Mezi starší cílové skupiny se řadí jak generace tzv Baby Boomers (lidé narození v letech 1946–1964), tak starší ročníky generace X (narozená v letech 1965–1980). Přestože platí to, že vývoj diváckých návyků se v čase mění a různé generace sledují televizi různě, některé trendy se dlouhodobě nemění. Zásah (průměrný měsíční reach) této cílové skupiny se dlouhodobě pohybuje nad 97% a čas, který tráví starší generace u televizní obrazovky se s věkem zvyšuje až na skoro 6 hodin denně u nejstarší generace. Z televizního sledování má stále prim lineární televize (sledují dvě třetiny z nich). Většinou si vystačí se základní nabídkou a nemají potřebu dokupovat VOD služby. Více odhalte v sekci Mýty a fakta.
Výzkum společnosti eMarketer ukazuje i další trendy: Baby Boomers zůstávají televizi věrní, ale nedívají se jen na lineární vysílání. V rozporu s tvrzením, že se vyhýbají technologiím, si téměř dvě třetiny z nich oblíbily streamovací služby. Generace X pak patří mezi pravidelné diváky lineární i streamované televize. Tato generace se pohybuje na hranici mezi tradičními a novými médii, přičemž míra přijetí streamovacích služeb je dosahuje 79 %.
Dnešní generace lidí ve věku 55-69 je aktivnější a technologicky zdatnější než před šesti lety, ukázal výzkum OMG Research, zaměřený na tzv. stříbrnou generaci. Jejich životní standard se zlepšuje a ti, kteří už dosáhli důchodového věku, ho chtějí trávit aktivněji než předchozí generace. Tato cílová skupina své finance tedy neváhá použít pro zkvalitnění svého života i jeho obohacení o zážitky. Další zjištění o chování starší generace i o jejich postojích a aspiracích přináší výzkum společnosti GroupM cesi45plus. Informace shrnuje i tento článek, připravený exkluzivně pro ScreenVoice, ve spolupráci s datovým zdrojem mPanel od GroupM.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
STUDIE „THE BEAUTY OF TV“ PROKÁZALA MYLNOST PŘEDSUDKŮ O TELEVIZI. PRO DIVÁKY I INZERENTY JE TELEVIZE NEPOSTRADATELNÁ
13. 8. 2025Výsledky studie Beauty of TV ukazují, že předsudky vůči televizi sice zřejmě existují, nicméně realita je jiná.
STUDIE USA: PODÍL LINEÁRNÍCH STANIC NA SLEDOVANOSTI PRO DOSPĚLÉ SE STÁLE BLÍŽÍ 70 %
7. 8. 2025Tradiční sledování dlouhých pořadů (půlhodinových a hodinových televizních show) je podle TVB stále v popředí zájmu dospělých ve věku 18 let a starších, kteří v červnu sledovali 67,4 % lineárních televizních stanic podporovaných reklamou. Nezisková obchodní asociace pro televizní průmysl podporovaný reklamou uvádí, že červnový podíl streamingu dlouhého obsahu s reklamou činí 32,6 % (bez… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
JAK OPTIMÁLNĚ ZASÁHNOUT NEJBOHATŠÍ ČESKOU VĚKOVOU SKUPINU, ČECHY VE VĚKU 45–64 LET?
