Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

JAK ATSC 3.0 ZMĚNÍ TELEVIZNÍ REKLAMU

31. 7. 202331. 7. 2023
Příchod technologie ATSC 3.0/NextGen TV - a její schopnost kombinovat vysílání s IP - má potenciál transformovat televizní reklamy z jednosměrných masových sdělení na obousměrné personalizované interaktivní zážitky.

„ATSC 3.0 poskytuje provozovatelům vysílání šířeného vzduchem stejnou úroveň interaktivity, jakou dnes vidíme u digitálního obsahu na webu,“ říká Anne Schelle, ředitelka konsorcia vysílatelů Pearl TV. „Všechno, co mohou inzerenti dělat s digitálními kanály online, teď mohou pomocí ATSC 3.0 dělat ve vysílání šířeném vzduchem.“

Dynamické vkládání reklamy

Největší výhodou televizní reklamy využívající technologii ATSC 3.0 je její schopnost poskytovat sponzorům všechny vlastnosti, které nabízí interaktivní reklama online. Tato vymoženost nakonec televiznímu vysílání uvolňuje pouta jednosměrné televizní reklamy 20. století, která je stejně aktuální jako videorekordéry.

„Online je možné vkládat reklamu dynamicky a používat například překryv nebo reklamy s interaktivní aplikací, kde se diváci do reklam skutečně zapojí,“ říká Schelle. „Když televizní stanice vysílají v ATSC 3.0 do televizorů s funkcí ATSC 3.0 připojených na web, veškerá interaktivita se přenáší vzduchem pro živé lineární vysílání.“

Ad Insertion Platform Sàrl je švýcarská technologická společnost s 15letou zkušeností s vkládáním reklamy. Využívá reklamní možnosti, které ATSC 3.0 nabízí prostřednictvím platformy Ad Break Composer.

„Tento nový standard slibuje divákům dynamičtější a interaktivnější zážitky, a to od obsahu s větším rozlišením a kvalitním zvukem až po doručování personalizované reklamy konkrétně upravené pro každého jednotlivého diváka,“ řekl Laurent Potesta, generální ředitel a zakladatel společnosti Ad Insertion Platform Sàrl. „Pokud jde o design, umožní dynamické vkládání reklam i úpravu reklam podle požadavků na základě uživatelských údajů, jako je lokalizace nebo demografie.“

Výhodou pro vysílatele i diváka je schopnost ATSC 3.0 zasáhnout diváky, kteří vůči ní budou nejvnímavější. S ATSC 3.0 „dostane každý divák cílenou reklamní přestávku pro konkrétní cílový profil,“ vysvětluje Ahmed Swidan, ředitel pro personalizovanou televizi ve společnosti Ateme. Ta nabízí reklamní řešení ATSC 3.0, které se stará o signalizaci u streamů od překódování až po načítání, překódování a vkládání reklam do živých streamů ATSC 3.0. „To zvyšuje monetizační potenciál pro vlastníky stanice, protože jsou schopní své inventory efektivně rozdělit,“ dodává Swidan.

ATSC 3.0 si zachovává zásah masového trhu televize 20. století, kterému se web s modelem služeb one-to-one nemůže rovnat. A jaký je výsledek? „NextGen TV nabízí inzerentům stejný druh zásahu, na jaký jsou zvyklí u místního vysílání, ale přidává adresovatelnost,“ říká Kerry G. Oslund, viceprezident pro strategii a obchodní rozvoj skupiny stanic The E.W. Scripps Company.

Scripps již do některých svých programů přidává funkce „Start Over“ (pustit od začátku) a „Pause Ads“ (reklamy v pauze) jako podporu ATSC 3.0. Například „divák, který přijde domů v 18:10 a chce se podívat na celé místní zprávy v 18 hodin je může po velmi krátkém sponzorském sdělení začít sledovat od začátku,” řekl Oslund. Kdykoli divák zastaví video, objeví se díky funkci „Pause Ads“ společnosti Scripps displejové reklamy. „Na jednom trhu jsme také propojili programatické reklamy s obsahem videa na vyžádání, který poskytujeme pomocí vysílací aplikace.“

Celkově „ATSC 3.0 umožní vlastníkům stanic využívat výnosový potenciál, který vyplývá z převedení inventory z modelu lineární reklamy na plnou adresovatelnost,“ poznamenal Swidan. „To jim umožní zařadit do inventory více kampaní, což následně zvýší výnosy.“

Kromě toho, že ATSC 3.0 poskytuje televizním inzerentům interaktivitu, adresovatelnost a personalizaci u reklam doručovaných vzduchem, dává jim i vynikající doručovací médium, které podporuje 4K video při 120 fps, společně s HDR obrazem a mimořádně kvalitním zvukem.

„Klíčem k efektivní reklamě je samozřejmě skutečný videoobsah - včetně příběhu, který vypráví,“ řekl Guy Hadland, technický ředitel UniSoft Corp. [A344 interaktivní obsahové prostředí UniSoftu může nahradit obsah na úrovni přijímače a zároveň umožnit vysílatelům shromažďovat data o zvyklostech diváků a měřit efektivitu reklamních kampaní.]

Jde o data


Ale interaktivní reklamy nabízejí vysílatelům mnoho dalších plusů, dodává Hadland, například divákům umožňují vyžádat si další informace o produktech pomocí chytrých telefonů, hledat lokální prodejce/obchody související s inzerovanými produkty ve svém okolí, a dokonce účastnit se politických průzkumů veřejného mínění během voleb.

Personalizovaná adresovatelnost ATSC 3.0 také může poskytovat přesné informace v reálném čase o diváckých preferencích na základě skutečného výběru obsahu a doby sledování. Ve srovnání s předchozími způsoby měření místní sledovanosti, které spoléhaly na reprezentativní vzorky, „přinese NextGen TV na trh místního měření stabilitu,“ řekla Anne Schelle. „Vzhledem k tomu, že ve sledovanosti místní televize je obrovská hodnota, myslím si, že toto řešení zvýší celkovou hodnotu místní reklamy.“

Laurent Potesta tvrdí, že 3.0 přinese vysílatelům větší konkurenceschopnost, pokud jde o poskytování dat, na která jsou reklamní společnosti zvyklé.

S ATSC 3.0 „teď mají inzerenti přístup k množství dat o diváckých preferencích, která mohou využít k tvorbě vysoce cílených kampaní. Mají i dynamickou technologii vkládání reklam, která jim umožňuje doručovat různé reklamy v reálném čase v závislosti na chování individuálních diváků nebo obsahu, který v určitou chvíli sledují,“ vysvětlil.

„S touto vyšší úrovní přizpůsobení, dostupné díky ATSC 3.0, jsou inzerenti schopní vytvářet efektivnější kampaně než dříve. A to jim nakonec přinese celkově lepší návratnost obchodních investic do televizní reklamy.“

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...