Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

MARKETÉŘI SE MUSÍ ZLEPŠIT V PROPOJOVÁNÍ KREATIVITY S OBCHODNÍMI METRIKAMI

19. 6. 202319. 6. 2023
Pro devadesát dva procent marketérů může být obtížné spojit kreativitu s komerční návratností – což je šokující statistika, která staví průmysl do velké nevýhody, pokud má marketing obhájit správní radě pokračující investice v těžkých ekonomických časech.

To je jedno z hlavních zjištění v nové zprávě* od LIONS, WARC a The Effectiveness Partnership, která nastiňuje, jak globální marketéři vnímají výzvy, kterým dnes čelí marketingový průmysl.

V dnešní době totiž marketéři čelí celé řadě výzev, kvůli nimž je strategické plánování náročnější a investiční rozhodnutí bývají riskantnější než kdy dřív. Některé jsou globální a nevyhnutelné, ale u jiných je v silách marketérů, aby s nimi něco udělali – POKUD ovšem vědí, jak na to, a pokud mají potřebné zdroje a podporu.

Klíčové poznatky 



  • Osmdesát procent marketérů vidí pět hlavních výzev pro rozvoj strategie, patří sem:

    • ekonomická nejistota

    • nový vývoj v oblasti technologií a umělé inteligence

    • marketingová efektivita

    • rozpočty a zdroje

    • talent management



  • Ty vytvářejí mnohostranný tlak na technické, organizační, diplomatické a přesvědčovací schopnosti obchodníků.

  • Více než 80 % se snaží vyhodnotit obrovské množství nekompatibilních dat, což ztěžuje přípravu a prezentaci uceleného obchodního konceptu.

  • Využití kanálu je silně spojeno se schopností vypočítat ROI, což představuje příležitost rozšířit také roli měření.


Využitím příležitostí dnešních technologií, rozšířením rozsahu měření a zavedením kultury efektivity do organizací může marketing pomoci proměnit největší výzvy v největší příležitosti.

* Zpráva Marketing Challenges 2023 je založena na odpovědích od 187 senior marketérů (50 % na úrovni CMO nebo ekvivalentu) v organizacích vlastníků značek v sedmi marketingových sektorech po celém světě.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...