5. 8. 2025Součástí projektu WPP Media nazvaného Češi 45+ (= Češi ve věku 45–64 let), jehož cílem je zaměření větší pozornosti na nejbohatší českou věkovou skupinu, je přirozeně i téma mediálního chování těchto Čechů. Vzhledem k tematickému zaměření této stránky se dnes zaměříme především na roli televize. Jen poznámka na úvod – v projektu se WPP Media soustředí… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
STUDIE USA: U STARŠÍCH CÍLOVÝCH SKUPIN MAJÍ TV REKLAMY VELKÝ VLIV NA NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ
27. 7. 2025Podle výsledků studie TV Advertising Bureau zůstává televizní reklama účinným prostředkem pro ovlivňování spotřebitelů z generace baby boomers a generace X, kteří se blíží důchodovému věku. Televizní reklama oslovila 80 % lidí z těchto generací a 94 % z nich díky ní podniklo nákupní akci. Výzkum „The 2025 Active Adult/Retirement Community Purchase Funnel Study“, kterou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
STUDIE USA: ROZDÍL MEZI MLADÝMI A STARÝMI DIVÁKY: AVOD VS. FAST
25. 6. 2025Podle syndikované studie DASH společnosti ARF, která byla provedena ve spolupráci s Národním centrem pro výzkum veřejného mínění na Chicagské univerzitě, se preference mladých a starších amerických spotřebitelů v oblasti starších a nových televizních video platforem nadále liší. Využívání platforem u diváků ze skupiny tzv. „Boomers“ – narozených od konce 40. do konce 50. let 20.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
ZPRÁVA: 56 % DIVÁKŮ SUPER BOWLU LIX ŘÍKÁ, ŽE BUDE UDÁLOST STREAMOVAT
7. 2. 2025Vzhledem k tomu, že se očekává, že nadcházející Super Bowl LIX, v němž se utkají Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles ze Superdome v New Orleans, bude opět dominovat televiznímu vysílání, nové údaje naznačují, že velkou část diváků budou tvořit streameři. Podle nových údajů společnosti VegasSlotsOnline se očekává, že přibližně 56 % všech diváků Super… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
ČEŠI 45+ A JEJICH VÁNOCE: V ČEM SE S MLADŠÍMI NESHODNOU A KDE NAOPAK SOUZNÍ?
7. 1. 2025Jak si užívají Vánoce Češi 45+? Tradice, klid, ale i překvapení. Zjistěte, co je pro ně nejdůležitější a jak se liší od mladších generací.
ČEŠI 45–64 LET – NEJBOHATŠÍ CÍLOVÁ SKUPINA, NA KTEROU MOŽNÁ ZAPOMÍNÁTE
4. 11. 2024Ve věku 45-64 let v Česku najdeme 3 milióny spotřebitelů, kteří se rozhodně nechystají k životu v askezi nebo rezignaci na své sny a přání. Jaké jsou jejich mediální návyky a jak je lze marketingově zasáhnout? Čtěte nejnovější článek s daty z mPanel od GroupM.
NEJBLIŽŠÍ ZNAČKY PRO ČECHY JSOU LIDL, YOUTUBE A DR.MAX
30. 10. 2024Až 13 % značek na tuzemském trhu vnímají Češi jako blízké, nejbližší jim je Lidl, YouTube nebo Dr.Max, vyplývá z průzkumu Ipsosu. Pro úspěšnost značek je důležité, zda dokážou u svých zákazníků vzbudit a zároveň naplnit očekávání, zda jsou schopné přizpůsobit se aktuálnímu kontextu a v neposlední řadě, jak empatické umí být ke spotřebitelským potřebám.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
JAK RŮZNÉ GENERACE SLEDUJÍ TELEVIZI
19. 10. 2024Představte si mileniála, jak sedí před obrazovkou a přepíná kanály kabelovky, příslušníka generace X, který sleduje zápas živě na YouTube TV, a příslušníka generace Baby Boomers hltající filmy na Netflixu. Dnešní návyky při sledování médií nemusí být zrovna takové, jak byste očekávali. Než vás napadne, že se na televizi už nikdo nedívá, pojďme se podívat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
BABY BOOMERS TRÁVÍ NA INTERNETU POLOVINU SVÉHO ČASU S MÉDII
18. 10. 2024Lidé starší 60 let se postupně přesouvají k digitálnímu obsahu, značky na to však zatím neumí reagovat. Baby Boomers, tedy lidé starší 60 let, patří k nejbohatší generaci na světě. Jejich mediální chování se mění, mnohem více času tráví online, což však značky ve své komunikaci zatím neumí zohlednit. Vyplývá to z nejnovějšího reportu „Baby… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
STUDIE USA: OČEKÁVAJÍ SE REKORDNÍ VÝDAJE AMERICKÝCH INZERENTŮ Z POLITICKÉHO SEKTORU
7. 1. 2024Společnost Samba TV, která poskytuje televizní technologie pro měření dat týkajících se publika napříč všemi platformami, vydala svou zprávu Guide to Political Advertising: 2024 Report, která uvádí podrobná vlastní data Samba TV a výsledky studie, která byla součástí průzkumu realizovaného ve spolupráci s globální výzkumnou společností HarrisX. V době historicky nejnižší důvěry a nespokojenosti s… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+