První červenec je Mezinárodním dnem vtipů. Humor patří i k televizní obrazovce – a to nejen v tento jeden konkrétní den, ale v programové nabídce se objevuje celoročně. Jedním z důvodů, proč diváci televizi sledují, je totiž právě to, že dokáže pobavit. Humor nám pomáhá odpoutat se od starostí všedních dní. Zábavné televizní formáty proto patří na televizních obrazovkách k těm nejoblíbenějším.
A protože v létě mají obecně lidé více volného času, rádi jej tráví i před televizní obrazovkou. Každý divák starší čtyř let sledoval během loňského léta televizní vysílání v průměru téměř 3 hodiny denně. V letních měsících jsou obecně v oblibě hlavně pozitivní, romantické a kultovní pořady.
Na TV Nova publikum z cílové skupiny 15-54 let, podobně jako během roku, sleduje nejraději především českou dramatickou tvorbu, oblíbené seriály a filmy (Policie Modrava, Malý pitaval z velkého města, Co ste hasiči nebo 3Bobule). Diváky také zaujaly dokumenty o Karlu Gottovi (Karel Special) a Haně Zagorové (Nedělej Zagorku!). V top pořadech za širší cílovou skupinu 4+ je ještě větší důraz na českou tvorbu a zahraničních titulů je tu minimum.
Naopak zahraniční filmy si diváci oblíbili na Nova Cinema – mezi nejsledovanější patří Velká čínská zeď, Wonder Woman nebo Aquaman. Z malých kanálů meziročně posiluje Nova Gold, v létě na ní diváci nejraději sledovali oblíbený český seriál Sanitka.
Na hlavní stanici Prima jsou nejvíce oblíbené komedie Slunce, seno a pár facek nebo Slunce, seno, jahody; série filmů Krokodýl Dundee nebo filmy s Vinnetouem a Old Shatterhandem. Mezi nejsledovanější letní seriály stanice Prima se řadí Vinaři. Ze zábavných TV formátů je v létě na Primě oblíbený pořad Máme rádi Česko.
Obecně v létě diváci více sledují i menší tematické kanály, z menších stanic skupiny TV Prima v létě roste hlavně stanice Prima Love. Například film Rosamunde Pilcher: Otcovo dědictví 7. července 2022 vidělo 229 tis. diváků.
Ani reklamní tvorba se vtipů nebojí. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU si tentokrát přečtete, které reklamy patří díky své dobře vykonstruované pointě k těm nejzábavnějším.
Zdroj: ATO-Nielsen, CS 15-54 , CS 15+, 4+
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ORLANDO WOOD: PROČ REKLAMA ZASE POTŘEBUJE UMĚT POBAVIT
2. 9. 2025Orlando Wood se v exkluzivním rozhovoru pro The Global TV Group podělil o své názory na trvalé principy efektivní reklamy, budoucí roli televize ve světě AI i na to, jak mohou značky znovu objevit kreativitu, která je hybnou silou dlouhodobého růstu.
TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJROMANTIČTĚJŠÍ POBYTY, NEJDIVOČEJŠÍ ZÁBAVA. CESTOVKY A AEROLINKY SVÁDĚJÍ BOJ O ZÁKAZNÍKY POMOCÍ TELEVIZNÍCH SPOTŮ
8. 8. 2025Koncem jara, když už se vzpomínky na zimní pobyt na horách rozplynuly jako sněhová vločka na slunci, dny po měsících usilovné práce nám připadají jeden jako druhý a energie povážlivě ubývá, stává se představa dovolené pomyslným světlem na konci tunelu. Léto je mnohem víc než jen roční období – je to stav mysli, kdy máme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
ZPŮSOB, JAK ZÍSKAT POZORNOST GENERACE Z: HUMOR A HUDBA
8. 8. 2025Podle červnové zprávy společností Edison Research a SiriusXM Media věnuje téměř polovina (49 %) příslušníků generace Z mnohem větší pozornost reklamám, které je rozesmějí nebo v nichž je použita hudba, která se jim líbí. Co říkají data: podle Edison Research a SiriusXM Media 85 % lidí z generace Z poslouchá hudbu, aby si zlepšili náladu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
PRIMA NA PODZIM: SERIÁLY POLABÍ A MLADÁ KREV, NOVÍ ZRÁDCI I NÁVRAT ANO, ŠÉFE!
