Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

PREDIKCE: ADRESOVATELNOU TELEVIZNÍ REKLAMU ČEKÁ RYCHLÝ RŮST

14. 7. 202314. 7. 2023
Trh adresovatelné televizní reklamy čeká podle nové zprávy rychlý růst. Její objem se má zvýšit ze současných 56 mld. USD na 87 mld. USD v roce 2027.

Objem adresovatelné televizní reklamy se má do roku 2027 celosvětově zvýšit o víc než 50 procent a na celkových TV investicích se podílet ze 40 procent. Vyplývá to z odhadu společností Ampere Analysis a Group M. Tradiční TV reklama stále tvoří většinu televizních investic, její podíl se ale snižuje na úkor nových možností televizní inzerce. V celkovém desetiletém výhledu do roku 2027 je zároveň patrné, že celkový objem investic směřovaný do televizní reklamy se zvyšuje.

Predikce celosvětového vývoje adresovatelné TV reklamy 2017 - 2027. Zdroj: Ampere Analysis, GroupM, Finecast, Microsoft


Ze zprávy vyplývá, že v průměru šestina rozpočtů inzerentů na videoreklamu je vynaložena na adresovatelnou TV reklamu. Inzerenti z řad B2B i B2C využívají adresovatelnou televizi k výkonnostnímu marketingu a pro budování značky a využívají také přesnějšího cílení na vybraná publika. Je zároveň vhodná pro rozšíření dosahu kampaní mimo televizní vysílání. To je klíčové u mladších skupin, kde je podle studie možné získat inkrementální reach až o 25 %. Zatím jde však o dražší formu reklamy, a i z toho důvodu ji menší značky nevyužívají.

Navíc s rozhovorů s manažery, které byly pro účely výzkumu sesbírány, indikuje zpráva několik možných překážek pro budoucí růst adresovatelné TV reklamy. I na rozvinutých trzích není dostatečné povědomí o možnostech tohoto reklamního formátu.

Na českém trhu supluje zatím možnosti adresovatelné TV reklamy reklama umístěná v HbbTV. Zde obě hlavní komerční skupiny Nova a Media Club nabízejí řadu formátů, kterými si lze zásah budovaný prostřednictvím tradiční TV reklamy rozšířit.

Podle dat společnosti Nielsen, která pro ATO zajišťuje měření sledovanosti TV a videoobsahu, představuje počet aktivních uživatelů červeného tlačítka neboli HbbTV (hybridního TV vysílání) na českém trhu jeden milion. V Česku má televizní přijímač 92 % domácností, z čehož 49 % domácností vlastní televizi připojenou k internetu. Necelá čtvrtina z domácností vlastnících TV přijímač (23 %) má přístup k HbbTV. Počet diváků, kteří mají možnost HbbTV sledovat, je ale vyšší. Podle výše uvedených dat a i podle údajů, která uvádějí tuzemské televizní skupiny, je to až 2,5 mil. diváků.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...