Mezinárodní festival kreativity Cannes Lions obdržel 26 900 přihlášek na ocenění za rok 2025, což je o necelé 1 % více než loni. Celkový počet přihlášek je o 38 % nižší než na vrcholu před téměř deseti lety.
V několika kategoriích, jako je Design, Creative B2B a Entertainment Lions for Sport, byl zaznamenán dvouciferný nárůst přihlášek. Počet přihlášek do kategorie Glass Lion, která rozšířila svůj záběr o ocenění prací, jež se zabývají sociálními nerovnostmi nejen v oblasti genderové diskriminace, vzrostl o 53 %.
"Letošní přihlášky odhalují posun v tom, jak se kreativita využívá pro smysluplné změny pro byznys i společnost,"
Marian Brannellyová, globální ředitelka cen Cannes Lions, uvedla v prohlášení. "Zaznamenáváme rekordní nárůst v kategoriích, které vyžadují měřitelný dopad."
Také počet přihlášek od nezávislých reklamních agentur se v roce 2025 zvýšil o 18 % oproti roku 2024. To přichází v době, kdy morálka a pocit jistoty zaměstnání jsou v nezávislých agenturách vyšší než v těch, které vlastní velké holdingy, jako jsou WPP nebo Omnicom.
I přes mírný nárůst celkového počtu přihlášených prací na letošní Cannes Lions je celkový počet přihlášených prací o 38 % nižší než historicky nejvyšší počet 43 101 přihlášených prací zaznamenaný v roce 2016.
Každoroční součty totiž od té doby odhalují klesající trend, po němž následovala stagnace.

Pokles počtu přihlášek na ocenění lze vysvětlit různými důvody, přičemž vstupní poplatky za jednu z nejvyšších cen Titanium v Cannes dosahují 2 765 eur (3 200 USD).
V roce 2018 například reklamní gigant Publicis pozastavil svou účast na oceňovaných festivalech, aby se mohl soustředit na vývoj své platformy umělé inteligence Marcel -rozhodnutí, které se vyplatilo. Cannes Lions odhadují, že absence Publicisu přispěla k 8% poklesu přihlášených prací v tomto roce.
V téže sezóně Cannes Lions zavedli dvě nové kategorie (Creative Ecommerce a Sustainable Development Goals) a tři kategorie (Cyber, Integrated a Promo & Activation) vyřadili, čímž změnili typy způsobilých prací.
Mluvčí Cannes Lions v loňském e-mailu pro ADWEEK uvedl, že tradiční kategorie, do kterých se přihlašuje nejvíce prací, nakonec v posledních letech získaly méně prací. Například počet přihlášek do kategorie Print & Publishing klesl z 3 777 v roce 2016 na 734 v roce 2024.
"Novější kategorie, které odrážejí práci moderních agentur a dalších partnerů značek, nic takového jako počet přihlášek nepřinášejí," napsal mluvčí. "Například Creative Business Transformation nebo Innovation Lions, ačkoli zdůrazňují budoucnost odvětví, získávají zlomek historického počtu přihlášek tradičních kategorií."
Zdroj: adweek.com