Tuzemské vánoční kampaně se nesou na sváteční vlně, oslavují společné chvíle, bytí v přítomnosti i sváteční klid.
České vánoční reklamy se letos nesou spíše na vážnější vlně. Pilsner Urquell oslavuje opakující se rituály s nejbližšími, Bernard vybízí ke klidu, Rohlík zase k prožívání přítomnosti, Albert děkuje za dárky Ježíškovi a Footshop zdůrazňuje potřebu individuality. S humorem ke svátkům přistoupilo třeba Penny. A Letiště Praha připravilo novou vánoční píseň mimo jiné i ze zvuků letištního provozu. Přinášíme výběr letošních vánočních kampaní z tuzemska.
Pilsner Urquell na Vánoce rozvíjí svůj komunikační koncept „Umění neměnit“. Kampaní „Neměnná chuť Vánoc“ oslavuje společné chvíle, malé, hluboké momenty, které lidé zažívají každý rok, a také „chuť plzně, která zůstává stejná, a proto tak blízká“. Pod kampaní je podepsána agentura B&T.
Fodinný pivovar Bernard vybízí svou vánoční kampaní ke klidu v hektické době. Ve spolupráci s režisérem Jiřím Mádlem vytvořil v rámci svého reklamního spotu pomocí drobných okamžiků rodinného soužití, spolupráce, radosti a tolerance poklidnou atmosféru uprostřed všeobecného ruchu kolem nás.
Penny i letos na Vánoce obsazuje dvojici Michala Suchánka a Richarda Genzera, kteří svůj hlas tentokrát propůjčili dvěma kapříkům. Ti spolu řeší typická „rybí“ vánoční dilemata – od úvah nad tím, jakou rybu si dát ke štědrovečerní večeři, až po bizarní situace, jako je posilování pro případný útěk. Kreativa je dílem in-house týmu ve spolupráci s agenturou Leo Burnett.
Albert ukazuje kampaní, že i jídlo se může stát osobním dárkem pro ty, kteří dělají Vánoce Vánocemi. S cílem podpořit svou privátní značku Albert Excellent vypráví příběh holčičky, která obdaruje jídlem toho, bez koho si Vánoce nedokáže představit – Ježíška. Autorem kreativy je agentura VCCP.
Rohlík staví vánoční kampaň s názvem „Almost. Not This Time.“ na potřebě přítomnosti, blízkosti a opravdových momentů v období svátků. Připomíná, že celý rok spěcháme a míjíme chvíle, na kterých opravdu záleží. Reklama vznikla výhradně s využitím umělé inteligence.
Český streetwearový brand Footshop oslavuje kampaní s claimem „Tvoje Vánoce. Tvoje pravidla“ lásku i individualitu. Vypráví příběh dcery, která pozve rodiče na Vánoce k sobě domů, a ti „se nestačí divit”. Kreativu vytvořila agentura YYY agency.
Škoda Auto staví svou vánoční kampaň na motivu malých gest, které v paměti přetrvávají. Navazuje přitom na letošní celoroční komunikaci oslavující „generaci eŠ“ – všechny, kdo v průběhu života něco prožili s vozy značky Škoda. Kampaň připravila agentura Zaraguza.
Letiště Praha vytvořilo na Vánoce novou vánoční píseň, jejíž tóny se prolínají s autentickými zvuky letištního provozu. K poslechu je mimo jiné v rámci rozhlasových spotů.
Vodafone v kampani nabízí „dvojitou radost“, a to ze všeho, co k Vánocům patří: od stromečků přes sněhuláky až po telefon. Kampaň připravila agentura McCann Prague.
O2 svou vánoční nabídku opírá o dárky za jednu korunu, vizuálně kampaně dominuje zlatá koruna. Staví na běžných životních situacích, v nichž může správně zvolený dárek potěšit i pomoci – ať už se jedná o tablet k pracovním videohovorům, nebo O2 tag, přes který lze najít zapomenuté věci. Kreativa pochází z dílny Free Andy Agency.
Zdroj: mediaguru.cz
