TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

Nic nevytváří slávu tak jako televize. Stejně jako její pořady dělají z lidí hvězdy, televizní reklama dělá ze značek známé osobnosti. Důvodů je celá řada. Rozsah a dosah televize jsou nepřekonatelné a nemůžete se stát slavnými, pokud o vás nikdo neslyšel. Rozsah a dosah znamená, že značky v televizi dávají velmi veřejný slib, který, jak upozornil Rory Sutherland, je silný: „Veřejné sliby mají větší váhu,“ říká, „proto jsou slova ‚jak je vidět v televizi‘ přesvědčivější než  „jak je vidět na Facebooku'“.

Televize vytváří slávu také díky své signalizační síle a tím, jak je všeobecně vnímána. V reklamě nezáleží jen na tom, co říkáte, ale i na tom, kde to říkáte, a je prokázáno, že televize je médium, které vysílá nejsilnější signály o společenském postavení, popularitě a úspěchu a předčí ostatní média v naznačování kvality, sebevědomí a síly značky.

A k její síle vytvářet slávu přispívá i to, že televize je sdíleným zážitkem. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, generuje konverzaci, zvyšuje paměť a zesiluje emoce.

Televizní spot efektivně pomáhá se zapamatovatelností propagovaného produktu či služby. Vydařená televizní reklama tak může zapříčinit, že se samotný produkt stane svého druhu celebritou. Ba co víc, představte si, jaký efekt má pak reklama na méně známou značku. Růst parametru „brand awareness“ díky televizní kampani není jen naivní představou. Televize totiž prokazatelně dokáže značku proslavit. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se podíváme na to, které celebrity se ukázaly v českých reklamách. A že jich nebylo málo.

Přečtěte si k tématu



BINET A DAVIS: MARKETÉŘI SLEDUJÍ ROI, ALE VELIKOST ROZPOČTU JE DŮLEŽITĚJŠÍ

17. 10. 2025

Větší rozpočty mají osmkrát větší vliv na efektivitu než zaměření se na návratnost investic kampaní (ROI). Ukazuje to nový výzkum IPA, za nimž stojí Les Binet a Will Davis. Nový výzkum odhaluje rozpor mezi tím, co skutečně táhne marketingovou efektivitu, a tím, čemu věří marketéři. To je jeden ze závěrů nového výzkumu, který na konferenci… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

VELKOU ZNAČKU LZE VYBUDOVAT PROSTŘEDNICTVÍM SPOUSTY MALÝCH INTERAKCÍ, ŘÍKÁ GRACE KITE

29. 9. 2025

Mediální prostředí je fragmentované jako nikdy dříve. Spotřebitelé tráví čas na desítkách platforem, jejich pozornost se tříští do krátkých, někdy až prchavých okamžiků. Grace Kite, ekonomka a zakladatelka firmy Magic Numbers a viceprezidentka ve společnosti Analytic Partners, na festivalu kreativity v Cannes ukázala, že není třeba propadat skepsi a že tento vývoj nemusí být pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

EFEKTIVITA STOJÍ NA KONZISTENCI A KREATIVITĚ, VYPLYNULO Z DISKUSNÍHO FÓRA CREATIVE IMPACT NA FESTIVALU CANNES LIONS

26. 9. 2025

Na festivalu Cannes Lions se každoročně setkávají přední marketéři, význační kreativci, ale i zástupci výzkumných agentur, kteří společně zkoumají vztahy mezi kreativitou, konzistencí a efektivitou. V letošním roce se v rámci diskusního fóra Creative Impact zaměřili na hledání cest, jak v nejistém, proměnlivém prostředí udržet konzistenci značek, využít tvůrce a nové technologie a zlepšit zákaznické… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

KREATIVITA JE DŮLEŽITÁ, ALE CO VLASTNĚ DOBRÁ KREATIVITA ZNAMENÁ?

26. 9. 2025

Až 85 % marketérů se domnívá, že kreativita je klíčem k úspěchu, ale jen 59 % ví, co vlastně dobrá kreativita znamená, ukazuje průzkum.  Klíčovým faktorem k výkonu reklamy je podle 83,5 % marketérů kreativita, nicméně pouze 58,5 % dotázaných se v rámci svého týmu shodne, co přesně ta dobrá kreativita je. Vyplývá to z… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

ORLANDO WOOD A SIR JOHN HEGARTY O TOM, JAK KREATIVITA PODPORUJE RŮST ZNAČEK.

24. 9. 2025

Letošní rok přináší symbolické výročí – uplynulo 150 let od prvního doloženého použití slova creativity v angličtině. Historik Adolphus William Ward tento výraz použil v roce 1875 v souvislosti s „poetickou kreativitou“ Williama Shakespeara. Dnes je význam kreativity ve všech odvětvích, včetně mediálního, zcela nepochybný. Podle Sira Johna Hegartyho, který se podílel na realizaci zprávy The Business… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

L’ORÉAL ODHALUJE JAK NA MAXIMÁLNĚ ÚČINNÉ REKLAMY NA KRÁSU

3. 9. 2025

Společnost L’Oréal ve spolupráci se společností Google a výzkumným partnerem Sundogs analyzovala 5 000 reklam na YouTube a zjistila, že překročení konvencí kategorie může vést k měřitelným přínosům: například nahrazení formátů zaměřených na produkty bohatším vyprávěním příběhů zaměřeným na postavy zvýšilo angažovanost o 55 %. Analýza založená na umělé inteligenci na sedmi trzích zdůraznila hodnotu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

ORLANDO WOOD: PROČ REKLAMA ZASE POTŘEBUJE UMĚT POBAVIT

2. 9. 2025

Orlando Wood se v exkluzivním rozhovoru pro The Global TV Group podělil o své názory na trvalé principy efektivní reklamy, budoucí roli televize ve světě AI i na to, jak mohou značky znovu objevit kreativitu, která je hybnou silou dlouhodobého růstu.

RADIOHOUSE A TV NOVA ZNOVU PODPOŘÍ 100 MIL. KČ MENŠÍ PODNIKATELE

1. 9. 2025

Mediální zastupitelství Radiohouse ve spolupráci s TV Nova spouští další ročník programu RH 300 Cross+. Radiohouse a TV Nova znovu spouští projekt RH 300 Cross+, díky kterému získají regionální podnikatelé mediální podporu za 100 milionů Kč. Cílem projektu je podpořit růst malých a středních českých podnikatelů v boji s globální konkurencí. Do projektu, jehož hodnota… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

KREATIVITA JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SLOŽKOU NAŠÍ CIVILIZACE, JE TO SÁM ŽIVOT ŘÍKÁ SIR JOHN HEGARTY

26. 8. 2025

Kreativita není doménou umělců – je svatým grálem lidí pracujících v nejrůznějších oborech. Je aktem sebevyjádření, takže je životně důležitou kompetencí pro každého, kdo chce růst a inovovat a kdo hledá nové způsoby, jak vytvářet hodnoty a posouvat sebe i své okolí vpřed. Jako taková je předmětem zájmu v různých odvětvích. Globálním stavem kreativity v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

EFFIE LETOS REGISTRUJE 118 PŘIHLÁŠEK, O PĚTINU VÍC NEŽ VLONI

26. 8. 2025

Největší tuzemská soutěž reklamní efektivity Effie vyhodnotí v letošním roce 118 přihlášek. Jde o rekordní počet. Ve 28. ročníku Effie Awards Czech Republic, kterou vyhlašuje Asociace komunikačních agentur (AKA), se utká rekordních 118 přihlášek. Nejostřejší konkurence je ve sportovní kategorii, v aktivačním marketingu a ve zcela nové kategorii „pozitivní změna“, kde je registrováno po 12… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

SIR JOHN HEGARTY PRO GTVG O SÍLE KREATIVITY

4. 8. 2025

Málo osobností formovalo moderní reklamu tak výrazně jako sir John Hegarty. Proč je podle něho kreativita silou, která hýbe lidmi i trhy? Jaký vliv mají na úspěch reklamního sdělení emoce a humor? A jaký je jeho pohled na AI?

STUDIE EU: LIDÉ ZTRÁCEJÍ DŮVĚRU V SOCIÁLNÍ MÉDIA KVŮLI ŠÍŘENÍ DEZINFORMACÍ

30. 7. 2025

Propast v tom, jak lidé důvěřují informacím v „tradičních“ médiích a na sociálních sítích se zvětšuje. Na vině jsou dezinformace, falešné zprávy a nedostatečná regulace online prostoru, které snižují důvěru lidí v obsah zveřejněný tvůrci na sociálních sítích, zjistil průzkum. Evropští spotřebitelé důvěřují rozhlasu, lineární televizi, kinům a tisku díky jejich dlouholeté důvěryhodnosti. To je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE