Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA ZAHRANIČNÍ

NETFLIX SI NAVZDORY KONKURENCI UDRŽUJE DOMINANTNÍ POSTAVENÍ MEZI STREAMOVACÍMI SLUŽBAMI

3. 1. 20223. 1. 2022
Prognózy ohledně streamovacích platforem nemusí být vždy nejspolehlivější. Možná bychom se tak měli spíše podívat do nedávné minulosti.

Koncem roku 2019 odstartovaly služby Disney+ a Apple TV - rychle je následovaly HBO Max společnosti WarnerMedia, Peacock společnosti NBCUniversal, Paramount+ společnosti ViacomCBS a Discovery+ kanálu Discovery. Vrhly se bezhlavě do světa prémiových streamovacích služeb, aby se utkaly s Netflixem, Amazonem Prime, YouTubem a dalšími účastníky tohoto digitálního trhu. V té době se mnozí domnívali, že dojde k radikálním změnám - a že Netflix, Amazon a ostatní začnou mít vážné problémy.

Jak jsme na tom dnes, o dva roky později? Netflix, Amazon, YouTube atd. nadále přežívají a prosperují, a to i včetně poměrně pozdě nastupující digitálně zaměřené Apple TV+. Jistě, Netflix měl v roce 2021 několik zádrhelů poté, co se počáteční nárůst předplatitelů z pandemie zpomalil. Ale on i další společnosti, které se nezaměřují na televizi, nadále rostou na mnoha frontách - nejen díky rozšířené televizní a filmové produkci, Netflix se teď vrhá i do videoher. Zároveň se poněkud pomaleji přepočítává, jakou rychlostí by mohl růst kanál Disney+ společnosti Walt Disney. Mohlo by jít totiž o pomalejší vzestupný trend. Vezměme také v úvahu, že HBO Max sice zpočátku působilo velmi výrazně, ale po oficiálním uzavření dohody Discovery s WarnerMedia by mohlo brzy dojít k jejímu přenastavení.

Ať se na to podíváte z jakéhokoliv úhlu, Netflix jednoznačně vede. Osm z deseti nejsledovanějších streamovaných pořadů na vyžádání (SVOD) měřených společností Nielsen je právě od Netflixu - s jeho původním televizním seriálem Ztraceni ve vesmíru, který v posledním sledovaném týdnu končícím 5. prosince dosáhl 1,2 miliardy zhlédnutých minut. Netflix má také devět z deseti nejsledovanějších pořadů - Cocomelon je na prvním místě se 786 miliony minut, Seinfeld potom na druhém místě s 592 miliony minut. V poněkud konkurenčnější kategorii původních programů SVOD má Netflix stále sedm z deseti nejsledovanějších pořadů; Disney+ má dva a Amazon Prime Video jeden. Dokonce i u filmů SVOD - tedy na místě, kde se očekávalo, že tradiční televizní/filmové společnosti zazáří o něco více - obsadily filmy Netflixu šest z deseti pozic, přičemž na prvním místě je Síla psa se 470 miliony.

Odcházející generální ředitel společnosti Disney Bob Iger naznačil, že zejména Disney - a každý, kdo má zájem o to porazit Netflix - musí výrazně expandovat - rychle.

Discovery si to možná uvědomilo jako první. Očekávejte však, že ostatní budou brzy zvažovat akvizice nebo konsolidaci, aby udrželi krok v tom akčním a rychlém závodu.



Zdroj: mediapost.com


Načítání dalších...