o 40 procent a model Aviator se stal nedílnou součástí módního světa. Ray-Ban dokázal jedinou reklamou vrátit svou značku do globálního mainstreamu. Je to ukázkový příklad úspěšného marketingu prostřednictvím Hollywoodu.

3. Wilson ve filmu „Trosečník“ (2000)


Scéna: V dramatu Roberta Zemeckise o přežití uvízne Tom Hanks sám na opuštěném ostrově. Jeho jediným „společníkem“ je volejbalový míč značky Wilson. Trosečník na něj namaluje obličej a udělá si z něj svého důvěrníka. „Wilson“ se tak stává samostatnou postavou, která Hanksovi poskytuje útěchu a vyvolává emoce.



Dopad: Ačkoli společnost Wilson Sporting Goods umístění míče neiniciovala, díky filmu se značka proslavila po celém světě. Volejbalový míč s namalovaným obličejem se stal tak ikonickým, že Wilson uvedl na trh vlastní produktovou řadu „Wilson Volleyball“ s tímto designem.

4. BMW Z3 ve filmu „Zlaté oko“ (1995)


Scéna: James Bond je proslulý svým vkusem, pokud jde o auta. Ve snímku „Zlaté oko“ Pierce Brosnan jako agent 007 poprvé řídí BMW Z3 Roadster. Vůz Z3, který je vybavený typickými bondovskými vychytávkami, jako je katapultovací sedadlo a rakety, se objevuje v několika klíčových scénách filmu.



Dopad: Model Z3 ještě nebyl na trhu, když film „GoldenEye“ přišel do kin, ale partnerství s filmovou sérií o Jamesu Bondovi se vyplatilo: po uvedení filmu prodejní čísla modelu Z3 prudce vzrostla. Film pomohl BMW etablovat tento model na mezinárodní scéně jako stylový a luxusní produkt.

5. Peloton v seriálu „A jak to bylo dál“ (2021)


Scéna: Reboot seriálu „Sex ve městě“ začíná šokujícím momentem: pan Božský umírá na infarkt poté, co cvičil na domácím trenažéru Peloton. Scéna vzbudila obrovskou pozornost, protože na jedné straně znamenala rozloučení s ústřední postavou seriálu, na druhé straně ale ukázala prominentní značku v negativním světle.



Dopad: Akcie společnosti Peloton klesly den po odvysílání o 11 procent, protože diváci si spojili sportovní přístroj se smrtí pana Božského. Peloton reagoval rychle: ve svém prohlášení zdůraznil, že fiktivní postava zemřela kvůli nezdravému životnímu stylu a srdečnímu onemocnění. Kromě toho Peloton do 48 hodin zveřejnil vtipnou reklamu s Chrisem Nothem (pan Božský), ve které živý Chris Noth jezdí na kole Peloton. Navzdory počáteční krizi scéna zvýšila globální povědomí o Pelotonu a přispěla k diskusi o sportovním přístroji a jeho zdravotních výhodách.

Zdroj: absatzwirtschaft.de

Načítání dalších...