Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

GLOBÁLNÍ AMERICKÉ ZNAČKY ZNEPOKOJUJE OSLABENÁ „AURA“

5. 9. 20255. 9. 2025
Americké značky jsou zvyklé, že jejich rodná země září po celém světě, ale v nové mezinárodní situaci se značky musí přizpůsobit problematičtějšímu politickému a kulturnímu kontextu.

Proč je značka USA důležitá


Měkká síla USA zůstává zachována, neboť stále zaujímá první místo v žebříčku Global Soft Power Index společnosti Brand Finance, ale objevují se i známky posunu: v červnu průzkum společnosti Morning Consult zjistil, že pozitivní vnímání USA na mezinárodní úrovni jsou na ústupu, zatímco kladné přijímání Číny je na vzestupu.

To představuje řadu výzev. Pro nadnárodní americké značky nyní některé společnosti varují finanční analytiky, že rostoucí antiamerikanismus by mohl představovat riziko i u silných spojenců, jako je Velká Británie. Pak jsou tu velké franšízové firmy, které by se v reakci na to mohly začít orientovat na lokálnější značky a chutě. Prodeje stálic, jako jsou Coca-Cola a McDonald's, sice ještě zůstávají silné, nové strategie dalších značek se budou muset opřít o větší lokalizaci vývoje produktů a kampaní.

Co se děje



  • Mezinárodní aura versus místní identita: V rozhovoru pro CNBC šéf McDonald's Chris Kempczinski vysvětlil, že "aura kolem Ameriky trochu pohasla", a poznamenal, že pro kvintesenci globalizace značky Pax Americana je nyní třeba se zaměřit na pěstování místní identity ve více než 100 zemích a teritoriích, kde působí.

  • Nový rozměr rizika: Britské noviny převzaly varování před riziky v účetní závěrce oděvní společnosti Levi, která byla uložena v Companies House, a upozornily na to, že "rostoucí antiamerikanismus v důsledku Trumpových cel a vládní politiky" by mohl ovlivnit prodej ve Spojeném království. A to navzdory dobrým pololetním výsledkům v zemi, kdy tržby vzrostly o 8,8 % a zisk před zdaněním o 23 %.

  • Bojkot kvůli mezinárodním pozicím: V regionu Blízkého východu a severní Afriky provozovatel franšíz rychlého občerstvení Americana sdělil FT, že plánuje diverzifikaci sortimentu svých značek od amerických značek v návaznosti na regionální bojkot výrobků spojených s USA kvůli podpoře Izraele ze strany této země. Podle účetní závěrky klesl celoroční čistý zisk společnosti o téměř 40 %. Předseda představenstva Mohamed Alabbar v rozhovoru pro noviny vysvětlil, že tato situace "posílila naše přesvědčení, že je třeba se věnovat péči o některé značky z Blízkého východu a koupit je a rozvíjet je".


Zdroj: warc.com

Načítání dalších...