31. 7. 2025Prima zařadí do podzimního vysílání nové seriály Polabí a Mladá krev. Po devíti letech se vrátí Pohlreichův pořad Ano, šéfe! a druhou řadu nabídne show Zrádci. Většina hlavních pořadů odstartuje na Primě v posledním srpnovém týdnu. Podzimní programové schéma hlavního kanálu skupiny Prima přináší několik novinek. K těm hlavním patří uvedení nového seriálu Polabí do… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
PRIMA+ UVOLNILA PRVNÍ TŘI DÍLY SVÉHO NOVÉHO SERIÁLU POLABÍ
30. 7. 2025Předplatitelé platformy prima+ mohou sledovat ochutnávku prvních dílů hlavní podzimní novinky televize Prima. Skupina Prima uvolnila na své videoplatformě prima+ první tři díly nového seriálu Polabí. Ten uvede letos na podzim TV Prima jako svou hlavní novinku pro letošní podzimní vysílání. První tři díly je možné zhlédnout exkluzivně v Prima+ v režimu Premium, které je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
NIELSEN: OBSAH PODPOROVANÝ REKLAMOU PŘEDSTAVOVAL V PRVNÍCH ŠESTI MĚSÍCÍCH ROKU 2025 TÉMĚŘ 74 % VEŠKERÉHO SLEDOVÁNÍ TELEVIZE V DOMÁCNOSTECH USA
29. 7. 2025Podle nových údajů společnosti Nielsen tvořil reklamou podporovaný obsah na starších televizních a streamovacích platformách sledovaný v domácnostech v prvních šesti měsících roku téměř 74 % televizního vysílání. Sledování obsahu s reklamami získalo 1,2 procentního bodu a skončilo na 73,6 %, zatímco spotřeba obsahu bez podpory reklam klesla na 26,4 %. Streamování získalo oproti 1.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
SOUTH PARK SE STAL NEJDRAŽŠÍM ANIMOVANÝM SERIÁLEM
27. 7. 2025Společnost Paramount Global získala exkluzivní globální streamovací práva na South Park za 300 milionů dolarů ročně po dobu pěti let. Satirický pořad South Park se stal nejdražším animovaným seriál všech dob. Jeho tvůrci Trey Parker a Matt Stone si totiž přijdou na neuvěřitelných 1,5 miliardy dolarů za to, že seriál bude exkluzivně vysílán na platformě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
NOVA A PRIMA PROMUJÍ VE VYSÍLÁNÍ NOVÉ SERIÁLY POLABÍ A BRATŘI A SESTRY
25. 7. 2025Nova a Prima odstartovaly promo podzimních seriálových novinek. Představují hlavní postavy i zákulisí natáčení. Hlavní komerční televizní rivalové, stanice Nova a Prima, zahájily v uplynulých dnech propagaci svých klíčových seriálových novinek pro letošní podzim. Televize Nova začala lákat diváky na rodinné drama Bratři a sestry, zatímco Prima rozjela kampaň k novému seriálu Polabí. Obě televize… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
REKLAMA, KTERÁ UPOUTÁ A UDRŽÍ POZORNOST SPOTŘEBITELŮ, JE KLÍČOVÝM FAKTOREM OBCHODNÍHO ÚSPĚCHU
20. 7. 2025Na pozornosti spotřebitelů záleží více než kdy jindy. Lidé jsou denně bombardováni tisíci zprávami a reklamními sdělením – a valnou většinu z nich ignorují. Ve světě nekonečného rozptylování je klíčem k dosažení skutečného dopadu značky schopnost inzerenta upoutat spotřebitele a udržet si jejich pozornost. Zajímavé poznatky v tomto ohledu přinesla i studie 2025 Uber Advertising… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
MODRÁ JE DOBRÁ: ŠMOULOVÉ V TELEVIZNÍ REKLAMĚ BODUJÍ NA PLNÉ ČÁŘE
14. 7. 2025Pojďme se u příležitosti premiéry nejnovějšího šmoulího filmu podívat na to, jak tento fenomén rezonuje i světem reklamy.
ČESKÁ AUDIOVIZE LONI PROPADLA, LOKÁLNÍ VOD A REKLAMA ALE ROSTLY
6. 7. 2025Český audiovizuální průmysl si v roce 2024 vybral pauzu v době nevýhodných pobídek a soustředil se na přípravu podmínek pro nový růst, stoupla česká VOD tvorba a reklama. Český audiovizuální průmysl v roce 2024 zaznamenal výrazný pokles, jehož hlavní příčinou byla dočasná ztráta konkurenceschopnosti v oblasti filmových pobídek. Celkový obrat odvětví se meziročně snížil o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
ČT, NOVA I PRIMA PŘEPÍNAJÍ NA LÉTO. OPRÁŠÍ SERIÁLY, FILMY I ZÁBAVU
30. 6. 2025Hlavní televize spustily letní programová schémata. Večery patří reprízovaným seriálům, filmům, kriminálkám i zábavě. Nejsledovanější české televize ČT1, TV Nova a TV Prima vstoupily do letního vysílacího režimu. Programy se opírají o reprízy seriálů, letní filmy a zábavné formáty. ČT1 pokračuje v kombinaci svých původních kriminálek a klasických filmů, Nova přidává reality show Farma Česko… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY