STUDIE USA: NEJSYMPATIČTĚJŠÍMI REKLAMAMI ROKU JSOU TY S DOMÁCÍMI MAZLÍČKY

4. 1. 20234. 1. 2023
V nově vydané zprávě americké spoečnosti iSpot o televizní reklamě pro rok 2022 je mimo jiné uveden přehled nejpřitažlivějších reklam tohoto roku. Společnost se zabývá měřením televizního vysílání a svou  zprávu "TV advertising report" vydává každý rok. Zpráva o televizní reklamě v roce 2022 obsahuje exkluzivní poznatky, studie CTV a výsledky měření reklamy v lineárním vysílání, odloženého sledování a na VOD.

Údaje z průzkumu Creative Assessment společnosti iSpot ukazují, že loňským hitem byly reklamy zaměřené na domácí mazlíčky, přičemž mezi deseti nejlepšími reklamami podle skóre oblíbenosti se umístily reklamy Chewy.com, PetSmart a "Walter in Winter" společnosti Chewy zaměřené na kočky.





Kromě toho se ukázalo, že v reklamě krom zvířátek stále nejlépe fungují emoce, humor a chutné jídlo.

  • Humor byl (přirozeně) hitem, jak ukázaly značky jako M&M's a Frito-Lay v oblíbených spotech v loňském roce.






  • Značky CPG (Dawn, McCormick) zaznamenaly úspěch s reklamami zaměřenými na praktičnost a produkty.




  • Jako vždy vzbuzuje zájem diváku také chutné jídlo - sedm z 20 nejoblíbenějších televizních reklam v roce 2022 pocházelo od značek stravování.


Zdroj: iSpot


Další zajímavé informace, které zpráva poskytuje jsou například tyto:

  • V roce 2022 v USA investovalo do TV reklamy 11 455 značek ze 181 odvětví a to v obou - v lineárním i streamovaném vysílání

  • V roce 2022 bylo katalogizováno 276 tisíc nových televizních reklamních kreativ

  • Počet impresí televizní reklamy se sice snížil o 3,5 %, ale přesto přinesl více než 8 bilionů impresí sestávajících z přehrání reklamy po dobu alespoň tří sekund na televizoru.

  • Lineární reklama přinesla 2,27 milionu minut a 5,76 milionu odvysílání reklamy.

  • Diváci, kteří se u reklamy zdrželi déle než tři sekundy, ji pravděpodobně nechali běžet celou, zejména u čtyř velkých televizních stanic (ABC, CBS, NBC, Fox), které všechny dosáhly 98% míry dokončení reklamy za rok.

  • Počet zobrazení španělsky mluvené reklamy se meziročně zvýšil o 3,13 %.

  • Sledování sportovních přenosů zejm. NFL (6,55 %), vysokoškolský fotbal (3,1 %) a NBA (2,2 %) a vysokoškolský basketbal (1,78 %) obsadilo čtyři z pěti nejvyšších míst celostátně vysílané reklamy.

  • Podle žánrů připadalo na zpravodajské a informační pořady 11,7 % reklamních zobrazení, následovaly ranní pořady (9,5 %) a reality show (8,52 %).


Celá zpráva je k dispozici zde.

Zdroj: tvrev.com


Načítání dalších...